הגר פרי יגור, מקדמת מהפכה בתחום ההתחדשות העירונית בישוב

0

ראש מועצת פרדס חנה כרכור ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה הביאה את הצעתה לדיון במליאת הוועדה. על פי הצעתה, אשר התקבלה ברוב קולות, בשל התנאים הייחודיים של היישוב, הוועדה תיזום הכנת תכנית לפי סעיף 23 לתמ"א 38 – ובה תיקבע מדיניות הוועדה באשר ליישום תמ"א 38 ברחבי היישוב. התכנית תקבע הוראות לעניין שטחי בניה, יחידות דיור, גובה בניה, קווי בניין, עיצוב אדריכלי ותקני חניה.

בשלב הביניים ועד להשלמת התכנית, היות שהליך התכנון מורכב וארוך, הוועדה אישרה בשבוע האחרון את הצעתה של היו"ר להמליץ בפני הוועדה המחוזית על פרסום תנאים להוצאת היתרי בניה, לפי סעיף 78 לחוק התכנון והבניה.  

מהנדס המועצה, אריה רפפורט:" ההחלטה היא מהלך חשוב ליצירת איזון בין יעדי התמ"א, כפי שנקבעו מלכתחילה, לקידום חיזוקם של מבנים למגורים שנבנו בעבר שלא בתקן ,לבין יוזמות פיתוח שלא זו הייתה מטרתן העיקרית. התכנית שנקדם תבחן את ההיבטים הכלכליים הפרוגרמטיים וההשלכה על התפתחות הישוב, לרבות האמצעים ותוספת הזכויות כדי לקדם את חיזוקם של אותם מבנים שאכן נדרשים לכך."

ראש המועצה ויו"ר הועדה, פרי יגור: "פרדס חנה כרכור תתנהל מעתה באחריות ציבורית ועם תכנון ארוך טווח. יש לנו ירושות כבדות בדמות מגדלים שאילו הייתה מדיניות ברורה – הם לא היו. לגיטימי מאוד שיזמים מעוניינים למקסם את רווחיהם אך, אינטרסים כלכליים פרטיים אסור שיבואו על חשבון האינטרס הציבורי. בתכנית החדשה אנו נמצא את האיזון שבין הרצונות והצרכים הפרטיים והציבוריים, ניצור התחדשות עירונית שפויה, נקבע סדרי עדיפויות וניצור ודאות במקום הכאוס שהיה נהוג וניכר בחלקים מהיישוב. "

לדברי פרי יגור: "אני מודה לחברי הוועדה אשר אישרו את המתווה החדש ומכאן אפנה לוועדה המחוזית לקידום התכנון, כמו גם שינויים שבכוונתי להוביל ביחס לתכנית המתאר המאושרת. זו הייתה התחייבות סיעת 'בשבילנו' בראשותי ערב הבחירות ואני שמחה שאנו מתחילים במימושה, ביחד עם כל הנהלת המועצה ומוסדות התכנון."

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.