תלמידים מבית הספר ממלכתי "כרכור" בפרדס חנה כרכור, זכו במקום הראשון בתחרות המדעים המחוזית

0

תלמידי כיתות ה ו ו' בבית הספר ממלכתי "כרכור", רשמו לזכותם בשבועות האחרונים הישג מרשים. עבודת המחקר המדעית של התלמידים- אלון אנגל, אלון רובין, אלמוג מכתובי, גאיה הראון-אור  ותומר דורצקי בהנחיית המורות- חוה בן יעקב ומיכל גור זכתה במקום הראשון בתחרות המחוזית של משרד החינוך . העבודה תוגש כאחת מ-3 עבודות מצטיינות בתחרות הארצית.

בעבודתם הסתמכו התלמידים על שיטת מחקר ביומימיקרית המבוססת על שיטות חיקוי  הלקוחות מעולם הטבע .התלמידים הציגו עבודת חקר המתמקדת בשאלה-כיצד משפיע צבע הכנפיים השחור של הטיסן על משך הדאייה שלו.  נקודת המוצא למחקר הייתה ממצא אליו נחשפו ממחקר של מכון דווידסון המעיד על השפעה של הצבע השחור בכנפי האלבטרוס על יכולת התעופה שלו.

התלמידים הגיעו למחקר עם רקע בצפרות כאשר חלקם לוקחים חלק בלמידת חקר ציפורים המתקיימת בביה"ס מזה מספר שנים. חלקם אף שותפים בקבוצת "פשוש", קבוצה של תלמידים יהודים וערבים הלומדים יחד על ציפורים. התלמידים יצרו טיסנים המשקפים ומחקים את יכולות התעופה של הציפורים בהם- מוטת הכנפיים, מידת הכנף ומבנהו ותפקידו של הזנב .

הממצאים המפתיעים והחשובים העלו כי אכן צבע שחור בכנף מסייע להארכת שהיית הטיסן בפעולת הדאייה באוויר.

רכזת המדעים בבית הספר אשר ליוותה את התלמידים בתהליך, מיכל גור, מסרה:"  הלמידה הרב גילאית המשותפת לתלמידי שכבת ה ולתלמידי שכבת ו' בהובלת חוה בן יעקב ובהובלתי, הולידה תהליך מיוחד בו התלמידים עצמם יזמו וניהלו את מהלך החקר ואנחנו המורות יחד עם השותפים העיקריים שסייעו לנו היינו בעבור התלמידים צוות מחקר שתמך , יעץ ותדרך. זו חוויה שאני מאחלת לכל מורה למדעים. תודות לכל השותפים להצלחה, אין ספק שחוויה זו תותיר חותם בכל ילד וילדה."

מבית הספר ביקשו להודות ל לשוקי חלד, מדריך בפרויקט "שביל טבע עירוני – פרדס חנה כרכור", על שהדריך ליווה ולימד את הילדים צפרות וצפייה בציפורים. לירון חבוב, מנכ"ל חברת "ירון אווירון", על העזרה בבניית הטיסנים ובהצלחת הניסוי ולד"ר שרה קלצ'קו, על הליווי המקצועי והייעוץ המדעי.

מן המועצה נמסר:" אנחנו גאים בתלמידים המוכשרים ובצוות ההוראה והנהלת בית הספר. עבודת מחקר מחייבת מסירות ונחישות כאשר לצד זאת הציגו תלמידנו יכולות לימודיות ואנליטיות גבוהות ומרשימות. מעבר לזכיית העבודה כאחת המצטיינות ההישג יוצא הדופן הוא הממצא המשמעותי אליו הגיעו התלמידים והצוות המקצועי שליווה אותם. הישג זה מצטרף לרשימה מכובדת של הישגים אליהם הגיעו תלמידי הישוב בשבועות האחרונים בתחומים רבים . יישר כוח! ובהצלחה בתחרות הארצית. "

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.