ראש העיר חדרה וסגניתו ביקרו בתחנת הכוח בחדרה

0

גנדלמן ויחזקאלי ערכו סיור מקצועי בתחנת הכוח "אורות רבין", כדי לבחון בשטח את העשייה המתבצעת בתחום השמירה על איכות הסביבה

ראש העיר צביקה גנדלמן וסגנית ראש העיר חדוה יחזקאלי ביקרו בתחנת הכוח "אורות רבין" של חברת החשמל, במטרה לבחון בשטח את העשייה המתבצעת בתחום השמירה על איכות הסביבה.

את ראש העירו סגניתו ליוו אנשי מקצוע של חברת החשמל אשר הסבירו על האמצעים הננקטים בתחנת הכוח בנושא איכות הסביבה, ביניהם צמצום הפליטות והתקנת המשפכים הטלסקופיים שהסתיימה לא מכבר, אשר נועדו לצמצום משמעותי של האבק בעת פריקת הפחם.

לסיור נלוו סמנכ"ל רגולציה, קשרי ממשל ותקשורת של חברת החשמל, אורן הלמן, מנהל אגף תכנון הנדסי צביקה שטג, מנהל אגף ביצוע פרוייקטים דוד וודובוז, ומנהל תחנת הכוח נתן סנדלר, אשר סיירו עם האורחים במתחם התחנה, בפרויקט הפחתת הפליטות, בחדר הפיקוד ובאתר הפחם.

בחברת החשמל הסבירו לגנדלמן ויחזקאלי כי, כחלק מהאחריות התאגידית, השמירה על הסביבה והקיימות אותם מובילה חברת החשמל בכלל פעילותה, החברה פועלת במרץ להתקנת מתקני הפחתת פליטות בתחנה.  בסיור הוסבר כי, אחת מיחידות הייצור (יחידה 5) תתחיל לעבוד בצורה נקייה ביותר כבר בקיץ 2016 ויחידה נוספת (יחידה 6) תכנס לפעולה ב-2017.

בנוסף ציינו כי חברת החשמל השלימה לאחרונה התקנת משפכים טלסקופיים שמטרתם לצמצם את האבק העלול להיווצר במהלך פריקת הפחם, המשמש כדלק לייצור החשמל בתחנה.  המשפך הטלסקופי הינו מתקן פריקה הנדסי מורכב וייחודי. בזמן פריקת הפחם, הטלסקופ יורד באופן אוטומטי עד לערימת הפחם ומבצע פריקת פחם מגובה נמוך, צמוד לערימת הפחם וכך מונע יציאה של  אבק פחם מתוכו במהלך הפריקה. חברת החשמל השקיעה באמצעים אלו משאבים רבים, זאת כאמור, כחלק מהמדיניות הסביבתית והקיימות אותם היא מובילה.

סמנכ"ל רגולציה, קשרי ממשל ותקשורת של חברת החשמל, אורן הלמן, הודה לראש העיר ולסגניתו על שבאו לראות מקרוב את התחנה, מנהליה, עובדיה ואת הפרויקטים עתירי הטכנולוגיה המתקדמת והמשאבים של התחנה. "אנחנו מציגים לכם הכול בפתיחות ובשקיפות, כי אתם הלקוחות שלנו וחשוב לנו שתכירו אותנו, מלבד היותנו שכנים", ציין הלמן. 

לדברי חדוה יחזקאלי, "הסיור היה חשוב וענייני ואפשר לנו לראות את האור בקצה המנהרה. הוצגו בפנינו משפכים טלסקופיים ותותח ערפל שנכנסו לפעולה, וקיבלנו לוחות זמנים להפעלת הסולקנים וכניסתן לעבודה של יחידות 5 ו-6, אנו מקווים שאכן ימלאו את ייעודן ויפחיתו את רמת המזהמים. אני מברכת על שיתוף הפעולה ועל כך שחברת החשמל קשובה לביקורת של עיריית חדרה בנושא איכות הסביבה, ומבטיחה שכממונה על תיק איכות הסביבה אמשיך להיות ערנית ולהתריע בכל עת שנדרש".

ראש העיר צביקה גנדלמן סיכם את הביקור ואמר כי "שיתוף הפעולה בין עיריית חדרה לבין חברת החשמל חשוב ביותר, מאחר שרבים מהעובדים בתחנת הכוח הם תושבי העיר. תחנת הכוח היא מקום תעסוקה מהגדולים בחדרה, ואחד העוגנים העיקריים לעיר. חשוב היה לנו להגיע לסיור כדי לעמוד מקרוב על הנעשה בשטח, ולקבל הסברים מקצועיים, כך שנוכל להעביר מידע עכשווי לתושבי העיר".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.