צוהר ממוחשב לעולם התעסוקה

0

הסתיים בהצלחה קורס בהכרת המחשב עם דגש לעולם העבודה, שהתקיים במסגרת פרויקט "שיקום שכונות" בהובלת המדור הקהילתי באגף הרווחה

צילום: דוברות

הסתיים בהצלחה הקורס בהכרת המחשב מטעם פרויקט "שיקום שכונות" והמדור הקהילתי באגף הרווחה של עיריית חדרה. בקורס, שנמשך שלושה חודשים במכללת מעו"ף חדרה, השתתפו כ-20 תושבי השכונות אשר באמצעות הכרת המחשב הרחיבו את אפשרויות התעסוקה שלהם.

מדובר בקורס מתקדם אשר לאורך כל המפגשים שם דגש על עולם התעסוקה. חלק מתכני הקורס שנלמדו: דוא"ל, אשף חיפוש עבודה, לימוד כתיבת מסמך רשמי, תוכנות אופיס (אקסל, וורד וכדומה), הכרת האינטרנט (דפדפן, חיפוש ברשת), רשתות חברתיות ועוד. בנוסף, בסוף הקורס התקיימו שתי סדנאות העצמה: סדנת הכנה לראיון עבודה וסדנת אימון אישי להצלחה. כל זאת במטרה לסייע למשתתפי הקורס להשתלב כמה שיותר מהר בעולם העבודה.

בניית תכני הקורס נעשתה בהתאם לאופי האוכלוסייה ולצרכיה, על מנת  לסייע להם לשדרג או להתקדם במקום עבודתם.

באגף הרווחה מסבירים כי, "לאור מצב המשק כיום אנו מאמינים כי קורס בסיסי בהכרת המחשב נדרש לכל מקום עבודה, מה שיוכל להעלות את סיכוייהם של המשתתפים בקבלתם למקומות תעסוקה אשר להם יפנו.  בנוסף, שדרוג במקום העבודה הינו טריגר לשינוי ולמינוף אישי, זוגי ומשפחתי, ויש לו השלכות רבות על סביבת מגוריו של האדם. מטרות נוספות של הקורס הם חיזוק העבודה הקהילתית המתקיימת בשכונות השיקום והתקשורת ביניהם, וכן חיזוק הקשר עם הילדים והמשפחה סביב עולם המחשבים בו אנו נמצאים ומבלים שעות פנאי רבות".

מנהל המדור הקהילתי שמשון אחרק, וצוות המדור המרכז את הקורס – עו"ס קהילה רננה שער ורכזת הקורס מלכה איזייב – הביעו תקווה כי הקורס יוביל לשינוי אצל כל משתתף במעגל האישי שלו ובהמשך יוביל לשינוי והתקדמות בשכונות בכלל.

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.