חבלה בזדון בעבודות מתחם השוק הישן

0

מנהל אגף ההנדסה, העובדים והקבלן נחשפו בעת הגעתם למקום לשבירת אבני ריצוף וחיפויים ופגיעה בחזית המבנים המחודשים.

broken-window-960188_1280-1024x682 חבלה בזדון בעבודות מתחם השוק הישן
חבלה בזדון בעבודות הפיתוח לחידוש מתחם השוק הישן. צילום אילוסטרציה: PIXABAY

לאחר דיווח ראשוני על הנזקים  הגיש הקבלן  תלונה במשטרה בגין החבלה והחשדות העולים ממנה. במקביל הקבלן החל בתיקון הנזקים בשטח על מנת שהעבודות יימשכו כמתוכנן.

קידום הפרויקט רחב ההיקף החל לפני מספר שנים , ובמרכזו שיפוץ מתחם השוק הישן שעמד ללא שימוש במשך שנים רבות. במסגרת הפרויקט יוצא הדופן, חודש המתחם וחלקים ממנו שומרו על מנת להפכו למתחם תרבות ופנאי ראשון מסוגו בישוב ובאזור, בסגנון השוק הבריטי בבריקסטון. המתחם המחודש נפרס על פני כ-500 מ"ר וסביבו רחבה בת כ-2 דונם אשר בטווח הארוך יתחברו לשטח הוואדי הירוק .  

במסגרת העבודות בחודש האחרון הציבה המועצה במתחם  8 מכולות שישמשו כחנויות פופ-אפ עבור מעצבים ואמנים צעירים מקומיים. לצד חנויות הפופ-אפ יפעלו במקום בתי עסק בעלי אופי כפרי, חנויות בוטיק, מסעדות ובתי עסק מתחום הקולינריה, העיצוב , מוסיקה ועוד המשקפים את אופייה האמנותי והתרבותי של המושבה. עוד יציע השוק הישן-חדש- במה לקיום הופעות , מזנון ומשרדים וכן רחבה מרכזית לקיום אירועים, פסטיבלים ותערוכות מתחלפות.

במכרז שערכה המועצה לניהול המסחרי של הפרויקט זכה היזם האורבני גיא יצחקי. יצחקי הינו בעל ניסיון מקצועי רב, כשמאחוריו הקמת מתחמי בילוי דומים בכפר סבא וברעננה.

 

בפוסט שהועלה בדף הפייסבוק של המועצה ביום חמישי צוין כי : "המתחם השוק הישן המחודש מוקם למען כולנו. גם לפרדס חנה כרכור מגיע מתחם תיירות ייחודי וחדשני שיאפשר הצצה לאופי המקום, לשפע היצירה והאמנים ולאווירה שאין כמוה בשום מקום אחר."

ראש המועצה, חיים געש, התייחס למקרה וציין כי :"העבודה טרם נמסרה למועצה, תלונה הוגשה על ידי הקבלן המבצע למשטרה. אני מגנה כל סוג של בריונות ובוודאי מה שנראה כחבלה מכוונת. עבודות הפיתוח ממשיכות והקבלן מתקן את הנזקים. למועצה מספר מצלמות ניידות המוצבות במוקדים בהם נדרשת בקרה. עם זאת, באתר בבנייה וכמו באתרי בנייה אחרים לא מקובל להציב מצלמות. לעניין האבטחה, שאלת הצבת מצלמות לקראת פתיחת המתחם נבדקת.  "

עוד ציין געש: " פרדס חנה כרכור היא מרכז תרבותי- אמנותי ייחודי אשר ראוי שיהפוך למוקד משיכה ארצי. חידוש השוק הישן תוך שימור מאפיינים היסטוריים ואדריכליים בו יאפשר לספק במה מכובדת ומרשימה עבור השפע היצירתי בישוב, עבור האמנים הצעירים, המעצבים, היוצרים ואנשי התרבות בקהילה. מדובר בפרויקט רחב היקף ומשמעותי אשר הינו חלק מתכנית נרחבת לחידוש מרכז המושבה, הפיכתו למוקד בילוי ופנאי, ולהשיב בכך  עטרה ליושנה."

מהנדס המועצה, אדריכל אריה רפפורט, הוסיף וציין כי : " מצער היה להיחשף לחבלה במתחם בעיצומו של תהליך העבודה בשטח. ההשקעה היא רבה- תקציבית, ביצועית וכמובן בחזון ובמחשבה. המטרה היא להביא לפרדס חנה כרכור מתחם ייחודי, מעניין המתיישב עם אופי המושבה ועם הצרכים המעשיים. אנו ממשיכים במרץ עד להשלמת המתחם ופתיחתו לציבור הרחב."

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.