פיתוח יזמות קהילתית בפרדס חנה כרכור

0

עשרות תושבים הגיעו ביום שני האחרון, 28.1.19, למפגש ההסברה שקיימה המועצה לחשיפת פרויקט קול קורא ליזמות קהילתית. במסגרת ה- 'קול הקורא' תושבים מוזמנים להציע יוזמות קהילתיות בהשקעה של בין 10-20 אלף ₪ לכל פרויקט ( ייבחרו עד  4 פרויקטים ). הפרויקטים ימומנו על ידי המועצה המקומית, בסיוע תקציבי של המשרד להגנת הסביבה. את הפרויקט מובילים מחלקת איכות סביבה והוועדה לאיכות הסביבה במועצה. הנושאים בהם יתמקדו הפרויקטים הם טבע עירוני ותחבורה בת קיימא.

את הערב פתח בברכות סגן ראש המועצה ויו"ר ועדת איכות הסביבה, עו"ד אייל כגן. במהלך הערב התקיימו שתי הרצאות מרתקות ומעוררות השראה המציגות יזמות קהילתית במיטבה.

אדריכלית שיר טלאור, שיתפה את הנוכחים בפרויקטים בהם הייתה מעורבת במסגרת פעילותה בקולקטיב 'אנייה' לחיזוק ובניית קהילה במרחב הציבורי. בין הפרויקטים- הרמפה בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב, פרויקט קהילתי בתלפיות ירושלים וספסל קהילתי שהוצב בפסטיבל אינדיגב. הרצאתה הציגה את שלבי התכנון והלמידה וכן את הביצוע בפועל. בהמשך הערב הציגה יסמין יותם, מעצבת תעשייתית ויזמית חברתית-סביבתית את פרויקט הקמת יער המאכל בגן הציפורים שמשקף שיתוף פעולה הדדי בין המועצה לתושבים. יער המאכל יחד עם הגינה הקהילתית בגן הציפורים הינו חלק מאתר חקלאות יישובית המתקיים הודות לסיוע של משרד החקלאות.

את המפגש סיכמה רכזת הקיימות במחלקת איכות הסביבה, שירה לאון זכות, עם המידע המלא על מסגרת הקול קורא -מטרות קריטריונים, הנחיות הגשה ולוחות זמנים. מועד אחרון להגשת הפרויקטים-24.2.19

ראש המועצה, הגר פרי יגור ציינה: " יזמות קהילתית היא כלי חשוב בפעילות המועצה היא מאפשרת לנו למקד ולהגדיר את צרכי התושבים ולהצמיח מענה מתוך השטח. היוזמות מבטאות חשיבה מחוץ לקופסה ומרחיבות את ערוצי העשייה של הרשות בתחום הקיימות ובהמשך הדרך אף בתחומים נוספים. "

סגן ראש המועצה ויו"ר הועדה לאיכות הסביבה, עו"ד אייל כגן: " החיבור בין קיימות שנוגעת בכל תחומי החיים, לבין קהילתיות הוא חיבור מנצח, כעת יש לכם ולנו אפשרות לשלב בין השניים במסגרת הפרויקט. זוהי הזדמנות להגשים חלומות בהם ערכי קיימות וקהילה נפגשים, משיקים ומזינים זה את זה ולא פחות חשוב מכך, הזדמנות אמתית לשיתוף פעולה בין התושבים למועצה לטובת הישוב "

פרטים ואופן הגשת הפרויקטים באתר המועצה. שאלות נוספות ניתן להפנות למייל info2@pardes-hanna-karkur.muni.il  

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.