עיריית חדרה מגבירה את האכיפה בפארק נחל חדרה

0

עיריית חדרה מגבירה את האכיפה על כניסה למים בפארק נחל חדרה, המוגדר כמקום אסור לרחצה על-פי חוק הסדרת מקומות רחצה, התשכ"ד-1964.

לאחרונה, בעקבות כרישים המגיעים לשפך הנחל, עוברים מבקרים רבים על החוק ונכנסים למים. יובהר כי הנחל אסור לרחצה בחוק, בגלל מספר סיבות וביניהן סכנה בריאותית ממים מזוהמים, וסכנה מזרמים חזקים בעיקר בשפך הנחל המתחבר אל הים. 

לאורך גדת הנחל הציבה העירייה שלטי אזהרה וסכנה נוספים לצד שלטים שכבר קיימים במקום, וזאת במטרה להבהיר חד משמעית שהמקום מסוכן ונאכף באופן קבוע. בנוסף הונחו צוותי הביטחון והפיקוח העירוניים להגביר את האכיפה, ואכן הדבר מתבצע בשיתוף פעולה עם השיטור העירוני, כולל מתן דוחות ועונשים כבדים לעוברים על החוק.

ראש עיריית חדרה: "נעשה הכל כדי למנוע ממבקרי הפארק להיכנס למי הנחל ולסכן את חייהם ואת בריאותם. אני מודע לכך שהכרישים בשפך הנחל מהווים אטרקציה, אך יש לקיים את החוק במלואו, ואפשר גם ליהנות מצפייה בהם מרחוק".

על מנת להיערך לאכיפה המוגברת יצא מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון לפארק הנחל עם צוותי הפיקוח והאכיפה העירוניים ועם אנשי השיטור העירוני, וביחד גיבשו תוכנית אכיפה בלתי מתפשרת. 

במקביל לאכיפת החוק האוסר רחצה, הנחה ראש העיר את המנכ"ל לפעול מול רשות הטבע והגנים כדי לעבוד בשיתוף פעולה בהיבט ההסברתי להגנה על הכרישים, שהם חיה מוגנת ונאסר להתקרב אליהם ולהאכילם. 

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.