המאבק על אוויר נקי

0

 

יו"ר איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה שרון כרמל יעקב אדרי," נפעל ,בהדרגה ותוך מציאת פתרונות הולמים לסגירת יחידות 1-4, באמצעות החלטת ממשלה".

יו"ר האיגוד יעקב אדרי בעת השימוע. צילום: איגוד ערים שרון כרמל

אתמול (ראשון) התקיים באולם איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה שרון כרמל דיון פומבי פתוח לציבור בנושא היתר הפליטה בתחנת הכוח אורות רבין בחדרה. בדיון השתתפו  כ-150 תושבים ופעילים סביבתיים מארגונים שונים בהם גרינפיס, מגמה ירוקה ואדם טבע ודין. יו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה שרון כרמל יעקב אדרי פתח והדגיש בדבריו כי המטרה היא לסגור את יחידות 1-4 בתחנת הכוח בהדרגה ותוך כדי מציאת פתרונות הולמים  וכי הדרך היא באמצעות קבלת החלטת ממשלה בנושא," זה לא פשוט ואנו יוצאים למאבק על כך.

אם הנושא היה כל כך חשוב לממשלה אז היו ממנים שר- אין שר להגנת הסביבה וזה מעיד על סדר יום שונה של הממשלה, אנו נפעל על מנת לשנות את סדר היום הזה, כבר השבוע אדון עם שר האנרגיה בכדי שתתקבל החלטה על סגירת היחידות באופן הדרגתי ותך כדי מציאת פתרונות הולמים". מנכ"ל האיגוד ניר סהר הדגיש כי עמדת האיגוד לסגירת יחידות 1-4 מתבססת על מחקרים שבוצעו במשך שנים רבות," עמדתנו המקצועית היא חדש משמעית: יש לסגור את יחידות 1-4" . סגנית יו"ר האיגוד חדווה יחזקאלי ציינה כי בחיפה הופסקה פעולת היחידות הפועלות על פחם,"גם כאן בחדרה יש לסגור את יחידות 1-4 בייחוד שהן בנות 35 שנים, זו הדרך היחידה להבטיח את בריאות תושבי חדרה והאזור ". מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה ישראל דנציגר ציין בדבריו,"אנו יודעים שהדרך היחידה שתוודא שלא יהיו זהום אויר מתחנות העובדות על פחם וסולר היא לסגור אותן ולנוע לטכנולוגיות חדשות- לגז ".

ראש מועצת פרדס חנה חיים געש," למשרדי הממשלה אין אינטרס לפעול לכך בשל תואנת הביטחון האנרגטי ואני חושב שצריך לשנס מותניים באופן מיידי ולהודיע על סגירת היחידות " .  אריאל נוי תושב שכונת חפציבה בחדרה סיפר על המצוקה," יש לי ארבעה ילדים והם סובלים ממחלות נשימה. יואילו האדונים הנכבדים ממשרד הבריאות  להציג לנו את הנתונים האמיתיים לגבי התחלואה בחדרה- הנגרמת מתחנת הכוח".

נציגת חברת החשמל אלה קוטלר, המשמשת כמהנדסת תחנת הכוח אורות רבין ציינה כי נתוני התחלואה אינם נכונים וכי הם מסתמכים על מחקר שבוצע באנגליה ואינו תקף לישראל. פרופסור יוני דובנוב סגן הרופא המחוזי  הדגיש כי הדברים של נציגת חברת החשמל אינם עולים בקנה אחד עם המציאות וכי קיימת תחלואה מוכחת בחדרה- הגבוהה מהממוצע בישראל," כל הנתונים מעידים כי התחלואה והתמותה בחדרה גבוהים יותר- די להסתכל בנתונים של הלמ"ס. המחקרים מורים באופן ברור כי זיהום אוויר גורם לתחלואה".

בסיכום התבססה עמדה חד משמעית לפיה יש לפעול באופן נמרץ ומיידי מול משרד האנרגיה על מנת להביא לסגירת יחידות   1-4. יעקב אדרי," כל הגורמים וכל המחקרים מורים כי יש לפעול לסגירת היחידות ואנו נעשה זאת במאבק ציבורי במקביל לעבודה מול מקבלי ההחלטות בממשלה.נעשה זאת בהדרגה ותוך מציאת פתרונות הולמים. תושבי האזור ראויים לנשום אוויר נקי- ואנו נפעל לשם כך".

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.