65% מהתושבים נהנים וגאים לגור בחדרה

0

סקר עירוני מצביע על מגמת עלייה בשביעות הרצון של התושבים מעיריית חדרה, תמיכה גורפת ביוזמות העירייה, ושביעות רצון מטוהר השלטון

בילוי תרבות ופנאי, שביעות רצון גבוהה. צילום: דוברות חדרה

הסקר השנתי של עיריית חדרה הבוחן את שביעות רצון תושבי העיר משירותי העירייה השונים, מיוזמותיה השונות ומהתפתחות העיר, מעיד על עלייה בשיעורי שביעות הרצון בשורה ארוכה של תחומים. את הסקר ערך פרופסור קמיל פוקס, והוא כולל 602 נשאלים מכל רחבי העיר.

בראש ובראשונה מעלה הסקר תמיכה גורפת ביוזמות העירוניות. היוזמה להקמת אצטדיון והיכל תרבות זכתה ל-84% תמיכה, יוזמת ראש העיר לחנייה חינם זוכה ל-82% תמיכה, הפסטיבלים העירוניים בפסח וסוכות ל-78% תמיכה, הבום בוקס ל-75% תמיכה והרפורמה במערכת החינוך ל-75% תמיכה.

64% מתושבי העיר ציינו כי הם נהנים לגור בחדרה לעומת 60% בשנה שעברה, 34% לא נהנים לגור בעיר לעומת 39% בשנה שעברה. 65% מהתושבים גאים לגור בחדרה לעומת 33% שלא.

עלייה גם בציוני התושבים למכלול השירותים שמספקת העירייה, ניקיון וחזות העיר, אכיפה עירונית, התנהלות עובדי הציבור, טוהר השלטון, תודעת שירות של עובדי העירייה. 79% העניקו ציונים הנעים בין שביעות רצון בינונית לגבוהה, מתוכם 28% הביעו שביעות רצון גבוהה (עלייה של 10% לעומת 18% אשתקד). רק 21% העניקו ציונים בינוניים ומטה לשירותים שמעניקה העירייה, שיפור של 6% לעומת 27% אשתקד.

55% מהתושבים מרוצים מתודעת השירות של עובדי העירייה (לעומת 42% שהביעו שביעות רצון נמוכה). שביעות רצון גבוהה נרשמה גם מערכי טוהר השלטון בעירייה, עם 64% תושבים מרוצים. אכיפת הסדר והחנייה בעיר זוכה ל-51% תמיכה (42% לפני שנה) והתנהלות נבחרי הציבור ל-52% תמיכה. בנושא חזות העיר עדיין יש מקום לשיפור, 42% מרוצים לעומת 58% שהביעו שביעות רצון נמוכה.

הסקר בחן גם מה תושבי חדרה חשים שהעיר זקוקה לו יותר מכל. 54% הציבו את מקומות הבילוי, התרבות והפנאי כדבר החסר ביותר לעיר; 16% ציינו טיילת בחוף הים, 14% הצביעו על כבישים ותשתיות, 7% ביקשו מכללה אקדמית.

ראש העירייה צביקה גנדלמן התייחס לממצאי הסקר: "אני שמח לגלות את התמיכה המובהקת ביוזמות שמובילה הנהלת העירייה ומרוצה מהמגמה הברורה של עלייה באחוזי שביעות רצון התושבים. העירייה נמצאת בתהליך שיפור תמידי בכל הגזרות וטוב לדעת שהציבור חש בכך.

עם זאת, ברור לי שנותרה לנו כברת דרך ארוכה ואנחנו, עובדי העירייה ונבחרי הציבור, מוכנים להתאמץ ולשפר עוד יותר את השירות לתושב. צריך לזכור שהמטרה בעריכת הסקר היא בראש ובראשונה כדי לדעת מה לשפר. אנחנו לומדים מהתושבים על הנושאים שחשובים להם ומבינים טוב יותר באילו תחומים מצפים מאיתנו להשקיע יותר. נלמד לעומק את הנתונים, נערוך סיעור מוחות עם הדרג המקצועי ונפעל בשטח.

בסך הכל נתוני הסקר מציגים תמונת מצב חיובית ביחס לשנה שעברה, הציבור בהחלט מודע להתפתחות העיר, למסירותם של עובדי העירייה ולפרויקטים המתבצעים בשטח ומביע את תמיכתו ושביעות רצונו ברוב המקרים. 65% מהציבור אמרו שהם נהנים וגאים לגור בחדרה, ואני מצטרף אליהם ומוסיף שגם אני נהנה וגאה לחיות בחדרה ועוד יותר גאה לשרת את תושביה".

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.