פותחים שנת לימודים מחוץ לקופסה בבנימינה גבעת עדה

0

בזכות עבודה מאומצת של כלל הגורמים בהובלת מנהלת אגף חק"ר הגברת מוניק ווקנין בחשיבה חדשנית מחוץ לקופסה המשלבת את החינוך הבלתי פורמלי במערכת החינוך הפורמלית ופורצת את גבולות הכיתה, הצליחו במועצה המקומית בנימינה גבעת עדה לייצר חמישה ימי לימוד מגוונים ומעשירים עבור תלמידי המושבות. שיעורי קפוארה לצד שיעורי שפה, שיעורי חשבון לצד יוגה.

במקביל לשיעורי הליבה, יזכו השנה ילדי המושבות לחוויה למידה אחרת ע״י צוות של תומכי הוראה ומדריכי המתנ״ס , שעברו הכשרה מיוחדת: כתיבה יוצרת, תאטרון, מדיטציה, יוגה, ג׳גלינג, הגנה עצמית , קפוארה, אומנות פלסטית, טניס, מחול , תנועה, כדורגל וכדורסל.

גם הלמידה מתבצעת בחללים מגוונים. למידה בכיתה לצד למידה במתנ"ס, בספרייה, בחללים מגוונים בתוך בית הספר ובחצר יעשירו את הלמידה.

ראש המועצה, איתי ויסברג: "אין ספק שהקורונה סיפקה לנו הזדמנות מדהימה לקדם במרץ את הפדגוגיה החדשנית עליה אנו עומלים בשנה האחרונה. אני מודה לצוותים המקצועיים, למנהלים, לאגף החינוך בראשות מוניק ווקנין, ולוועדת חינוך שביחד נתחיל ליישם את החלום כבר בימים הקרובים".

מנהלת אגף חק"ר, מוניק ווקנין: "שנת הקורונה הציבה בפנינו אתגרים וזו היתה הזדמנות לחשיבה מחוץ לקופסה לחשיבה יצירתית ולא רק כדי לתת מענה של 5 ימי לימודי לכלל תלמידי היסודי. בדרך זו נצליח להטמיע את השפה החינוכית יישובית, את השפה אותה פיתחנו במהלך השנה האחרונה ונמשיך בבנייתה בשנה זו. מבקשת להודות למנהלי בתי הספר ומנהלת המתנ"ס על ההתגייסות והשותפות בבניית מערכת למידה המעוררת עיניין והנאה. אמשיך ללוות מקרוב כדי לדייק ולהתאים לצרכי התלמידים. שתהא לנו שנה של בריאות איתנה צמיחה ומצוינות אישית."

יו"ר ועדת חינוך, אביטל תבור: "שנת הלימודים הנוכחית נפתחה ללא ספק תחת הכותרת ״חינוך בדרך שלנו ״! בדרך הייחודית, הנכונה והמותאמת לתלמידי המושבות . במהלך השנה האחרונה וועדת חינוך עסוקה גם במהלך החינוכי היישובי ומקדישה לכך חלק ניכר מזמנה. בוועדת חינוך האחרונה דובר רבות על מתווה המתאים לתלמידי המושבות תחת הגבלות ותנאי משרד החינוך ובהתאמה לתוכנית החינוך היישובית . אני מברכת על העבודה המאומצת של המנהלים, צוותי החינוך ומחלקת החינוך במועצה בכדי לאפשר לשמור על שגרת הלימודים של התלמידים מבלי לוותר על יעדים חינוכיים ורגשיים. אני מודה לכל העושים במלאכה בתוכם חברי וועדת חינוך התורמים את זמנם היקר לטובת הישוב."

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.