כנס תושבים בנושא חיסכון בחשמל והתקנת מערכות סולאריות

0

את הכנס יזמה מחלקת איכות הסביבה במועצה כחלק מפעילותה הנרחבת להעלאת מודעות לסביבה ירוקה ולחיבור החשוב שבין התייעלות אנרגטית-סביבה ירוקה והתייעלות כלכלית.

את הכנס פתח בברכות ראש המועצה .  בדבריו העניק ראש המועצה סקירה של הפרויקטים להתייעלות אנרגטית אותם מבצעת המועצה, כאשר פרויקט הדגל של הרשות בנושא הינו החלפת גופי תאורת רחובות ללד בהשקעה של כ- 7 מיליון ₪ בשיתוף עם חברת חשמל.

אחריו בירכה את המשתתפים  ד"ר טל גולדרט, מנהלת תכנית משא"ב (מדיניות שימור אנרגיה ברשויות) במרכז השלטון המקומי השותפים בכנס זה. ד"ר גולדרט שיבחה את יוזמת הכנס והצביעה על  ההיענות הגבוהה בקרב התושבים המעידה על הצלחתו. היא ציינה כי זו הפעם הראשונה שהיא מדברת מול קהל של תושבים בכנס מסוג זה והיא מקווה כי רשויות אחרות יאמצו את הרעיון והיוזמה. טל בדבריה הדגישה כי בראש ובראשונה לפני התקנת פאנלים סולאריים יש חשיבות רבה בשינוי הרגלים לחיסכון יעיל בצריכת החשמל הביתית.  

הכנס תוכנן כסדרת הרצאות המעניקות מידע רחב היקף על הנושא ועל האופנים האפשריים ליישומו. איריס שגיב, מנהלת שיווק בחברת e-wise (פתרונות להתייעלות אנרגטית) הייתה הראשונה להרצות ונתנה הדרכה מקיפה על השיטות לחיסכון בהוצאות החשמל בכל בית, כולל הצגת מוצרים המסייעים לחיסכון בצריכת החשמל.

בהמשך הערב, הרצו מומחים נוספים מהסקטור הפרטי . אורי שמחאי מנהל מכירות חברת סולגל אנרגיה דיבר על השיקולים בהקמת מערכת סולארית ביתית, הסדרת מונה נטו והסדרת התעריף. אדם קרומר, מנכ"ל תובנה ירוקה בע"מ המוביל מיזם 100 אלף גגות סולאריים, דיבר על הפן הסביבתי – חברתי  של חשמל סולארי וסקר את אופן תהליך התקנת הפאנלים הסולאריים.  את חלק ההרצאות בערב חתם דני דנן מנכ"ל אנרפוינט ישראל בע"מ, אשר הציג את אפשרויות המימון למערכות סולאריות והפיג בכך את חששם של רבים מהמשתתפים בכנס מפני ההשקעה הנדרשת לטובת יוזמה סביבתית-כלכלית זו.

בתום ההרצאות ניתנה למשתתפים ההזדמנות להעלות שאלות והתקיים שיח בין הדוברים למשתתפי הכנס. בנוסף, התקיים יריד מוצרים אשר תומכים בחיסכון בצריכת החשמל הביתית והתקנת מערכות פאנלים סולאריים.

מן המועצה נמסר: " הצבת פאנלים סולאריים על הגגות וחיסכון בחשמל מגלם מפגש הזדמנויות בין האינטרס האישי לציבורי. אנו מודים לכל מי שהגיע ואנו מקווים כי אירוע זה סיפק כלים לתושבים להמשיך ולהעמיק בנושא, ולקבל החלטות שישפיעו על הכיס שלהם ועל הסביבה."

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.