מיה אשכנזי, מהצעירות המבטיחות לקראת אולימפיאדת פריז 2024.

0

"אהבתי לראות את הברק שלך בעיניים. לשמוע בחורה צעירה ונחושה שמסמנת מטרה כבר בגיל 10 להגיע לאולימפיאדה בשנת 2024, ורגע לפני להיות עם רגל וחצי שם, זה מרשים. עיר שלמה מאחורייך ותומכת בך בדרך להגשמת החלום" 

כך אמר היום (ראשון) מ"מ ראש העיר בפועל, ניר בן חיים, למיה אשכנזי, שזכתה לאחרונה בסגנות אליפות העולם לנוער (עד גיל 21) במנצח רחיפה (דגם קייט פויל). השניים נפגשו בלשכת ראש העיר לאחר שאשכנזי הוזמנה עם משפחתה ומאמנה בעקבות ההישג המרשים ובזכות דרכה המרשימה.

אשכנזי, בת 20 משכונת עין הים בחדרה, הגיעה מלווה בהורים ענת ואלון ובמאמן שחף אמיר ממועדון השייט בשדות ים. במפגש היא סיפרה על האתגרים, הקשיים ואורח החיים בדרך להגשמת המטרה להגיע לפריז 2024. במפגש השתתפו גם יו"ר מועצת העיר והממונה על תיק אתו"ס, הרב בן ציון נורדמן ומנהל אגף אתו"ס, אלה ביאר. 

מגיל צעיר אשכנזי השתתפה בתחרויות שונות בענפי ספורט ימי. היא התחילה בענף הסאפ ולאחר מכן התקדמה לנבחרת ישראל בגלישת רוח. בתחום גלישת הרוח זכתה בהישגים לאומיים ובין לאומיים שונים: מקום שני באליפות בעולם בגלישת רוח בשנת 2017 וכן מדליית ארד באליפות אירופה ב2017. 

ב 2018, לאחר שהוכרז שתחום גלישת הקייט פויל ייכנס לאולימפיאדת 2024, החליטה לבצע מעבר לתחום זה, עקב הפוטנציאל הגבוה שלה להגיע להישגים משמעותיים בתחום. מאז קיבלה את התואר אלופת ישראל בקייט פויל לשנת 2021, מקום שביעי באליפות אירופה לשנת 2021, הגיעה לחצי גמר באליפות עולם 2021 וסיימה במקום ה-14. לאחרונה זכתה אשכנזי בתואר סגנית אלופת העולם לשנת 2022 עד גיל 21.

בזכות היותה כעת סגנית עולם, אשכנזי העפילה לסגל האולימפי לפריז 2024 ומיקמה את מדינת ישראל במקום הרביעי בעולם, אחרי ארה"ב צרפת אנגליה וספרד. הישג זה הוא משמעותי מאוד בהתחשב בזמן הקצר יחסית בו היא נמצאת בתחום ומעיד על מגמת ההשתפרות המהירה שלה, והפוטנציאל הגבוה להישגים עתידיים. 

כיום מיה משלבת שירות צבאי כספורטאית מצטיינת בחיל הים עם מסגרת אימונים קפדנית מאוד של שני אימונים ביום, שבעה ימים בשבוע. ותוכנית עבודה מסודרת עבור השנים הקרובות הכוללת אימונים בארץ, בחו"ל ועבודה עם ציוד וצוות מקצועי ברמה הגבוה ביותר. מטרת התוכנית היא להביא את מיה ליכולת שיא במשחקים האולימפיים של 2024.

בסיום המפגש הודתה מיה לבן חיים ואמרה: "אני אמשיך לעשות את המוטל עליי ולעבוד קשה. הצבתי לעצמי מטרה – להגיע לפריז 2024 ואני אגשים אותה". 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.