הקיץ כבר כאן וגם סיירת ההורים

0

הסתיימה הכשרתם של מתנדבים נוספים לסיירת ההורים, הנערכת לפעילות ייחודית בימי הקיץ והחופש הגדול

סיירת הורים חדרה מוכנה לקיץ הקרוב. צילום: דוברות עיריית חדרה

הסתיימה הכשרה של מתנדבים חדשים, תושבי העיר, העומדים להצטרף לסיירת ההורים שמפעילה היחידה היחידה העירונית למאבק בסמים ואלכוהול במסגרת אגף הרווחה בעיריית חדרה.

פרויקט "סיירת ההורים חדרה בגובה העיניים" פועל בעיר ברציפות זו השנה השמינית ומתנדבים בה הורים תושבי העיר. ההורים רואים בפרויקט שליחות חברתית, להיות במרחבים הציבוריים עם בני הנוער והצעירים בשעה שרוב השירותים העירוניים כבר אינם פועלים.

בהכשרה שעברו המתנדבים הם למדו את הרעיון העומד מאחורי הפעילות, והרחיבו את הידע בתחום מניעת התנהגויות מסכנות, שימוש בחומרים ממכרים, ניהול שיח ותקשורת בונה עם המתבגרים, מידע על חומרים ממכרים ועוד.

מנהלת סיירת ההורים מלי מלכין מציינת כי זהו פרויקט הדגל העירוני של היחידה העירונית למאבק בסמים ואלכוהול, והוא מצליח לאורך השנים בזכות נכונותם של המתנדבים, וכן פעילות העשרה רציפה הכוללת הכשרות, מפגשי למידה עם מרצים, גיבוש קבוצתי, גיוס מתנדבים חדשים, ושיח שוטף מול הגורמים העירוניים הרלוונטים.

לקראת הקיץ נערכת הסיירת לפעילות ייחודית ולמפגשים חווייתיים עם בני הנוער בשעות הלילה. בשנה שעברה הפעילו מתנדבי הסיירת את פרויקט "קפה טוב" שפתח את מרפסת הדק לטובת פעילות עם בני הנוער, שנהנו מישיבה בבית קפה סביב חטיפים ומשקה צונן, פעילות יצירה, ומשחקי שולחן. השנה נערכים לשדרוג הפעילות ולהנגישה לכמה שיותר בני נוער בעיר, ביחד עם השותפים העירוניים "פנאי העיר" ויחידת איתור נוער.

לדברי מלכין, עם התפתחות העיר נוספו בה מרחבי גנים אשר בשעות הלילה הופכים למקומות בילוי של בני נוער ללא נוכחות מבוגרים. לא אחת מתפתחים במקום אירועים הדורשים התערבות אכיפתית, ונוכחות המתנדבים בשטח עשויה לעתים למנוע אירועים אלה. מלכין: "ימי הקיץ הלוהטים מזמינים לנו זירות חמות לפעילות עם בני הנוער ולכן נוכחות של כמה שיותר מבוגרים בשטח הוא מסר משמעותי לבני הנוער ברמה המעשית והערכית. לכן אנו רוצים נערכים להרחבת הפעילות אל תוך השכונות הותיקות ,החדשות והמרחביים העירוניים".

מתנדבי הסיירת קוראים להורים להצטרף ולקחת חלק בפעילות חברתית מאתגרת שיש בה ייחודיות. המעוניינים להצטרף יכולים לפנות דרך אתר האינטרנט של העירייה.

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.