היום הבינלאומי נגד אלימות כלפי נשים בפרדס חנה כרכור

0

ביום רביעי האחרון, 22.11.17, ציינה פרדס חנה כרכור את היום הבינלאומי נגד אלימות כלפי נשים. האגף לשירותי רווחה וקהילה במועצה ארגן אירוע מיוחד אשר כלל הופעת בכורה של ההצגה "ההולכים בדרך" ולאחריו פאנל מקצועי בנושא אלימות במשפחה.

האולם במתנ"ס היה מלא בתושבות ותושבים שהגיעו להשתתף בערב ולהביע בכך הזדהות במאבק נגד אלימות במשפחה, כלפי נשים ובכלל. ההצגה "ההולכים בדרך" של תאטרון הכרכרה עוסקת בנושא הטעון של אלימות במשפחה ומתמקדת בשלב בו אב הבית חוזר הביתה לאחר שעבר טיפול  מקצועי והדרכה להתמודדות עם האלימות החבויה בו.

ההצגה נעה ברגישות בין בני הזוג במשפחה בניסיונה לנסות ולבנות שגרה חדשה לבני המשפחה תוך התמודדות אמיצה עם פצעי העבר. המחזה אותו כתב ויצר הבמאי ארז משולם מציג  מבט מעמיק ונרחב על מורכבותה של הסיטואציה והקושי העומד מול כל אחת מהדמויות.

"ההולכים בדרך" עוסקת במסע, במסע של זוג, של משפחה ובבחירות שאנו מקבלים לאורך החיים והאחריות הכרוכה בהן. ההצגה הצנועה והמרגשת זכתה לתשואות מהקהל . לאחריה נערך פאנל מקצועי עם במאי ויוצר ההצגה, ארז משולם ומנהלת מרכז אלימות במשפחה באגף לשירותי רווחה וקהילה, עו"ס מיכל נחמיאס.

הפאנל בתום ההצגה עסק ברקע ליצירת ההצגה וביכולתה לשקף את תמונת המציאות של משפחות שחוו אלימות ברגע שאחרי- האם ניתן לאסוף את השברים, האם ניתן לצמוח מתוך הקרע, כיצד הילדים חווים את ההתמודדות ומה אנחנו כציבור, כקהל, כחברה יכולים לתרום כדי להקל ובעיקר כדי למנוע כמה שיותר מוקדם מקרי אלימות במשפחה ובחברה.הערב התקיים במעמד, חברת המועצה, חיה בן צבי,  גזבר ומזכיר המועצה, רן גלר, מנהלת אגף החינוך, אילנה זגול ובכירים נוספים ברשות.

ראש המועצה, ד"ר, עו"ד, אלדד בר כוכבא ציין כי : " פרדס חנה כרכור אומרת לא לאלימות כלפי נשים ולאלימות בכלל. האולם המלא במתנ"ס מעיד על עוצמתה של אמירה זו פה במושבה שלנו. לצערנו, אלימות במשפחה ואלימות כלפי נשים היא תופעה הקיימת בכל המגזרים ובכל החתכים הסוציואקונומיים אין קבוצה חסרת ייצוג במעגל או אשר נפקדת ממעגל האלימות ההרסני  . חשוב להזכיר כי מלבד קיומו של ערב זה שהפך למסורת יישובית חשובה,  למועצה פרויקטים רבים להעצמת נשים – "עסק משלך", "אשת חיל" ועוד רבים אחרים. פרויקטים אלו מטרתם הרחבת אפשריות התעסוקה וחיזוק עצמאותן הכלכלית והרגשית של נשים רבות בנות הישוב." אני מבקש למסור יישר כוח לאגף לשירותי רווחה וקהילה ולארגוני הנשים על העלאת המודעות ועל ארגון הערב החשוב. "לדברי  בר כוכבא.

מנהלת האגף לשירותי רווחה וקהילה, תמי בר ששת אשר נשאה דברים בתחילת הערב סיפרה : " הבחירה בהצגה "ההולכים בדרך" המספרת על הניסיון לבנות שגרה לאחר הטיפול ועל שיבתו של אב המשפחה הבית חושפת את המציאות המורכבת בבתים רבים. ההתמודדות עם אלימות כוללת גם שלב בו ישנו ניסיון להתגבר על משקעי העבר ולחזור לשגרה החשובה כל כך עבור כולנו. לעיתים החלק הקשה ביותר בהתמודדות עם החשיפה לאלימות היא השבת האמון למערכת היחסים ולמשפחה. ובנקודה זו בחרנו השנה לגעת. זהו אינו אירוע חד פעמי, זוהי התמודדות מתמשכת המלווה את בני המשפחה לאורך כל חייהם. בכל שנה נשים נוספות מתווספות למעגל האלימות הקשה, אנחנו מזכירים לכולם- אנחנו פה במרכז ובאגף, זמינים ונכונים לקבל בזרועות פתוחות כל אישה, גבר וילד , לאלימות פנים רבות, היא יכולה להיות , מילולית, פיזית, ישירה או עקיפה אבל בכל אחת מצורותיה היא פוגעת ופוצעת. אנחנו פה עבורכם. אל תהססו, להגיע או לדווח על חשד לאלימות."  הדגישה בר ששת בדבריה.

טלפון היחידה לטיפול ומניעת אלימות במשפחה  0779779447

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.