פותחים שנה בספריות פרדס חנה כרכור

0

בערב חגיגי לפתיחת שנת הפעילות של ספריות פרדס חנה – כרכור. השתתפו כ-400 תושבים  

במרכז הערב התארח הסופר המוערך ועטור הפרסים, דויד גרוסמן, אשר שוחח מעל הבמה על רקע תפאורת סלון ביתי, על ספרו האחרון 'אתי החיים משחק הרבה' וכן על יצירותיו הקודמות. הערב נערך במעמד ראש המועצה, הגר פרי יגור וחברי מועצה. את הערב הנחתה, נועה שקרג'י, משוררת, עורכת וחוקרת ספרות, בשילוב קטעי שירה שבוצעו על ידי הזמרת עלמה זוהר. 

ראש המועצה, הגר פרי יגור, ברכה בתחילת הערב וציינה: " ספריות פרדס חנה – כרכור הם עוגן תרבותי, לא פחות ואולי אף יותר, ואני גאה בהיצע הצומח והמגוון של התכנים שהציעו ספריות הישוב בשנה האחרונה. אירוע השיא היה ללא ספק החזרתו של שבוע הספר לישוב. בשנים בהן אנו מדווחים על ירידת קרנו של שבוע הספר בחרנו בשנה האחרונה להשיבו , להחזיר עטרה ליושנה ולהעניק לו את הבמה הראויה."

"תדמית הספריות בכל הארץ לעיתים לא עושה איתן חסד, ודווקא בגלל סיבות ונסיבות אלו, תפקידנו כרשות מקומית לשמור על מקומן של הספריות כמרכז פעיל ומזמין. להעמיק את הקשר של הילדים עם הספריות ועם עולם הספר ולייצר הזדמנויות להרחבת אופקים ומפגשים קהילתיים דווקא ובעיקר בספריות. לקיים פעילויות לקהל הבוגר ולהעניק חוויה חמה ואנושית למי שמבקש לחזור ולהחליף את הספר שקרא לאחרונה. " כך לדברי ראש המועצה.

אורלי אבני, מנהלת ספריות פרדס חנה כרכור סיפרה: " היה ערב מרגש עבורי ואני מודה לכל מי שלקח בו חלק, לצוות הספריות המסור, למתנדבים הנפלאים ולתושבים היקרים והרבים שהגיעו ומילאו את האולם במרכז לאמנויות הבמה. גרוסמן שוחח על הרקע לכתיבת ספרו "אתי החיים משחק הרבה", סיפר על החוויות והאתגרים במלאכת התרגום המרתקת, וציין את המרחב 'הגס' שבו אנו חיים, לעומת העדינות שבכתיבה, הדיוק והמשמעות בבחירת כל מילה. היה מרגש לראות אולם מלא בקהל, שעצר לשעתיים את שגרת חייו, לטובת מפגש ייחודי ואיכותי, שנגע בנימים עדינים בתרבות הישראלית."  

הערב היווה אות פתיחה לפעילות התרבות של ספריות פרדס חנה – כרכור בתש"ף. הפעילות תכלול סדרת הרצאות ושיח מרתק עם דמויות בולטות בעולם הספרות והתרבות הישראלי.  בחודש נובמבר תתארח המשוררת אגי משעול ובתה מאיה (שירה) במופע 'דיאלוג', הכולל שיח על היצירות והחיבור ביניהן. היוצר והמשורר נעם חורב יגיע לספריות בדצמבר עם הערב 'מתנות קטנות'. 2020 תפתח בספריות הישוב בערב מיוחד עם שרון קנטור, בת הישוב, בו תשוחח על ספרה  החדש 'זנב: קצהו של סיפור' ותשוחח על עריצות הפרסום במרחב הציבורי. עוד יתקיימו בתש"ף: ערב עם אלדד כהן, מחבר הספר הפופולרי 'אמא קומי', וערב עם נכדו של נתן אלתרמן, נתן סלור והשחקנית אסנת זיביל, לציון 50 שנה למותו של המשורר המשפיע והמשמעותי בתרבות הישראלית.

בשנה הקרובה מציעות הספריות גם מגוון פעילויות תרבות והעשרה לקהלים השונים: למבוגרים 'סדנאות הבית' – סדנאות הכתיבה המבוקשות מבית הספר של אשכול נבו ואורית גידלי,  מפגשים לילדים ולנוער -סדנאות כתיבה, מפגשי סופרים, קומיקס, שעות סיפור ועוד.  

מנהלת הספריות אורלי  אבני הוסיפה: "תודה לראש המועצה, הגר פרי יגור, על ההשתתפות באירועי הספריות השונים, על התמיכה והראייה בחשיבות הספריות כמרכזי תרבות וחינוך משמעותיים במושבה. תודה לעובדי התפעול שסייעו, לצוות הספריות והמתנדבים המסורים שתרמו להצלחת האירוע ותודה כמובן לקהל האיכותי והנפלא של המושבה, שהגיע לחגוג איתנו את פתיחת השנה בספריות.  מקווים לראותכם גם במפגשים האיכותיים הבאים שיתקיימו בספריות במהלך השנה. "

ראש המועצה, פרי יגור חתמה את הדברים: " התברכנו בישוב ביוצרים רבים, ובקהל שצמא לתרבות וצורך תרבות בהנאה ובאהבה. מכירת הכרטיסים לערב זה הסתיימה תוך ימים ספורים בלבד בגלל  הביקוש הגבוה. יש לנו קהילה שפעילות הספריות יכולה וצריכה לספק מענה ולהתקבל בזרועות פתוחות. גישה זו מובילה את פעילות הספריות ואת פעילותה של אורלי כמנהלת המערך ואנו נעניק לכך את הרוח הגבית כדי להמשיך בכך בכל הכוח. תודה אורלי, תודה לצוות הספריות ולכל מי שיש לו חלק בעשייה על  הערב ועל תרומתכם."

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.