נשות פרדס חנה כרכור חוגגות

0

ביום שלישי 6.3.18, ציינה פרדס חנה כרכור את יום האישה הבינלאומי. מאות נשים מילאו את האולם במרכז לאמנויות הבמה במתנ"ס פרדס חנה כרכור. האירוע החגיגי התקיים תחת הכותרת "חנה בפרדס" והינו בהובלת היחידה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי והאגף לשירותי רווחה וקהילה יחד עם  המרכז לאמנויות הבמה בפרדס חנה כרכור ומנהלת התרבות במתנ"ס, ענת אלקבץ.

הערב התקיים במעמד  ראש המועצה, עו"ד , ד"ר , אלדד בר כוכבא, חברות מועצה ומנהלות בכירות ברשות , ובהנחיית מנהלת היחידה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, לימור אקהויז שהינה גם רכזת ההתנדבות באגף לשירותי רווחה וקהילה במועצה.

במסגרת הערב וכחלק חשוב ממטרות האירוע, הוצבה עמדה של האגודה למלחמה בסרטן  במבואת המתנ"ס במטרה לסייע ולהעלות מודעות לחשיבות גילוי מוקדם של סרטן השד וצוואר הרחם . הצבת העמדה התאפשרה הודות לאורלי מנג'ם המסורה המנהלת בהתנדבות את הסניף המקומי של האגודה למלחמה בסרטן.

לימור אקהויז, מנהלת היחידה לקידום מעמד האישה ולשיוויון מגדרי סיפרה לנוכחות כי :"ערב זה הוא חלק ממכלול פעילויות וסדנאות שמקיימת היחידה לכל אורך השנה.  זהו אינו אירוע חד פעמי אלא מסורת שנתית שהינה חלק מתכנית שנתית לקידום המטרות החשובות הללו. אנו מתכננים עבורכן- סדנת הגנה עצמית יחד עם המרכז לצעירים "הפרדס" לאחר פסח, המשך תמיכה בסדנאות לחינוך מודע מוגדר בבתי הספר העל יסודיים בישוב, וכמובן המשך שיתופי פעולה עם מחלקת הנוער ועם המדור לעבודה קהילתית לעידוד מעורבות קהילתית . התעדכנה בפעילויות והגיעו להשתתף בהן."

ראש המועצה, אלדד בר כוכבא ברך את הנוכחות והנוכחים והתייחס בדבריו לפסיקה ולחקיקה בישראל  שקדמו את מעמד הנשים בשני העשורים האחרונים:" בישראל כיום קיימת חובה חוקית לייצוגן ההולם של הנשים בכלל התחומים. גם ברשויות מקומיות, במשרות ניהול בכירות בדירקטוריונים ובצוותים הקובעים מדיניות. כך צריכה להתנהל מדינה וחברה מתוקנת בשוויון זכויות ושוויון הזדמנויות, למרות ההתקדמות המשמעותית בנושא זה בעשור האחרון הדרך עדיין ארוכה והאתגרים רבים. " ציין בר כוכבא " ערב זה  משקף חלק קטן מהעוצמה הנשית פה בפרדס חנה כרכור ואני מאמין כי באמצעות הפרויקטים הרבים והעלאת מודעות נמשיך להרחיב את העשייה ובכך את מימוש חלקנו בחתירה למען חברה מתוקנת, שווה ובריאה."

מנהלת האגף לשירותי רווחה וקהילה, תמי בר ששת, ברכה את הנוכחות והנוכחים והתייחסה לפרויקטים הרבים במסגרת האגף המופנים ומיועדים לנשים ולהעצמה נשית:" אני שמחה ומברכת על האולם המלא בנשים חזקות, פעילות ומעורבות. אני מאמינה כי כל אחת ואחת מכן מחוללת שינוי ומהווה עוגן חשוב ביצירת המציאות האישית, הקולקטיבית והקהילתית. כל עשייה אישית או חברתית מייצרת גלי ההשפעה הנוגעים ומשפיעים על כל אחת ואחד מאתנו, וזוהי ברכה שכוחה במודעות לכוח זה. אנחנו באגף יוזמים פרויקטים רבים לנשים, חלקם הגדול הודות לכן-  אשת חיל, אישה לאישה, פרויקטים מבוססי יחידת ההתנדבות, גינות קהילתיות, תאטרון פלייבק והיד נטויה. נקודת המוצא שלנו לעשייה היא הזדמנות שווה לכולם ולכולן ומתן כלים לעצמאות אישית וכלכלית לכל אישה ואיש ובנוסף ליחידה לקידום מעמד האישה נרתמים למטרה זו מדורים ומחלקות רבים באגף ובמועצה מתוך אמונה אמתית בחשיבותה.אנחנו מזמינות אתכן להתעדכן בפעילויות ולהגיע. "

לימור אקהויז, סיכמה את הערב בהתרגשות וביקשה למסור: " היה ערב מרגש ועוצמתי ואני שמחה על הצלחתו. כמו תמיד המעורבות הקהילתית ורוח ההתנדבות סייעו בארגון הערב ובהפקתו. במסגרת תפקידי כרכזת ההתנדבות אני יכולה לומר כי יש לנו קהילה עם ליבה נשית, מעורבת, פעילה ומחוללת שינוי. אני רואה את תפקידי ותפקיד שותפי באגף להעמיק את הקשרים הקהילתיים גם בהיבט הנשי, לחבר בין יוזמות ולאפשר שיתופי פעולה שירחיבו את העשייה הקהילתית ויסייעו לרבים ולרבות. להפוך רעיונות נפלאים למציאות נפלאה. תודה אישית למנהלת התרבות במתנ"ס, ענת אלקבץ על השותפות בארגון הערב ולכל מי שתרם, יזם, הוסיף ותמך. אלו ערבים בהם אנו גאה להרגיש חלק מהקהילה המקומית שלנו."

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.