עיריית חדרה מפיצה חוברת לאזרחים ותיקים

0

 

החוברת מרכזת מידע על מגוון השירותים המוצעים לאזרחים הוותיקים, במסגרת שיתופי הפעולה של אגף הרווחה עם עמותות וגופים ציבוריים

סגן ראש העיר רומן גישר עם החוברת לאזרח הותיק. צילום: דוברות עיריית חדרה

עיריית חדרה הוציאה חוברת ייחודית המרכזת את כל המידע הנחוץ לאזרחים הוותיקים בעיר. החוברת מאגמת את כלל המענים והשירותים הניתנים בחדרה לאוכלוסייה הוותיקה, הן באמצעות המחלקה לאזרחים ותיקים באגף הרווחה של העירייה, והן באמצעות מוסדות ממשלתיים ועמותות שונות.

החוברת מיועדת לכלל האוכלוסייה הוותיקה בחדרה, תושבים ותיקים בעיר ועולים חדשים. היא מפורסמת בשפות עברית ורוסית, ומופצת בכל מרכזי היום, מועדוני הקשישים, מקבצי הדיור ובמוקדים נוספים.

את הפרויקט הובילה המחלקה לאזרחים ותיקים באגף הרווחה העירוני, והוצאתה התאפשרה בסיוע סגן ראש העיר רומן גישר, הממונה על תיק אזרחים ותיקים ותיק קליטה.

החוברת נועדה להקל על אוכלוסיית האזרחים הוותיקים למצוא מענה מהיר לכל שאלה, בעיה או מצוקה, והיא מפרטת בפירוט רב את שפע השירותים המוצע באגף הרווחה, במתנ"סים, במרכזי היום, במועדונים ועוד. השירותים מגוונים ביותר, החל בשירותים קבוצתיים, דרך שירותים פרטניים, קהילות תומכות, שמירה על זכויות, שירותי בריאות, תרבות, חוגים, אירועי הוקרה , פעילויות וכדומה.

ראש העיר צביקה גנדלמן בירך את היוזמה להוצאת החוברת, ואמר כי עיריית חדרה שמה דגש רב בפיתוח יוזמות ושירותים לרווחת ותיקי העיר. גנדלמן: "חדרה חבה חוב גדול לוותיקיה אשר תרמו את מיטב שנותיהם לבניין העיר, וממשיכים לתרום לכולנו ידע רב וניסיון עשיר. אגף הרווחה של העירייה מאחד כוחות עם ארגונים ועמותות המעניקים שירותים לאוכלוסיית הוותיקים, על מנת לתת במשותף את המענה המיטבי לכל צורכיהם".

לדברי סגן ראש העיר רומן גישר, החוברת נועדה להביע הוקרה לאוכלוסייה המבוגרת בחדרה, חלקם ילידי הארץ וחלקם עולים ותיקים או חדשים, אבל כולם ללא יוצא מן הכלל תורמים להעשרת העיר ותושביה. גישר: "אחרי שתרמתם שנים רבות של עשייה למען העיר, עיריית חדרה פועלת רבות כדי לגמול לכם על עשייתכם. חוברת זו מפרטת בשפות עברית ורוסית את מכלול השירותים שמעניקה עיריית חדרה לאוכלוסייה המבוגרת, במטרה שתושבי העיר יוכלו ביתר קלות להגיע לכל שירות ולכל מענה. יש להודות לאגף לאזרחים ותיקים באגף הרווחה של עיריית חדרה על עשייה רבה ופיתוח שירותים ייחודיים. כממונה על תיקי הגמלאים והקליטה אני גאה לשמש כתובת, לסייע בכל הפניות, ולהמשיך לקדם נושאים שנועדו לרווחת האזרחים הוותיקים ולאיכות חייהם".

מנהלת המחלקה לאזרחים ותיקים רויטל פוקס, מעדכנת כי החוברת כוללת מידע רלוונטי המסייע במיצוי הזכויות, וכן מידע על כל השירותים הפרטניים והקהילתיים שאותם ניתן לקבל במסגרת שיתופי הפעולה עם העמותה למען הקשיש, מרכזי הפנאי ברחבי העיר, וגופים ציבוריים העוסקים בפעילות הפנאי לאוכלוסייה הוותיקה.

מנהלת אגף הרווחה זיוה היימברג מדגישה כי, אגף הרווחה רואה חשיבות רבה שפיתוח מענים שונים ומכוונים על-פי הצרכים שעולים מהשטח. במהלך השנים הוקמו בחדרה שירותים איכותיים ומקצועיים, ביוזמה וליווי של עובדים סוציאליים מקצועיים וקשובים, ואני מזמינים את האזרחים הוותיקים לקחת חלק בפעילויות השונות ולהיעזר בשירותים הקיימים".

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.