קבוצת העצמה לנשים נפגעות אלימות

0

במרכז לשלום המשפחה נפתחה קבוצת העצמה לנשים נפגעות אלימות, שנועדה לסייע לנשים הנמצאות ביחסים זוגיים פוגעניים.

המרכז לשלום המשפחה של אגף הרווחה של עיריית חדרה, מתמחה בטיפול בתופעת האלימות במשפחה. המרכז נותן מענה לכל בני המשפחה, נשים, גברים, בני נוער וילדים המתמודדים עם התופעה.  

במרכז מסבירים כי אחד המאפיינים של אלימות במשפחה הוא מעגל השתיקה, הבושה  והבדידות העוטף את הנשים הנמצאות ביחסים אלו.

נשים נפגעות אלימות חוששות לפנות לעזרה, לשתף אחרים במצבן ובכך מתקשות לצאת ממעגל האלימות. טיפול קבוצתי מאפשר לנשים לספר את סיפורן, להיתמך על-ידי נשים נוספות הנמצאות במצב דומה, ולשבור את מעגל השתיקה. הקבוצה מאפשרת למשתתפות לשאוב כוחות ולקבל תמיכה מהמשתתפות האחרות.

הניסיון המקצועי והמחקרי מלמד כי לקבוצה קיימים יתרונות רבים: אוניברסליות ושיתוף, תמיכה, חברות הקבוצה חולקות את סיפורן ומגלות אמפתיה והבנה אחת כלפי האחרת. בקבוצה מקבלות המשתתפות מידע ואינפורמציה מקצועית ממנחות הקבוצה לגבי תופעת האלימות במשפחה, וכן  כלים יעילים להפסקת התהליך. בקבוצה הן מתחזקות ומתעצמות ויודעות שהן לא לבד בהתמודדות וכן לומדות כי לשירותים בקהילה יש דרכים לסייע ולתמוך.

הקבוצה מאפשרת מקום חם, מכיל ותומך עבור הנשים ומהווה מעין משפחה נוספת עבור הנשים, היוצרות מעגל חברתי חדש, ונפגשות גם מחוץ לקבוצה ומצליחות לשמר קשר ותמיכה על בסיס רציף ויומיומי.

את הקבוצה מנחות מלסה טסמה ורונית שפרירי, עובדות סוציאליות בעלות תואר שני בעלות מומחיות לטיפול באלימות במשפחה.

קבוצת העצמת נשים מתכנסת אחת לשבוע למשך כשעה וחצי במרכז לשלום המשפחה ברחוב הלל יפה 25 בחדרה.

כל מפגש נפתח בחמש דקות של מדיטציה המאפשרת ניתוק מטרדות היום, וחיבור לעבודה פנימית. במהלך המפגש מביאות הנשים נושאים מתוך התנהלות חייהן וכן עוסקים בנושאים הקשורים לזוגיות ולהתמודדות עם מצבי אלימות.

א' שהשתתפה בקבוצה מתארת: "עד שהגעתי לקבוצה כל הכאב היה נעול עמוק בפנים. הרגשתי לבד. הבית היה גיהינום ואני שתקתי. בקבוצה העזתי לראשונה בחיי לשתף, להרגיש ולעשות סדר מחדש בחיי. היום אני מבינה שניצלתי. שילדיי ניצלו. ואני חיה ונושמת מחדש".

ג' מתארת: "הסיפור ששמעתי מחברתי לקבוצה גרם לי להבין שאני לא לבד בעולם וגם נשים אחרות מתמודדות עם מציאות דומה. חיזקנו והתחזקנו האחת מהשנייה".

לפניות ופרטים נוספים להשתלבות בקבוצת העצמת נשים: המרכז לשלום המשפחה, רחוב הלל יפה 25 חדרה, טל' 04-6303306, 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.