חיים חדשים לחצר כך תחדשו את ריהוט העץ שבחוץ

0

הקיץ כבר כאן ואיתו הישיבה בחוץ בגינה אם עד עכשיו לא שיפצתם את כל הרהיטים והחפצים הנמצאים בגינה, בחצר או במרפסת אשר ניזוקו במהלך החורף – הגיע הזמן! במשך כל תקופת החורף עמדו החפצים בחוץ ונחשפו לגשם, לרוחות העזות, לרטיבות ולקור. חלקם דהו ואיבדו את הצבע והברק, או לחילופין התקלפו. כסאות ושולחנות מעץ, דקים, משקופים, דלתות, תריסים, נדנדות, פרגולות, תיבות דואר, מלונה ועוד. כשמדברים על שיפוץ רהיטי הגינה, הכוונה היא לנקות, לשייף ולהסיר חלקים רופפים ושומנים, ולצבוע את הריהוט בצבע מתאים שיחזיר להם את הצבע והברק.

כידוע, עץ הוא חומר טבעי אולם העץ בהיותו חומר אורגני, חשוף יותר לפגעי מזג האוויר – שמש, גשם, לחות או יובש שגורמים לו לדהות, להתבקע ולפתח עובש ופטריות.

נירלט דוגלת בשמירה על סביבה ירוקה ובפיתוח מוצרים על בסיס מים, צבעים ידידותיים למשתמש, ללא ריח לוואי וכל אחד יכול לצבוע איתם ללא חשש גם הילדים.

כמה פעולות פשוטות וכל הפריטים יקבלו מראה חדש ומרענן.

ריענון ריהוט עץ
העץ כידוע עשוי מסיבים המתרוממים החוצה. בין אם מדובר בעץ חדש לגמרי המגיע לא מלוטש או בעץ ישן שהסיבים התרוממו בעקבות שינויי טמפרטורה, שיוצרים התרחבות וכיווץ תכופים. לכן הליטוש מסלק את הסיבים ויוצר משטח חלק ונוח לעבודה. הוראות ההכנה לצביעה מתחלקות לשניים:

רהיט עץ חדש – יש ללטש אותו קלות טרם הצביעה.
במידה ומדובר בפריט עץ ישן או צבוע – יש לנקותו מאבק ושמנים, לשטוף ולהמתין לייבוש מלא.
לאחר מכן, יש ללטש את העץ היטב בנייר שיוף לצורך הורדת שכבות רופפות או אם נדרשת
הורדה מוחלטת של שכבת הצבע או הלכה עד לקבלת עץ חשוף ולנקות את אבק הליטוש
ממשטח העץ.

לשמירה על המראה הטבעי, השתמשו ב"לכה שקופה" על בסיס מים. לחלופין – במידה ורוצים לחדש את הצבע או להעניק לו גוון חדש, מומלץ להשתמש בצבע "לזור מגן לעץ" על בסיס מים אשר הינו חצי שקוף המקנה לעץ גוון אך עדיין משמר את מראה העץ. בנוסף, הוא מעניק הגנה מפני נזקי מזג האוויר, עובש וחרקים. את הלזור ניתן לגוון במבחר גוונים.
רוצים להכניס צבע לגינה? הפתרון הוא "אוניאור" על בסיס מים לקבלת גימור משי, או ב"אונירלק" על בסיס מים לקבלת גימור מבריק. שניהם מקנים מראה אטום לעץ (כך שלא רואים את הטקסטורה של העץ) וניתן לגוון בכל גווני המניפה – מגוונים בהירים ועד עזים ועמוקים.
ריענון פרגולות, תריסים ודקים

גם את הדק חשוב לחדש, בין אם את מראהו ובין אם על מנת לטפל ולשמר אותו לטווח הארוך, בשל נזקי האקלים הישראלי, קרני השמש ושחיקת העץ היומיומית.

יש לשייף עד להורדת הצבע ולקבלת משטח חלק מסיבים, ולאחר מכן לנקות את האבק והלכלוך.
לצורך הסרת שמנים ולכלוך קשים יש להשתמש ב"קלין דק" של נירלט. את הקלין דק יש למרוח במברשת או סמרטוט על העץ, להמתין כ-10 דקות, ולאחר מכן לשפשף עם מטאטא בעלי סיבי פלסטיק קצרים וקשים.
בדק חדש על מנת לשמור על הדק מפני עובש וריקבון, מזיקים ופגעי מזג אוויר – מומלץ ליישם שכבה אחת של "סופר מגן לעץ" בעזרת מברשת או רולר.
להשלמת המראה ולהגנה מקסימלית שתשמור על העבודה הקשה שעשיתם, יש לצבוע את הדק ב"שמן מגן לדק" בגוון שקוף או באחד מ- 12 גוונים נבחרים. השמן חודר לעץ, מקנה לו מראה עשיר ועמוק ומגן עליו מקרינת שמש חזקה, חדירת מים, מזיקים ועוד.

ריענון הפריטים הקטנים
ואם כבר משקיעים בצביעת המרפסת והריהוט, למה לא להקדיש גם מעט צבע לאדניות העציצים?

אין כמו אסתטיקה מעוצבת כדי לעשות מצב רוח טוב, והשילוב של צבע וטבע הוא בעל אפקט הרגעה מבטיח במיוחד. עוד מעט יהיה אפשר לשתול פטוניות רומנטיות בכלי החרס שלנו!

גננים רבים לוקחים את צבע מכלי העציצים כנתון, במקום להפעיל דמיון ולהיות יצירתיים. צביעת עציצים היא אחת הפעולות המהירות הזולות ורבות ההשפעה על מראה הגינה. עציץ צבעוני יוצר נקודת פוקוס בגינה. גם כאן, בהתאם לסוג התשתית ובהתאם למראה הרצוי, אפשר להשתמש באוניאור או אונירלק על בסיס מים, וכן לזור על בסיס מים. הצביעה במקרה הזה לא חייבת להיות מדויקת ולא תעשייתית, אלא אנושית וטבעית וגם הילדים יכולים לעזור.

ניתן להיעזר גם בתרסיסי הצבע של נירלט, אשר קיימים ב-15 גוונים ויכולים להקל על מלאכת הצביעה כאשר נדרש לצבוע אזורים קטנים, במקום לרכוש מספר חומרים אפשר לשדרג את מראה הפריט בקלות בעזרת תרסיס צבע. ספריי הצבע הינו נטול עופרת ופשוט ליישום. אז כיצד עושים זאת? ראשית, כסו בעיתונים או ביריעת ניילון את השטח בו תעבדו ועליו תניחו את הפריט, הדביקו את הפריט עם סלוטייפ לרצפה, כך שלא יזוז. שימו כפפות גומי ע"מ לשמור על ידיים נקיות, נקו את הפריט היטב בעזרת מטלית רטובה ומעט סבון, או ספריי לניקוי חלונות והמתינו לייבוש. וקדימה התחילו לרסס!

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.