פורים בפרדס חנה כרכור – היה שמח במיוחד

0

בפורים נערכו ברחבי פרדס חנה כרכור מגוון חגיגות פורים קהילתיות. תושבים רבים לקחו חלק באירועים בהם- חגיגות בבתי הספר ובגני הילדים, הצגות ופעילויות לילדים ולכל המשפחה במתנ"ס, הקראת מגילה בספריית נווה פרדסים אשר היה גדוש עד אפס מקום  ובמתנ"ס, פורימון המסורתי והמושקע לעילא של תנועת הצופים, אירוע פורים של 'קהילה מכילה' בבית הספר 'שבילים' ובמועדון 'אדיס', אירוע בית חב"ד בגן וייל, אירוע לגמלאים במרכז שוהם, 'המטמון הירוק' והפנינג פורים יישובי בואדי. אירועים אלו נערכו במעמד ובהשתתפות ראש המועצה, הגר פרי יגור.

אירוע השיא היה המשחק המשפחתי 'המטמון הירוק חוזר' שנערך בשושן פורים ולקחו בו חלק למעלה מ-100 משפחות. האירוע השנה נערך בסימן 90 שנה לפרדס חנה ו-50 לאיחוד המושבות. המטמון הירוק מתנהל כמשחק אינטראקטיבי מאתגר בין אתרי טבע ברחבי הישוב במסגרתו נדרשים המשתתפים להתמודד עם חידות, אתגרים ומשימות אשר פתרונן מאפשר מעבר מנקודה לנקודה. האירוע נחתם בהפנינג פורים שמח בוואדי אותו ארגנה מחלקת נוער וקהילה ומועצת  הנוער היישובית. בשמחת החג באירועים אלו ואחרים השתתפו נוסף לראש המועצה סגניה- מ"מ וסגן , יואב קעטבי, אייל כגן, יעקב צדקה ואפרים מעודה וחברי מועצה נוספים.

את המטמון הירוק הובילו יחד אגף החינוך ומחלקת איכות סביבה כאירוע שיא של פרויקט הטבע העירוני המתקיים לאורך השנה במוסדות החינוך בישוב יחד עם החברה להגנת הטבע. שותפים לאירוע השנה היו בית ראשונים , המתנ"ס ובית הספר החקלאי 'ברנקו וייס'. התושבים חזרו מהאירוע עם צילום מגנטי בו תמונה בשחור לבן באווירה נוסטלגית, לטובת הצילום עשו המשתתפים עשו שימוש באביזרים היסטוריים מעשורים קודמים אשר הושאלו על ידי בית הראשונים.

ג'ני גלוס, תושבת פרדס חנה כרכור מספרת: "למדנו הרבה על המושבה הכרנו כמה מקומות חדשים שלא ידענו עליהם ונצא שוב לסיבוב נוסף בטבע." ניצן בת ה-10 סיכמה: "הפעילות מגוונת, מלמדת, מהנה, מעשירה, מרתקת ומלמדת. למידה כיפית. אהבתי את התחנה של החרקים."

אירוע מרכזי נוסף בחג היה 'הפורימון' המסורתי של תנועת הצופים. חניכי שבט אלון תכננו משך חודשים את הקמתם של המתקנים המושקעים באירוע בוואדי. האירוע נוהל באופן מופתי כולל פירוק המתקנים בסיומו וניקוי יסודי של השטח כחלק מהאחריות שגילו לאורך כל הדרך.

ראש המועצה, הגר פרי יגור, לקחה חלק וכבדה בנוכחותה אירועים אלו וכן נוספים בכל רחבי הישוב וציינה: " עבורי ואני מניחה שעבור רבים מכם, אין מקום נכון יותר או מתאים יותר לחגוג את החג האמנותי, היצירתי והקהילתי הזה כמו המושבה שלנו פה בפרדס חנה כרכור ! לא רק בגלל שזה הבית שלנו אלא בגלל הגאווה הגדולה בישוב שלנו, בעשייה האמנותית, ביוזמה הקהילתית וברב גוניות. זכיתי לחגוג השנה את פורים אתכם באירועים רבים-ביקרתי בחגיגות פורים בבתי הספר ובגני הילדים, במועדון 'אדיס' ובמסיבת פורים של גמלאי המועדונים החברתיים במרכז שוהם, לקחתי חלק ב'פורימון' המסורתי המרשים בהשקעתו שאורגן בצורה מופתית של תנועת 'הצופים' ובמסיבת פורים השמחה והיצירתית של עובדי המועצה שאורגנה על ידי ועד העובדים.

ציינתי את החג יחד עם בית חב"ד בגן וייל עם הרב והרבנית ריפקיינד ובהקראות מגילה בספריית נווה פרדסים, במתנ"ס  ובבית הוריו של סגן ראש המועצה, יעקב צדקה. השתתפתי באירועי 'קהילה מכילה' בבית הספר 'שבילים' ובחגיגה הצבעונית במתנ"ס יחד עם משפחות רבות וילדיהם. התרגשתי לחוות ולציין את החג הקהילתי הנפלא הזה בסגנונות כה רבים ולהרגיש את הלב הפועם של הקהילה פה. ההיענות לאירועים הייתה לשמחתנו גבוהה ואנו כבר כעת במועצה נערכים במרץ לאירועים הקרובים לצעדת היובל של פרדס חנה כרכור ,לטקסי ימי הזיכרון וכמובן ליום העצמאות. "

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.