קידום נושא התשתיות בחדרה

0

בפגישה שהתקיימה בעיריית חדרה ישיבת עבודה עם יו"ר קבינט הדיור אביגדור יצחקי , נציגי רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) , מתכננת המחוז, ראש העירייה צביקה גנדלמן ומהנדס העיר נועם גרייף.  הישיבה זומנה על ידי משרד האוצר לקידום פרויקטים של  תשתית ודיור בעיר חדרה.

בישיבה הועלו נושאים מהותיים לפיתוח העיר, ביניהם כביש יצחק שמיר. מדובר בקטע כביש באורך כ-900 מ"ר בין גשר אריאל שרון למחלף אולגה ולכביש החוף. הכביש ישלים את החיבור בין קצות העיר חדרה ויהיה ציר מרכזי לאנרג'י פארק, פארק התעשייה החדש המוקם ביער חדרה. בישיבה שהתקיימה השבוע התבשר ראש העיר כי הנושא יקודם.

נושא חשוב נוסף היה הרחבת גשר אולגה במסגרת תת"ל 31 (תוכנית תשתית לאומית). בסוגיה זו סוכם לקיים דיון עם נציגי העירייה ונציגי הוועדה לתשתיות לאומיות לקידום התכנון.  

כזכור, שיפור הקיבולת בכביש 2, כביש בינעירוני ארצי, הוכרז כתת"ל. בפרויקט מתוכננים הוספת נתיבים, שדרוג מחלפים והתאמת הכביש לסטנדרטים של דרך מהירה לאורך קטע שאורכו עשרות קילומטרים בין מחלף חבצלת לבין מחלף זיכרון יעקב, כולל חדרה.

בפגישות קודמות טען גנדלמן בפני יצחקי כי העובדה שהמדינה רואה את כביש 2 כמקטע אחד, מעכבת מאוד את הטיפול בבעיית גשר אולגה והרחבתו לשני נתיבים לפחות לכל כיוון, שנועדו לתת מענה לצוואר הבקבוק התחבורתי הנגרם בגינו כיום. לכן יש לפעול לפירוק כביש 2 למקטעים, כדי שניתן יהיה לפתור את בעיית המחלף ועומסי התנועה, מבלי להיות תלויים ביתר המקטעים בתת"ל 31. בפגישה הוחלט, כאמור, על דיון בנושא התכנון.

גנדלמן הדגיש כי נושא מחלף אולגה מצוי בראש סדר העדיפויות העירוני, מאחר שיש לו השפעה על כלל תוכניות הבינוי והפיתוח באזור מערב חדרה, הצפוי להיות עוגן שימנף את העיר כולה.

נושאים נוספים שהועלו היו: פרויקט פרדס בילו חד/ 1135, וסוכם כי יקודם במסגרת תוכנית העבודה 2017. בנושא כביש 9 מערב הוחלט כי יקודם במסגרת הוועדה לתשתיות לאומיות.  

כמו כן הוחלט כי העירייה ורשות מקרקעי ישראל יבחנו את נושא קידום פרויקט מזרח בית אליעזר הכולל  6000 יחידות דיור וכן  אזור תעסוקה.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.