חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח

0

ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על מאכלים מסורתיים טעימים, אלא גם להפתיע את האורחים ומכרים אהובים אותם בחרנו להזמין להתארח עם עיצוב שולחן מקורי, ייחודי ומרשים. לכן, מעבר לניקיון יסודי של הבית, הבישולים וקניית מתנות, כדאי להשקיע גם אקסטרה מחשבה בעיצוב השולחן. שולחן מעוצב נכונה יהפוך את הארוחה לחוויה מיוחדת ובלתי נשכחת עבורכם ועבור האורחים ויקח את אווירת החג צעד אחד קדימה. התייעצנו עם מיטל רובין- עובדיה, מנהלת השיווק והפרסום של מותג כלי הבישול והאפייה סולתם וריכזנו חמישה טיפים פשוטים ויצירתיים שיעזרו לכם לשדרג את עיצוב שולחן חג הפסח ברגע ולהפוך אותו לחגיגה של טעמים ועיצוב.

 

  1. צבעים חיים:

השתמשו במפה צבעונית שתהווה בסיס עליז לשולחן. כמו כן, שימוש בפרחים טריים, צמחים ירוקים או פירות יבשים שיפוזרו על גביו יהוו תוספת רעננה וצבעונית. ניתן גם להוסיף נגיעות של צבע באמצעות אלמנטים שונים כמו מפיות, נרות או כלי הגשה.

טיפ: שימו לב לשילובי הצבעים. בחרו צבעים שמשתלבים זה עם זה ויוצרים אווירה נעימה. חג האביב הוא העת הנכונה לשימוש בצבעים בהירים, פסטלים וכמובן לבן חגיגי.

 

  1. כלי בישול והגשה ייחודיים:

השתמשו בכלי בישול והגשה יפים ומיוחדים. סירים וצלחות מעוצבים יהפכו את הארוחה לחגיגית יותר. אחד הטרנדים הפרקטיים והיפים בעולם האירוח ועיצוב שולחן הארוחה בשנים האחרונות הוא שימוש בסיר הבישול לא רק כמוקד בישול הארוחה, אלא כבעל מקום של כבוד גם במרכז השולחן. רעיון הטרנד הוא ויתור על העברתו של האוכל מהסיר אל צלחת הגשה מפונפנת. במקום זאת מעבירים את הסיר הלוהט ישירות מהכיריים אל השולחן ומגישים את האוכל באופן ישיר מהסיר לצלחות האורחים עם כף הגשה. זאת תוך שהאדים המהבילים מתפזרים באוויר. צורת הגשה זו תרשים את האורחים ותהפוך לאטרקציה בפני עצמה. יתרונות נוספים הם שהאוכל מגיע חם וטרי, ללא שלבי ביניים שעלולים לקרר אותו ובנוסף בסוף הערב יהיו פחות כלי הגשה לשטוף. 

טיפ: אל תשכחו לרכוש תחתית עמידה ומבודדת מחום כדי שלא תשרפו את השולחן.

 

  1. תאורה נעימה:

תאורה נכונה יכולה ליצור אווירה חגיגית ומזמינה. השתמשו בנרות, נברשות או מנורות שולחן כדי להאיר את השולחן בצורה נעימה.

טיפ: הימנעו מתאורה חזקה מדי או בוהקת וצרו באמצעותה אווירה מרגיעה ונעימה.

 

  1. סידור מוקפד:

סדרו את הכלים, המפיות, הפרחים וכל אלמנט אחר על השולחן בצורה מוקפדת ומסודרת. הקפידו שיש מספיק מקום לכל אורח ושכל אחד יכול להגיע בקלות לאוכל ולשתייה.

טיפ: שימו לב לגובה של כל אלמנט על השולחן. ודאו שכל האורחים יכולים לראות זה את זה ולנהל שיחה נעימה.

 

  1. נגיעות אישיות:

הוסיפו נגיעות אישיות לשולחן שיעניקו לו אופי ייחודי. ניתן להניח על השולחן תמונות משפחה, כרטיסי ברכה או פריטים קטנים אחרים שמשמעותיים לכם.

טיפ: כתבו לכל אורח ברכה אישית ותניחו אותה על צלחתו כך שיקרא אותה ותעלה חיוך על פניו רגע לפני שמתחיל לאכול והאווירה כולה תהפוך לחייכנית, מרגשת ושמחה.

 

לסיכום, עם קצת יצירתיות ותשומת לב, ניתן לשדרג בקלות את עיצוב שולחן חג הפסח ולהפוך אותו לחלק בלתי נשכח מהחגיגה. זכרו, האוכל הוא רק חלק מהחוויה, והעיצוב יכול להוסיף לה נופך מיוחד.

 

חג שמח!

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.