מערך ניטור לאומי לאיתור נגיף הקורונה במי שפכים יוטמע במערכת הביוב בחדרה

0

בימים אלה, משרד הבריאות מקדם מערך ניטור לאומי לאיתור של נגיף הקורונה במי שפכים, זאת לצורך זיהוי מוקדם ומיקוד של מוקדי התפרצות הנגיף. המערך יתריע מבעוד מועד ולפני התפרצות מחודשת של קורונה, בדומה למערך הקיים מאז שנות ה 80, במסגרתו משרד הבריאות מבצע ניטור שוטף של מערכות הביוב בישראל כדי להתריע על המצאות נגיף פוליו בארץ.

העיר חדרה, תהיה כאמור בין הערים הראשונות בארץ שיטמיעו את מערך הניטור במערכת קווי הביוב העירונית, הודות לשיתוף פעולה בין משרד הבריאות המנהל את המיזם, אגף מפעלי מים וביוב עירוניים ברשות המים ותאגיד המים והביוב העירוני 'מי חדרה' בניהולו של מנכ"ל התאגיד שי פרץ.

הניטור יתבצע באמצעות התקנת מכשור ייעודי לניטור בנקודות דיגום קבועות שייקבעו על ידי משרד הבריאות בשיתוף תאגיד המים העירוני, בהתאם למידע ונתונים טכניים רלוונטיים, וכן בנקודות אקראיות ודגימות במט"שים (מכונים לטיהור שפכים) השונים, במטרה לבחון אם ישנה נוכחות של הנגיף בשפכים.

בדיקות מעבדה מראות שניתן לזהות ריכוזים של הנגיף בשפכים גם כאשר רמות התחלואה נמוכות. בשל כך תוכל מערכת הניטור לשמש למתן התראה מוקדמת וזיהוי מגמות תחלואה באוכלוסייה. במקרים בהם אכן יאותרו שרידי הנגיף, ייערך ניטור המשך במעלה הזרימה של מערכת הביוב, על מנת למקד ככל האפשר את מוקד התפרצות התחלואה הצפוי.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.