גשר של אור – בזכות מאות מתנדבים, כ- 150 ילדים עם עיוורון יציינו את גיל המצוות

0

נתי ביאליסטוק-כהן, מנכ"ל המרכז לעיוור לישראל: "חגיגת בר ובת המצווה של פרויקט מרגשת ומקרבת לבבות. כולי תקווה כי החיבור בין הילדים לבין המתנדבים הרבים באירוע יחלחל לחברה הישראלית כולה"

לפני כמעט 20 שנה, חלם רונן זרצקי (אל"מ במיל') על הקמת פרויקט שדרכו יוכלו חיילי צה"ל לתרום לחברה. הוא האמין כי חייל שתורם לחברה יתרום בעתיד גם למדינה. אך גם הוא, כשהקים לפני 18 שנה את פרויקט "גשר של אור" לא דמיין שהיוזמה שלו תעניק למאות ילדים עם עיוורון הזדמנות לחגוג את ציון בר ובת מצווה בסדר גודל ששאר הילדים רק חולמים עליהם.

החגיגה התקיימה בעזרתם של מאות מתנדבים חיילי צה"ל ואנשי הייטק, בה חגגו הילדים את בר ובת מצוותם האירוע, שהתקיים אתמול ה-8 למאי בהיכל התרבות של מ.א מנשה כלל הופעות של כוכבי הילדים קטריקס ודורון ביטון, מתקני שעשועים מונגשים והגרלה נושאת פרסים שבסופה חוגג או חוגגת יזכו בטיסה לחו"ל.

"כבר 14 שנים ש'גשר של אור' יוזמת את אירוע בנות וברי המצווה הגדול בישראל לילדים עם עיוורון. בכל פעם מחדש, אנחנו נרגשים לראות את המסירות של המתנדבים ואת ההתרגשות על פניהם של החוגגים", מספר ג'וני ירום נשיא "גשר של אור". "מסורת חגיגת בר ובת המצווה הפכה לאבן דרך וישנה ציפייה גבוהה של הילדים ומשפחותיהם לקראת האירוע. מחמם ומחזק לראות כיצד מתנדבים רבים פועלים ומשקיעים מזמנם החופשי ובאהבה גדולה. הם המנוע המרכזי של האירוע".

"בפרויקט 'גשר של אור' אנחנו שמים את הדגש על החיבור בין אוכלסיית לקויי הראיה והעיוורון בישראל לבין החברה הישראלית" כך אמר לייזי אורן, נשיא בית התוכנה "מטריקס" ויוזם פרויקט בנות וברי המצווה. "באירוע המרגש שלפנינו נבנה גשר אמיתי היוצר מודעות וסובלנות בין הילדים הנרגשים לבין המתנדבים וכולי תקווה שתחלחל לכל הציבור הישראלי".

מלבד אירוע השיא, הפרויקט פועל בכל ימות השנה לקידום רווחתם של עיוורים ולקויי ראייה ומבוסס על מתנדבים בלבד, הפועלים לסיוע, לחנוך, לאמוץ ומלווים ילדים ומבוגרים עם עיוורון בכל רחבי הארץ. פעילות "גשר של אור" מתאפשרת כתוצאה מתרומות של עסקים רבים ואנשים פרטיים, בניהם: בנק הפועלים, מטריקס, ישראכרט, הראל, בנק דיסקונט, דלק, ביטוח ישיר, איילון, ארנסט אנד יאנג, ויזה כא"ל, מור שוקי הון, יעל תוכנה, SQLink, DM, אינטגריטי, בזק בינלאומי, אל-על, הדקה ה-90, י.א ועוד.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.