שומרים על שכונת פאר

0

 

במעמד ראש העיר צביקה גנדלמן הושק משמר שכונה בשכונת פאר, הפועל בשיתוף עיריית חדרה, המשטרה, הרשות לביטחון קהילתי, ותושבי השכונה. ראש העיר שיבח את השותפים להקמת משמר השכונה ובעיקר את התושבים על החלטתם לקחת אחריות ולסייע בהתנדבות לשפר את איכות החיים בשכונתם.

טקס ההשקה התקיים במרכז הפנאי קלור, ולקחו בו חלק כל השותפים להקמת המשמר החדש, ביניהם מפקד משטרת חדרה סנ"צ יגאל בן לולו ובכירי תחנת חדרה, השוטר הקהילתי תומר באיקדין, מנהלת הרשות לביטחון קהילתי חדרה דבורה עמר, הפעילה החברתית וחברת ועד השכונה קרן אשתו שפעלה רבות להקמת המשמר, חברי ועד השכונה ותושבים רבים.

כ-20 מתושבי השכונה, אשר עברו הכשרה במשטרת חדרה, יפעילו את משמר השכונה בהתנדבות מלאה ומתוך תפיסה של פעילות ותרומה קהילתית. מטרת משמר השכונה היא שמירה על הבית, וזאת באמצעות הגברת הנוכחות והנראות בשכונה, סיורים בשכונה ושיתוף פעולה עם משטרת חדרה והשיטור העירוני בכל בעיה שעולה מהשטח. 

המתנדבים אינם מהווים תחליף לשיטור העירוני או למשטרה אלא לוקחים חלק במערך חברתי תגבורי שנועד לזהות תנועות חשודות בשכונה ולדווח בזמן אמת לכוחות הביטחון, למנוע ונדליזם, להוות דוגמה לבני הנוער בשכונה, ולהעביר להם את המסר שכולם לוקחים חלק ביחד למען מטרה אחת טובה. 

על היעילות של משמר שכונות יעידו סיכומי שנה של ועדת האכיפה העירונית בה שותפים גורמי ביטחון, אכיפה, חינוך, פנאי ורווחה, לפיהם בשכונות בהן גובתה פעילות השיטור העירוני בפעילות משמר השכונה, חלה ירידה של עשרות אחוזים במספר הדיווחים על מטרדי ונדליזם, התקהלות, רעש וכדומה. 

בטקס ההשקה עדכנו המשתתפים כי גם בשכונת גני אלון מתבצעת פעילות הכשרה וגיוס בקרב התושבים, וכי בקרוב יושק משמר שכונה גם בשכונה זו.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.