תלמידי אורט בנימינה נרתמים למאבק בקורונה

0

תלמידי קבוצת אורביט 1690 מאורט בנימינה מיד נרתמו למשימה ואת האב טיפוס שבנו כבר ניסו השבוע באיכילוב ובמרכז הרפואי לגליל בנהריה.

"הידיעה שמכשיר שאנחנו תכננו ובנינו יוכל להציל חיים רק מעצימה את ההנאה והסיפוק שבעבודתנו בקבוצת הרובוטיקה ואנחנו רוצים שוב להודות לכל מי שעזר בתכנון ובהבאת הרעיון המדהים הזה למציאות" סיפר תלמיד אורט, עמית גלנץ המטרה היתה לייצר מכונת הנשמה עם  מוצרים המצויים בכל קבוצות הרובוטיקה של ארגון first  בארץ.

קבוצת אורביט 1690 הפועלת בבית הספר אורט בנימינה בהובלת הרכז יזהר נחמני ובה תלמידים מכיתות י׳ – יב׳ הרימו את הכפפה וביום חמישי בערב כבר היה אב טיפוס עובד. התכנון החשמלי, בניית התוכנה והבקרה בוצע על ידי גיורא קורנבלאו שמשמש מנטור ראשי בקבוצת אורביט בנימינה.  המכאניקה בוצעה על ידי יאיר קורנבלאו תלמיד כיתה יב׳, הייצור בוצע ע״י צוות הבניה של הקבוצה – עמית גלנץ, שלו אשורוב ואדם מוריס בליווי המנטור תום קרטס, וזאת בנוסף לתלמידים נוספים שתרמו מזמנם ומרצם.

לאחר סיום בניית מכונת ההנשמה העביר קורנבלאו את האב טיפוס לבדיקה בבית חולים איכילוב ובמרכז הרפואי לגליל.
"המיוחד במוצר שלנו זה שהוא פשוט לייצור, מבוסס על חלקים שיש במלאי קבוצות פירסט (בקרים ומנועים) וזול לייצור." סיפר תלמיד אורט שלו אשרוב.

גיורא קורנבלאו המשמש מנטור בקבוצה והוביל את הפרוייקט אמר: "זו זכות גדולה בשבילי להיות חלק מפרויקט עם פוטנציאל השפעה ענק כזה. גאה בקבוצה, בשותפים, בתלמידים. זריזות התגובה והיכולות לספק דגם עובד 24 שעות אחרי התנעת הפרויקט מוכיחה את הכוח העצום שיש ביצירתיות ובמשימתיות שיש בארץ ובקבוצות פירסט בפרט".
למוצר הסופי שותפים : יחידה 108, קבוצות פירסט שוהם , רעננה, חברת מיקרוסופט, בית החולים איכילוב ומד"א.

"אנחנו מודים לכל מי שאפשר לנו לקחת חלק בפרוייקט הנפלא הזה ושמחים שיכולנו לתרום ולעזור במאבק הארצי בנגיף הקורונה." אמר תלמיד אורט אדם מוריס מנהל אורט בנימינה, יורם יפה: "אני גאה בתלמידים המוכשרים, הנרתמים כל השנה לתרומה לקהילה, ובמיוחד למשימה כה חשובה בעת הזו. זוהי עוד הוכחה להישגים המתקבלים משילוב של כישרון, מסירות והשקעה של תלמידי המגמה הפועלים בשיתוף מלא עם מנטורים מהקהילה כמו גיורא ותום, ובשיתוף עם גופים טכנולוגיים מובילים בארץ".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.