קידום התחדשות עירונית בפרדס חנה כרכור

0

ראש מועצת פרדס חנה כרכור, עו"ד , ד"ר אלדד בר כוכבא סייר בישוב יחד עם יו"ר הרשות להתחדשות עירונית, חיים אביטן

במוקד הסיור- סיוע תקציבי לשיקום ושיפוץ 8 מבנים ברחוב יחזקאל ותכנית אסטרטגית למיפוי האזורים להתחדשות עירונית בישוב

בחודש האחרון סייר ראש מועצת פרדס חנה כרכור, עו"ד ד"ר אלדד בר כוכבא יחד  עם יו"ר הרשות להתחדשות העירונית, חיים אביטן וצוותו במטרה לבחון דרכים אופרטיביות לקידום התחדשות עירונית בפרדס חנה כרכור.

הסיור התמקד ברחוב יחזקאל בו דיירים מ-8 מבנים הכוללים כ-172 יחידות דיור התארגנו לקידום תכנית לפינוי-בינוי. עוד השתתפו בסיור- מר יהושוע חזן, עוזר יו"ר הרשות להתחדשות עירונית ,מר חגי טולדנו (מדיניות וכלכלה ברשות להתחדשות עירונית) ומהנדס המועצה, אדריכל אריה רפפורט.

בסיור העלה ראש המועצה בפני יו"ר הרשות להתחדשות עירונית את הדחיפות הרבה בחידושם של אזורים רבים בפרדס חנה כרכור. מצבם הנוכחי של בניינים רבים בישוב כולל תשתיות ישנות ובחלקם ליקויי בטיחות, אלו  מחייבים תקציב נרחב לשיפוצם או לחילופין לקידום תכניות פינוי-בינוי. בהמשך לכך, ראש המועצה, אף ביקש סיוע למימון תכנית אסטרטגית  למיפוי אזורים הנדרשים להתחדשות עירונית  הכוללת גיבוש חוות דעת והמלצות לגבי הכלים התכנוניים המתאימים לפיתוח אזורים אלו.

לדברי ראש המועצה, אלדד בר כוכבא: " פרדס חנה חוגגת בקרוב 90 שנים מאז נוסדה, כרכור חצתה את שנת ה-100. חלקים רבים מהמושבה וותיקים והתשתיות הפרטיות כמו גם הציבוריות משקפים את שנותיו הרבות של הישוב. לצד ההשקעה בחידוש התשתיות הציבוריות והמבנים הציבוריים אנו חשים מחויבות לעידוד התושבים לחידוש מבני המגורים  ולגייס תקציבים מהרשויות העוסקות בכך לתמיכה בכך. אני מודה ליו"ר הרשות להתחדשות עירונית, מר חיים אביטן, על ההיענות הגבוהה ועל הנכונות לתמוך ולסייע."

בר כוכבא הוסיף כי: " הסיור המקצועי התמקד ברחוב יחזקאל בו אנו עדים להתארגנות עצמאית של תושבים לקידום תכנית פינוי-בינוי. זוהי יוזמה חשובה שיכולה להוביל תושבים רבים לשיפור משמעותי באיכות חייהם- לגור בדירות חדשות או מחודשות, בטיחותיות המהוות סביבת מגורים נעימה. במקביל לכך, אנו פועלים לקבלת תקציבים מהרשות להתחדשות עירונית לתמיכה באזורים הוותיקים יותר במושבה בהם יש צורך לסיוע בחידושם או תחזוקתם. למטרה זו נדרשת תכנית אסטרטגית אשר תמפה את המושבה ותגדיר את האזורים בהם יש צורך בתמיכה תקציבית ובהתערבות שלנו כרשות מקומית, ואנו פועלים לקדמה. " עוד ציין בר כוכבא: "נזכיר כי במסגרת פעילות המועצה פועל אחראי התחדשות עירונית אשר מסייע לתושבים בהתארגנות וועדי בתים ויעוץ מקצועי גם בנושאים אלו."

מהנדס המועצה, אדריכל אריה רפפורט ציין: " אנחנו שמחים על הנכונות להעניק תקציב לקידום התחדשות עירונית בישוב .על פי חוק למועצה אין אפשרות לבצע פעולות בשטחים פרטיים ולפיכך מעורבות של הגופים דוגמת הרשות להתחדשות עירונית מהווה יתד חשוב בשאיפתנו להתאים את כל חלקי הישוב לצרכים העכשוויים- הן מבחינת נוחות, חזות הישוב וכמובן עבור שמירה על בטיחות הדיירים. "

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.