יום האישה הבינלאומי בפרדס חנה כרכור

0

בפרדס חנה כרכור נערכים לציון יום האישה הבינלאומי במושבה. גם השנה כמיטב המסורת וכחלק מהפעילות השנתית של היחידה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי מתוכנן ערב חגיגי המוקדש כולו לנשות הישוב. הערב ייערך ביום ג', 6.3.18 במרכז לאמנויות הבמה, מתנ"ס ע"ש כנה מאיר במושבה.

השנה הוחלט על מתכונת אמנותית לערב הכוללת מופע סטנד אפ של יעל לבנטל הנהדרת ובהמשך הערב "ערב בנות שרות". לבנטל תעלה מופע אישי ותציג זווית משעשעת לחייה מנקודת מבטה של אמא לשלושה ילדים שבעצמה נשארה ילדה. בחלקו השני של הערב תעלה לבמה ללי ברגר המוכשרת ותוביל ערב  שירה משותפת של שירים נשיים שמחים ומעצימים עם כל הקהל הנשי . בין השירים – "השיר שיביא לך אהבה", "עוד יהיה לי", "את תלכי בשדה" ועוד רבים ומשובחים.

במסגרת הערב תוצב עמדה של האגודה למלחמה בסרטן  במבואת המתנ"ס במטרה לסייע ולהעלות מודעות לחשיבות גילוי מוקדם של סרטן השד וצוואר הרחם . הצבת העמדה בסיוע אורלי מנג'ם המנהלת בהתנדבות את הסניף המקומי של האגודה למלחמה בסרטן.

את הערב מובילה היחידה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי והאגף לשירותי רווחה וקהילה יחד עם המרכז לאמנויות הבמה בפרדס חנה כרכור. יום האישה הבינלאומי מצוין מידי שנה בתחילת חודש מרץ והוא נועד להעלות מודעות חברתית ופוליטית לזכויות  הנשים בכל העולם. כרטיסים לערב נמכרים בעלות מסובסדת -45 ₪.

ערב זה הוא חלק ממכלול פעילויות וסדנאות שמקיימת היחידה לכל אורך השנה.  במסגרת פעילות היחידה המתוכננת להמשך השנה- סדנת הגנה עצמית יחד עם המרכז לצעירים "הפרדס" לאחר פסח, המשך תמיכה בסדנאות לחינוך מודע מוגדר בבתי הספר העל יסודיים בישוב, שיתופי פעולה עם מחלקת הנוער ועם המדור לעבודה קהילתית לעידוד מעורבות קהילתית  ועוד.

ראש המועצה, עו"ד, ד"ר אלדד בר כוכבא, מסר: " היחידה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי מקיימת לכל אורך השנה שיתופי פעולה עם גופי ומחלקות המועצה וכן עם ארגונים ציבוריים אחרים עבור נערות ונשים ולקידומן בתחומים שונים. הכוח הנשי והכרה בכוח הנשי כמוביל שינוי וכמייצר מציאות הוא חלק מהאופי הקהילתי הייחודי לישוב וממדיניות הרשות .  באמצעות היחידה ובאמצעות האגף לשירותי רווחה וקהילה אנו נעזרים במעורבות הנשית הפעילה במגוון פרויקטים בהם- אשת חיל, אישה לאישה, פרויקטים מבוססי יחידת ההתנדבות, גינות קהילתיות, תאטרון פלייבק וכמובן בנוכחות נשית מובילה הניכרת בתחומים כה רבים ואשר מעצבת את חיינו. אנחנו מזמינים את כולם להגיע לערב המיוחד המוקדש לנשות הישוב ולהתעדכן בכלל הפעילויות שאנו מקיימים כדי להרחיב את מעגלי ההזדמנויות לנשים לכלים עסקיים, חברתיים, אישיים ולמעורבות ולמנהיגות קהילתית. הכוח שלכן יחד ולחוד הוא לב העוצמה שלנו כקהילה. " מסר בר כוכבא.

מנהלת האגף לשירותי רווחה וקהילה, תמי בר ששת ציינה:" הערב מתוכנן כעצירה מכוונת באמצע מרוץ החיים של כולנו , לפנות זמן להתכנסות נשית משותפת לצחוק, להזדהות, לשיר ולמלא כוחות ומצברים באווירה מחבקת ותומכת. אך ערב זה אינו עומד בפני עצמו, הערב מהווה נדבך נוסף בפעילות ממוקדת ונחושה אותה אנו מובילים במגוון כלים וערוצי עשייה. נקודת המוצא שלנו לעשייה היא הזדמנות שווה לכולם ולכולן ומתן כלים לעצמאות אישית וכלכלית לכל אישה ואיש. גם מחלקות ומדורים אשר אינם מוגדרים באופן ישיר בקידום מעמד האישה מקדמים מטרה זו ומאפשרים לנשים נוספות לרוץ קדימה ולמעלה ולהמשיך ולבסס את כוחן כיחידות, כקבוצה וכקהילה. בואו, השתתפו, הצטרפו אלינו לערב זה, לפעילויות וליוזמות."

מנהלת יחידת ההתנדבות והיחידה לקידום מעמד האישה, לימור אקהויז מרחיבה ומדגישה: " יש פה בישוב קהילה עם ליבה נשית חזקה ומעורבת, ואני שמחה על כך  . מעבר לארגון  ערב חשוב זה,  אני מאמינה כי התפקיד שלנו  הוא לחזק ולעודד את ליבת הפעילות הנשית-קהילתית, לייצר חיבורים ושיתופי פעולה, לתמוך בעשייה ולאפשר להפוך רעיונות נפלאים רבים למען נשים למציאות. מעבר לתרומה הקהילתית והחברתית אנו חותרים גם באמצעות חינוך מגיל צעיר , הצבת נשים בעמדות מפתח, שכר שוויוני לנשים ומנהיגות נשית שתהווה עמוד תווך בעיצוב ההווה והעתיד. " ציינה אקהויז בדבריה.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.