מועדון "בנות המלך" במשימת פורים

0

לקראת פורים יצאו נשות מועדון "בנות המלך", זו השנה השביעית ברציפות, לשמח ילדים המאושפזים במרכז הרפואי "הלל יפה"

מביאות שמחה לפורים. בנות המלך. צילום: דוברות עיריית חדרה

לקראת פורים יצאו חברות מועדון "בנות המלך" לשמח ילדים מאושפזים במרכז הרפואי "הלל יפה".

מועדון "בנות המלך" פועל כתוכנית העצמה שמפעילה עיריית חדרה באמצעות מוקד הקליטה ובשיתוף הקרן לפיתוח חדרה, עבור נשים מהקהילה האתיופית בעיר.

התוכנית הכשירה את המשתתפות לרכוש השכלה ותעסוקה, וכן שמה דגש על מנהיגות בקהילה. משתתפות הקבוצה הן נשים משנות ה-30 לחייהם ועד שנות ה-40, רובן הגדול אימהות לילדים, וכיום כולן עובדות או לומדות.

בתום תוכנית ההכשרה המשיכו הנשים לפעול במשותף במסגרת המועדון. זו כבר השנה השביעית לפעילות הקבוצה, הנפגשת בקביעות בהנחיית עדי שוח.

בשנה שעברה הן השתתפו בסדנת סיפורי חיים, בקבוצה משותפת עם ותיקות חדרה; כל אחת  מהמשתתפות הוציאה ספר המתאר את חייה מהילדות באתיופיה, המסע והחיים בישראל. המפגש הרב תרבותי אפשר היכרות מעמיקה, וכל הסיפורים ביחד הרכיבו פאזל ישראלי הכולל את סיפורן של ילידות חדרה, ונשים שעלו מתפוצות שונות.  

במקביל להתקדמותן עוסקות הנשים גם בפעילות קהילתית והתנדבותית. אחת מהפעילויות הבולטות שיזמה הקבוצה, וכברה הפכה למסורת, הינה ההתנדבות במחלקת הילדים בבית החולים "הלל יפה", שם הן משמחות בחגים את הילדים המאושפזים.

השבוע הגיעו הנשים למחלקת הילדים והפעילו את המאושפזים במחלקה. הפעילות כללה יצירה, שירה וריקודים. הנשים היו מאופרות ומחופשות (האיפור תרומת סופר פארם במתחם מיקס), ושילבו בין שירי החג לשירים וריקודים של העדה. המוסיקה מילאה את המחלקה, הנשים הסתובבו בין החדרים, שימחו את הילדים המרותקים למיטותיהם, ובעיקר סחפו את רובם הגדול לרחבה המרכזית. שם הצליחו לרגע להשכיח מהילדים והוריהם את המחלה, הדאגה והכאבים, ולהביא למקום שמחה גדולה.

בסופו של הערב חילקה הקבוצה משלוחי מנות לכל ילדי המחלקה.

הצלחת הערב התאפשרה בסיוע מנהלת בית הספר של מחלקת הילדים, עופרה אברג'יל,  למורות ולבנות שירות לאומי, שעשו הכול כדי לסייע לנשות המועדון.

ההתנדבות של נשות "בנות המלך" אינה מובנת מאליה, מאחר שכולן אימהות לילדים צעירים אשר  התפנו מעומס היומיום של בית, ילדים, עבודה ולימודים, והגיעו לבית החולים להעניק חום, אהבה ושמחה לילדים המאושפזים.

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.