כריך למי שצריך עכשיו באופן קבוע בפרדס חנה

0

את הפעילות הקסומה של העמותה יזמו זוג המתנדבים איה ורביד סטרול תושבי תלמי אלעזר, לאחר שבנם פנה אל אימו ושאל אותה מדוע אנשים מחטטים בפחים והאם נותרה ללא תשובה. האם החליטה לעשות מעשה והקימה דוכן יחד עם בעלה בלב השוק בחדרה בו מחולקים ללא כל עלות כריך לכל דורש.

מאז בעמל רב ובהתנדבות מלאה העמותה תפסה תאוצה מהירה, יחד עם מתנדבים רבים נוספים מכל רחבי הארץ, הצליחה העמותה להציב דוכנים מידי שבוע בעשרות ישובים,  ולכלול  קבוצת חברים בפייסבוק בת עשרות אלפי חברים ולחלק מידי חודש אלפי כריכים לכל דורש.

על בסיס תרומות שמגייסת העמותה מהציבור הכללי, נרכשים כריכים כשרים אשר עומדים במלוא התנאים של משרד הבריאות ממפעל לייצור מזון "קיבוץ עינת תעשיות בע"מ". הכריכים מובלים בקירור ומגיעים לנקודות החלוקה בערים השונות. כל הדוכנים עצמם מנוהלים בהתנדבות על ידיי תושבים מקומיים מהישובים השונים ברחבי הארץ.

בפרדס חנה כרכור, התחילה הפעילות בעקבות חיבור בין תושבת הישוב והפעילה החברתית אושי סלע ויזמן למנהלי העמותה.

אושי הציבה כפיילוט למספר שבועות את הדוכן בכמה מוקדים במושבה וכעת לאחר מחשבה הוחלט להציב באופן קבוע את הדוכן ברחוב עציון סמוך לקופת החולים ולסמטת פדויים.

אושי סלע ויצמן מספרת שהתגובות מרגשות ממש.

איה סטרול, "מנהלת העמותה: תמיד יש את הילד הזה בכל משפחה, שמכריח אותך לזוז, לזוז מהמקום הנוח הזה של עצמך, המקום הזה שבוחר לא לראות, המקום שמקשיח את הלב והגב וממשיך ללכת כאילו כלום לא קרה…הוא מאלץ אותך לראות לראות את מה שקשה לך.

הבן שלי  משך את ידי וכשהסתובבתי, מבטינו הצטלבו, שלי ושל האישה שחיטטה בזבל, היא שמעה את מה שאמרתי, הייתה שתיקה והבטנו לרגע אחת בשנייה .

בעיניה ראיתי היסטוריה שלמה מהמדינה שממנה היא עלתה. ראיתי אישה, משפחה שגם לה בטח פעם הייתה, בית, גינה, אבא ואמא וארוחה חמה, ילדים, עבודה, חיים, היסטוריה שלמה, ועכשיו מחפשת אוכל בפח האשפה! לאחר המפגש עם האישה המבוגרת החלטנו שחייבים לעשות משהו למען האנשים הרעבים ברחוב כבר באותו השבוע לקחנו בעלי ואני שולחן קטן, עליו הנחנו מפה, סלסלה, כריכים עם חביתה חמה והצבנו שלט עליו כתוב בכתב יד: "כריך למי שצריך- חינם. מהר מאוד הבנו שיש בידינו משהו עוצמתי המשנה את פני הרחוב, ומאחד בין שלל האוכלוסייה הישראלית בארץ"

לאחרונה מנהלי העמותה ואושי סלע ויצמן נפגשו עם חבר המועצה עוה"ד אביעד סיני, אשר בירך על הפעילות המרגשת והחשובה  והבטיח לסייע בכל אשר ניתן מול כלל המערכות בנושא חשוב זה.

עוה"ד סיני שיבח את מנהלי העמותה ואת אושי סלע ויצמן ויתר הפעילים על הסיוע לישוב וקידום הערבות ההדדית. עוד פירט סיני אודות הדרכים בהן הרשות המקומית יכולה לסייע והפנה וחיבר את העמותה לגורמים רלוונטיים לנושא ברשויות השכנות.

הציבור כולו מוזמן לתרום לעמותה המורכת באמצעות  האתר https://meshulam.co.il/purchase?b=95fe4854294e07f65b7778c62ca4a47d

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.