2,167 פניות לשי"ל חדרה בשנת 2015

0

שי"ל חדרה פרסם את נתוני 2015 לשירות שהוענק לתושבי העיר. האחוז הגדול ביותר של הפניות הגיע מניצולי שואה שביקשו סיוע בשמירה על זכויותיהם

-ממלאה-טופס-לניצול-שואה-202x300 2,167 פניות לשי"ל חדרה בשנת 2015
מתנדבת בשי"ל ממלאה טופס לניצול שואה. צילום: דוברות עיריית חדרה

שי"ל (שירות יעוץ לאזרח) חדרה פרסם את נתוני שנת 2015 לשירות הניתן לתושבי העיר בהתנדבות מלאה. מהנתונים עולה כי בשנה שעברה טיפלו מתנדבי שי"ל ב-2,167 פניות של תושבים בתחומים שונים. מספר הפניות הגדול ביותר, כרבע מכלל הפונים, הגיע מניצולי שואה. בשנת 2015 פנו לשי"ל 570 ניצולי שואה אשר ביקשו סיוע, כולל מילוי טפסים, לצורך קבלת קצבה וכן סיוע ושמירה על זכויותיהם. מנהלת שי"ל חדרה מרים קרוננפלד מציינת כי המתנדבים ממלאים עבור הניצולים טפסים בגרמנית, אנגלית, פולנית ורוסית, ובעיקר מעניקים המון אמפתיה לפונים.

498 פניות הגיעו בבקשה לסיוע מול הביטוח הלאומי; 283 פניות בנושאי חוק ומשפט; 180 תושבים (שאינם ניצולי שואה) ביקשו סיוע במילוי טפסים, כתיבת מכתבים ותרגומים; 117 פניות הגיעו בנושאי צרכנות, כולל בקשות לסיוע מול הבנקים; 109 בתחומי עבודה, יחסי עבודה, תעסוקה, הכשרה מקצועי ועוד; 73 פניות בנושא דיור, שיכון, תרבות הדיור כולל סכסוכי שכנים, שכירות וכדומה; 66 פניות ביקשו סיוע מול משרדי ממשלה; וכל יתר הפניות היו בנושאים אישיים, בריאות, שירותי רווחה ושונות.

שי"ל הינו שירות ממלכתי ציבורי במסגרת האגף לתפקידים מיוחדים במשרד הרווחה והשירותים החברתיים, אשר פועל בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית. לשי"ל סניפים בכל הארץ, כולל סניף חדרה הממוקם ברחוב הלל יפה 25 (טלפון:  6303159). הסניף, אותו מנהלת מרים קרוננפלד, מונה 27 מתנדבים, מתוכם 2 עורכי-דין, 6 סטודנטים למשפטים ו-3 טוענים משפטיים. פעילותו מתבצעת בשיתוף העירייה באמצעות המדור לעבודה קהילתית והתנדבות של אגף הרווחה העירוני.

מטרת השירות לענות לצורכי תושבי העיר בפניותיהם לצורך מימוש זכויותיהם, הכוונה וסיוע לפתרון בעיות, יצירת קשרים עם הממסד וקיצור הליכי בירוקרטיה, העברת מידע בתחומים רבים לגבי חוקים, זכויות וחובות, ארגונים ומוסדות. השירות הינו ממלכתי וניתן בחינם ובסודיות לכל פונה.

הסניף בחדרה הינו מהוותיקים בארץ ופועל משנת 1969. הסניף פתוח לכל אזרח בעיר במתן ייעוץ ועזרה ללא תשלום. תחומי הפעילות בסניף שונים ומגוונים: דיור, ענייני עבודה, תעסוקה, זכויות עובדים, צרכנות, עזרה במילוי טפסים ועוד. בתחנה ניתן גם ייעוץ טרום משפטי על-ידי סטודנטים למשפטים במסגרת פרויקט משותף לשי"ל ולמכללות למשפטים. כמו כן נעשים גישורים באמצעות קבוצת מגשרים. הסיוע ניתן במספר שפות לטובת עולים חדשים ממדינות שונות. בנוסף מוצע ליווי של מתנדב במסגרת עמותת "פעמונים" בכל הקשור לניהול כלכלי של משק הבית ומיצוי זכויות אצל מעסיקים.

הצוות מרבה להשתתף בהשתלמויות מחוזיות וארציות במגוון נושאים שנועדו להרחיב את אפשרויות הסיוע של המתנדבים לציבור הפונים.

Comments

comments

Leave A Reply

Your email address will not be published.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות