נדחו הטענות נגד הפיתוח בשכונה 3 בקיסריה

0

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה באופן מלא את כל טענות "ועד הפעולה של קיסריה" נגד תכנית הפיתוח בשכונה 3 וחייב את התובעים בעשרות אלפי ש"ח הוצאות משפט:

club-2492011_1920-1024x569 נדחו הטענות נגד הפיתוח בשכונה 3 בקיסריה
בית המשפט המחוזי בחיפה דחה באופן מלא את כל הטענות נגד תכנית הפיתוח בשכונה. צילום אילוסטרציה: PIXABAY

בית המשפט:  "מדובר בתכנית ראויה אשר מיטיבה עם תושבי השכונה ועונה לצרכיו של היישוב. ניכר כי נעשה במסגרת התכנית מאמץ לשוות לבניה הרוויה אופי כפרי ככל הניתן"

בית המשפט המחוזי בחיפה, דחה באופן מוחלט עתירה מנהלית שנועדה למנוע את מימוש תכנית המתאר של שכונה 3 בקיסריה. בפסיקתו, קבע כבוד השופט, ד"ר רון שפירא, כי ההליך התכנוני לגיבושה ואישורה של תכנית המתאר היה מפורט, ענייני וראוי, ואשרר את קביעותיהן של כל מוסדות התכנון לפיהן מדובר בתכנית ראויה אשר מיטיבה עם תושבי השכונה.

תכנית המתאר של שכונה 3 בקיסריה, שמקדמות החברה לפיתוח קיסריה והמועצה האזורית חוף הכרמל, נועדה, כזכור, להסדיר את המצב התכנוני של השכונה ולהקים מתחם מגורים אקסקלוסיבי, ומרכז אזרחי-מסחרי חדש לרווחת כלל תושבי היישוב, על קרקעות השייכות לקרן אדמונד דה רוטשילד.

בית המשפט דחה, כאמור, את העתירה במלואה, שלל את הטענות כאילו תכנית המתאר גובשה לצרכים כלכליים צרים; כמו גם את ההכפשה כי היקף הבנייה המוצעת בתכנית ואופייה עתידים לשנות "לבלי היכר" את אופי השכונה והיישוב בקיסריה. "ועדת המשנה לערים של המועצה הארצית שנדרשה אף היא לתכנית" הזכיר השופט שפירא, "נתנה גושפנקא לחוקיותה, וקבעה כי התכנית, כפי שאושרה, עולה בקנה אחד עם המדיניות ברמה הארצית והמחוזית במטרה להתמודד עם מצוקת מחסור הדיור ויוקר המחיה… ניכר כי נעשה במסגרת התכנית מאמץ לשוות לבניה הרוויה אופי כפרי ככל הניתן" פסק בית המשפט וחייב את העותרים גיל יפה וכרמל אברהם שעתרו בשם "ועד הפעולה של קיסריה" לשלם למשיבות הוצאות משפט ושכ"ט עורך דין, בסכום כולל של 32 אלף ש"ח.

מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי, ציין כי: "שוב הוכח כי החפ"ק פועלת ביושר, בשקיפות וכדין על מנת לממש את חזונו של הברון רוטשילד לפתח ולטפח את קיסריה כיישוב לדוגמא. הפסיקה של בית המשפט הינה חד משמעית ואנו מתעלים כעת את האנרגיות שלנו למימוש מהיר ומידי של הפרויקט על מנת להעמיד פתרון מגורים אקסקלוסיבי ומיוחד שלו מחכים תושבים רבים בקיסריה, ותיקים וצעירים כאחד.  

את החברה לפיתוח קיסריה ייצגו עורכי הדין מנחם טולצ'ינסקי, אלעד מירוויס ושירה אפרתי, ממשרד טולצ'ינסקי שטרן מרציאנו, כהן, לויצקי ושות'.

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.