אורן גוזלן תלמיד בית הספר גוונים –  זכה בפרס שר החינוך לנוער מתנדב

0

 

אורן גוזלן, תושב קציר, תלמיד כיתה י"ב בבית הספר השש שנתי גוונים אשר במועצה האזורית מנשה זכה בפרס שר החינוך לנוער מתנדב על שם אלעד ריבן ז"ל, בטקס שנערך בבית הספר הריאלי העברי בחיפה.   

IMG_2741-1024x768 אורן גוזלן תלמיד בית הספר גוונים -  זכה בפרס שר החינוך לנוער מתנדב
אורן גוזלן תלמיד בית הספר גוונים – זכה בפרס שר החינוך לנוער מתנדב. צילום: מוא"ז מנשה

אורן גוזלן אמר לאחר קבלת הפרס," התאהבתי במסגרות בהם אני מתנדב וברעיון ההתנדבותי. אני יכול לומר בלב שלם שאני הרבה יותר מקבל ממה שאני נותן, וזה תקף לגבי כל המסגרות בהן אני מתנדב ".

התנדבות, נתינה ועשייה-למען-הכלל הינן מהיסודות הערכיים של מערכת החינוך במועצה האזורית  מנשה ובכלל זה בבית הספר השש שנתי גוונים.   מעבר לתכניות המקומיות והארציות, תלמידים רבים בבית הספר בוחרים לעשות הרבה יותר למען הכלל, ועבור חלקם זוהי בהחלט "דרך חיים". פעילותו ההתנדבותית  של אורן גוזלן, שבזכותה זכה בפרס,  מקיפה קשת רחבה של תחומים – יזמות חברתית, חינוך, הדרכה, מנהיגות נוער. אורן גוזלן מתנדב עם ילדים ובני נוער בעלי צרכים מיוחדים מזה מספר שנים.  

את הקשר והמחויבות לבעלי צרכים מיוחדים העמיק עת שימש כמדריך של קבוצה זו בשבט הצופים "אלומות", ועוד יותר מכך כאשר לקח על עצמו את הובלת התחום בשבט. פעילותו בצופים רחבה יותר וכוללת את הובלת צוות הקהילה, היוזם ומפעיל פעילויות קהילה שונות ביישובו – קציר. השנה נבחר ליו"ר מועצת התלמידים והוא יוזם, פועל ומפעיל מגוון פעילויות בבית הספר. פעולתו ההתנדבותית הבולטת ביותר בביה"ס הינה ההובלה של פרויקט תיעוד ניצולי שואה, במסגרתו יוצרים התלמידים סרטי וידאו על בסיס ראיונות מצולמים עם ניצולים בתוספת לעבודת תחקיר ולמידה.

גוזלן לקח על  עצמו להוביל, לארגן ולהדריך את הפרויקט- לאחר שלא נמצא מענה לכך . מנהל בית הספר ד"ר עופר מוקדי סיפר כי מדובר בהפקה גדולה ומורכבת, שאיש לא העלה בדעתו להטיל על תלמיד. ד"ר מוקדי," אורן ביצע את הפרויקט מעמדה לא-שגרתית זו על הצד המעולה ביותר, מתוך יוזמה אישית ומחויבות עמוקה לשליחות, וללא כל תמורה.

ארחיק לכת ואקבע שאורן הציב סטנדרטים גבוהים וייחודיים בפרויקט חשוב זה, תוך שהוא סוחף אחריו את תלמידי י'  לביצועים מעולים ". ראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה," אני מברך את אורן  גוזלן, תושב ותלמיד המועצה על פעילותו ההתנדבותית הרבה בבית הספר ובקהילת מנשה אשר בזכותה  זכה בפרס. אורן מייצג  ערכים שאנו מנחילים לילדינו: התנדבות, תרומה לקהילה, קבלת האחר והשונה  ודאגה והוקרה  לוותיקים ".

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.