פרדס חנה כרכור – יום הזיכרון לשואה ולגבורה. 

0

שואה- כיצד האנושות אפשרה לכך לקרות?

עשרות אירועי "זיכרון בסלון" לציון יום השואה והגבורה יתקיימו השנה בבתי התושבים ומוסדות הציבור.
הטקס המרכזי יתקיים ביום ראשון 5.5 בשעה 20:00 במרכז אומניות הבמה, מתנ"ס פרדס חנה כרכור.

 

נזכור ולא נשכח! ציון אירועי יום הזכירון לשואה ולגבורה יתקיימו השנה במושבה בסימן: שואה- כיצד האנושות אפשרה לכך לקרות?

פתיחת אירועי הזיכרון לשואה ולגבורה החלה ביום שלישי, ה- 30.4 בבית הראשונים, עם הקרנת הסרט "אל תשכח", על יהדות בדבורג, העיר התאומה של פרדס חנה כרכור בגרמניה.

הסרט התיעודי "אל תשכח" בן 40 הדקות מאת הצלם והקולנוען של בדבורג מתיאס סנדמן מציג את ההיסטוריה של היהודים בבדבורג בתקופת הנציונל-סוציאליסטים. הוא שופך אור על גורלן של משפחות יהודיות ומאפשר לעדים בני זמננו, צאצאים ומומחים וכן לילדים וצעירים מבדבורג לומר את דברם. מיד בסיום הסרט התקיים שיח עם תושב המושבה יוסי מאירי ומשרידי המשפחה.

את הערב כיבד ראש המועצה, יוני חכימי שסיפר לנוכחים על ביקרו עם יוסי מאירי וחברי להקת "הורה" בשנה שעברה בבדבורג, זאת כחלק מחיזוק השותפות בברית הערים התאומות. 

 

לצד אירועי המועצה ובהובלתה של תכלת רוזנבוים, תושבת המושבה, בשיתוף מחלקת תרבות אירועים וספורט צפויים להשתתף מאות תושבים במסגרת מיזם "זיכרון בסלון", עם עשרות בתים מאחרים. זיכרון בסלון היא יוזמה פרטית של אנשים שהחליטו לקחת אחריות ולעשות מעשה כדי לשמור את זיכרון השואה בחיים וליצור מסורת ישראלית חדשה, אינטימית ומלאת משמעות, ליום הזיכרון לשואה ולגבורה. את המיזם מרכזת ביד רמה תכלת רוזנבוים תושבת המושבה ומתנדבת במיזם.

 

הטקס המרכזי בהשתתפות מחלקת הנוער פרדס חנה כרכור יתקיים ביום ראשון ה- , בשעה 20:00 5.5.24 במרכז אומניות הבמה ע"ש משה מאיר, מתנ"ס פרדס חנה כרכור.

לפני תחילת הטקס, בשעה 19:40 תתקיים הדלקת נרות קהילתית וקריאת שמות הנספים "לכל איש יש שם" ומיד לאחר מכן תפתח תערוכה בסימן "היו קהילות ואינן עוד".

 

.

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.