עיריית חדרה פיתחה מודל ייחודי ללמידה במרחבים ציבוריים וקהילתיים

0

עיריית חדרה נערכה לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א בצל הקורונה, ופיתחה מודל למידה ייחודי חדר"ה (חינוך ולמידה במרחב העירוני) המאפשר להימנע מלמידה מרחוק גם לכיתות ה' עד י"ב, ומעורר עניין רב ברחבי הארץ.

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, הממונה על תיק החינוך, מסביר כי המודל הייחודי התגבש מתוך הנחת עבודה שמדינת ישראל ומערכת החינוך ייאלצו להתנהל במגבלות הנובעות מהמשך נוכחות הקורונה, ולאחר בחינה מעמיקה של צרכים והעדפות, של הורים, צוותי חינוך ותלמידים, שהובילה להכרה כי יש לצמצם את הלמידה מרחוק ולפתח את המודל הייחודי שיאפשר למידה מקרוב.

במסגרת זו מתכוונת העירייה להפוך את כל העיר למתחם למידה, כולל מרכזי פנאי, פארקים, חופי ים ומרחבים קהילתיים אחרים ברחבי העיר, כפי שיאפשרו ההנחיות ותנאי מזג האוויר. 

לדברי יו"ר מינהל חברה וקהילה ד"ר אסנת ספורטה, המודל מבוסס על הפיכת משאבים עירוניים (מבניים, טבעיים, אנושיים, ארגוניים ואחרים) למתחמי למידה, תוך שיתופי פעולה בין מסגרות החינוך הפורמלי ומסגרות החינוך הבלתי פורמלי במטרה לקיים שגרת למידה משמעותית גם בצל הקורונה בקבוצות של עד 18 תלמידים. ספורטה: "מדובר במודל חינוכי פורץ דרך, שעיקרו הפיכת המרחב העירוני לבית ספר אחד גדול. העקרונות שהנחו את גיבוש המודל היו קשר אישי עם התלמידים, זמן גמיש, מרחב למידה גמיש, ושילוב חינוך פורמלי ובלתי פורמלי".

תרחיש הייחוס לגיבוש המודל היה איום המגפה והאילוץ להתנהל במגבלות התו הסגול גם בשנת הלימודים הבאה, כולל חזרה למדיניות של סגר ושל תלמידים ואנשי צוות חולים או מבודדים, וכתוצאה מכך סגירת מוסדות חינוך, למידה בקפסולות ופרקטיקות של ריחוק חברתי.

הפתרון, כאמור, הוא למידה מעשירה וחדשנית במרחבים הקהילתיים. לצורך כך נערך מיפוי ראשוני של מרחבים קהילתיים וציבוריים באזורים שבהם ריכוז מוסדות חינוך בכל מרחבי העיר, שבהם תוכל להתקיים למידה גם במקרים של סגירת בתי ספר בגין אילוצי המגיפה.

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.