בתי הספר בחדרה-נטיעות בסימן 125 לחדרה

0

בתי הספר בחדרה יקבלו ערכת "פרדס ה-125" לנטיעת עצי פרי הדר המסמלים את הפרדס הראשון, שהיה אחד ממאפייני חדרה ואף מופיע בסמל העיר

בט"ו בשבט הקרוב תחגוג חדרה 125 שנה להיווסדה, ותציין זאת במגוון אירועים הקשורים במורשת העיר, אשר יתקיימו לאורך כל השנה. ראש העיר צביקה גנדלמן מינה את סגנית ראש העיר חדווה יחזקאלי להוביל את האירועים, חלקם מיועדים לציבור הבוגר וחלקם לילדים ובני נוער, בשיתוף כל אגפי העירייה וגופי הסמך. גם הנטיעות בט"ו בשבט יתקיימו השנה בסימן השנה ה-125, לכבוד ענף הפרדסנות שהיה לאחד ממאפייניה של חדרה ואף מופיע בסמל העיר.

יחזקאלי: "עיריית חדרה, בשיתוף משרד החקלאות והוועדה החקלאית, יזמה נטיעות שיסמלו את הפרדס הראשון של חדרה, שניטע בשנת תרנ"א (1891). פנינו לכל בתי הספר, היסודיים והתיכונים, בהצעה לקיים נטיעות של פרדס סמלי בבית הספר. לשמחתי, זכינו להיענות חיובית ומרשימה".

באגף החינוך של עיריית חדרה מעדכנים כי עד כה אישרו 35 בתי ספר את רצונם לטעת את הפרדס בבית הספר. לאור ההיענות הרבה קיימה יחזקאלי בלשכתה פגישת עבודה בהשתתפות סגן מנהל המחוז במשרד החקלאות ומדריך לגידול הדרים יעקב הרצנו, מנהל הוועדה החקלאית חיים חומרי, ומ"מ מנהל המחלקה הבינתחומית באגף החינוך נדב ליפשין, ונקבע כי כל בית ספר יקבל ערכת "פרדס ה-125" הכולל 6 עצי פרי הדר לנטיעה ושלט מעוצב המצהיר כי הפרדס ניטע על-ידי תלמידי בית הספר.

בנוסף יקיים נציג משרד החקלאות הרצנו השתלמות בנושא לאבות הבית של בתי הספר לקראת ביצוע המשימה, הכוללת הכנה לנטיעת הפרדס, הכנת השטח ומערכות השקיה, מיקום הפרדס, אופן הנטיעה, צורך בהדברה, כמויות מים להשקיה ועוד.  

יחזקאלי: "מבצע נטיעות כה רחב, שמקיף את כלל בתי הספר בעיר ומחבר את דור ההווה לשורשים שניטעו בעבר על-ידי דור המייסדים, זה מבצע שבהחלט מעורר התרגשות ואני שמחה שההתרגשות הדביקה רבים. אני מודה על שיתוף הפעולה של הוועדה החקלאית ושל משרד החקלאות שהרים את הכפפה ומשתף את בתי הספר בידע הנדרש לנטיעות והטיפול בעצי ההדר, ובכך תורם להידוק הקשר בין ילדי חדרה לאדמת עירם ומולדתם".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.