איזור התעשייה של חדרה יורחב

0

התוכנית כוללת הסדרה ופיתוח של נחל חדרה שעובר בתחום התוכנית ע"י שיקום נופי, נטיעות ושבילי הולכי רגל ואופניים שיתחברו לפארק הנחל

הוועדה המחוזית חיפה, בראשותו של איתמר בן דוד, החליטה על הפקדת תוכנית להרחבת אזור התעשייה בחדרה. שטח אזור התעשייה הקיים בחדרה כיום הינו כ-1,070 והתוכנית מרחיבה את אזור התעשייה בכ-1,000 דונם. בדיון השתתף צביקה גנדלמן, ראש העיר.

התוכנית, שנמצאת בצפון העיר, בין מכון טיהור השפכים ומסילת הרכבת ובסמוך לאזור התעשייה הקיים, מייעדת את השטח לתעשייה כבדה, תעשייה קלה ומלאכה, וכוללת גם מגרשים למסחר ומשרדים. התוכנית מציעה כ-662,000 מ"ר עבור שימושי תעשייה, כך שבסה"כ התוכנית מאפשרת 857,447 מ"ר. התוכנית תואמת את תוכנית המתאר המחוזית ואת התכנית הכוללנית לעיר חדרה, שאושרה בשנת 2014.

בנוסף, התוכנית כוללת את הסדרת נחל חדרה שעובר בתחומה. התוכנית מבטלת תכניות ישנות לתעשייה על תוואי הנחל, וקובעת את הנחל ואת גדותיו כשטח פתוח לרווחת הציבור. בין היתר, התוכנית מציעה פיתוח של גדות הנחל שיאפשר שיקום נופי, נטיעות ושבילי הולכי רגל ואופניים שיתחברו לפארק הנחל ויאפשרו הליכה ורכיבה לכל אורכו הנחל בתחום העיר.

מבחינה תחבורתית, התוכנית נשענת על חיבורים לכביש מס' 4 דרך אזור התעשייה הקיים, וחיבור עתידי לכביש מס' 65 מתוקף תכנית מאושרת ישנה יותר.

לדברי מתכננת המחוז, ליאת פלד, "התוכנית תסייע לפיתוח האזור כולו בכך שמאפשרת הקמת מפעלי תעשיה שכיום יוצרים מטרדים בסביבתם, וכן תחזק את העיר חדרה כעוגן תעסוקתי ואת הבסיס הכלכלי שלה. בנוסף, התכנית עוסקת בטיפול בנחל חדרה, שיקומו – בתיאום עם משרד הגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים וגופים נוספים – והפיכתו לציר ירוק משמעותי החוצה את העיר ומחברה לשטחים הפתוחים שממזרח".

התוכנית הוכנה על ידי משרד משה צור אדריכלים בוני ערים.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.