מבצע פינוי האסבסט בחדרה בעיצומו

0

עיריית חדרה מפנה פסולת אסבסט שהושלכה לאורך זמן בשטחים ציבוריים ברחבי העיר. משליכים שיאותרו צפויים לקנסות גבוהים ולסנקציות משפטיות

יחזקאלי ובוזגלו במהלך פינוי אסבסט. צילום: דוברות עיריית חדרה

עיריית חדרה פתחה במבצע לפינוי פסולת אסבסט אשר הושלכה בניגוד לחוק בשטחים ציבוריים, ופינויה לאתר ייעודי ומאושר.

מוקדי האסבסט אותרו במהלך סיורים שמקיים סמנכ"ל התפעול משה ביטון ברחבי העיר. מבצע הפינוי מתקיים בשיתוף סגנית ראש העיר חדוה יחזקאלי, הממונה על תיק איכות הסביבה בעירייה, וכן מנהל היחידה לאיכות הסביבה איציק בוזגלו, סוקר האסבסט ביחידה אמיר אוחנה, וביצוע חברה שזכתה במכרז פינוי.

יחזקאלי, שקיימה לפני כשנתיים מספר מבצעי פינוי אסבסט רחבי היקף במערב העיר ובמזרחה, עדכנה  כי עיריית חדרה איתרה במהלך החודשים האחרונים מקומות שבהם הושלכה פסולת של אסבסט, חלק מהמוקדים ללא זיהוי המשליכים. יחזקאלי: "אותרו למעלה מ-20 מקומות ברחבי העיר שבהם הושלכה הפסולת המסוכנת. צוות מאומן שזכה במכרז לפינוי אסבסט, יצא לשטח בהובלת הסמנכ"ל משה ביטון, ביחד עם היחידה העירונית לאיכות הסביבה, ואסף בצורה מקצועית את האסבסט שנשלח לכתישה במחצבה מאושרת".

לדבריה, מפגעי אסבסט אותרו באזור חפציבה, בחצרות בשכונת גבעת אולגה, בשמורת טבע חוף גדור, בצד המזרחי של העיר חדרה בסמוך לרכבת מזרח, יער הפקאן קרוב לנחל חדרה, אזור התעשייה הצפוני סמוך למפעל אליאנס, וביער חדרה. את רוב המשליכים מצליחה היחידה העירונית לאיכות הסביבה לזהות ולאתר, והם נקנסים בחומרה.

גרימת מפגע אסבסט הינה עבירה על החוק, ופינויו דורש הליך מיוחד המחייב היתרים של המשרד להגנת הסביבה. מאחר שבכל עבודה באסבסט קיים סיכון לשחרור סביבתי של סיבי אסבסט  המהווים סכנה לבריאות עובדי הפינוי והאוכלוסייה המתגוררת בסמוך, יש צורך בצוות מוסמך ומאושר במשרד להגנת הסביבה, וכן בשינוע בתנאים ובכלי רכב ייחודים וכמובן אתר ייעודי שהוכשר לקליטת פסולת אסבסט.

יחזקאלי מדגישה כי העירייה תמשיך לפעול לאיתורם של פורעי החוק. "כממונה על תיק איכות הסביבה, אני מתייחסת ברצינות וביסודיות לנושאי איכות הסביבה, על אחת כמה וכמה כשמדובר במפגע המהווה סכנה לציבור. בכוונתנו להחמיר בנושא, ואין לנו שום כוונה לוותר או להתפשר בפעילותנו להגן על בריאותם של תושבי חדרה. מי שישליך פסולת אסבסט צפוי לקנסות גבוהים מאוד ולסנקציות משפטיות".

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.