שבוע חינוך על הבר בפרדס חנה כרכור

0

שבוע חינוך על הבר 2024 יוצא לדרך

20 הרצאות מרתקות על חינוך בברים ובתי קפה מקומיים יתקיימו בין התאריכים 19-23 במאי.

בין התאריכים 19-23 במאי 2024, יתקיים בפרדס חנה כרכור שבוע מיוחד ומסורתי המוקדש לחינוך, תחת הכותרת "חינוך על הבר". האירוע, יוזמה של אגף החינוך במועצה המקומית פרדס חנה כרכור ובניהולה של אוריה ירדני,מנהלת אגף החינוך במועצה. השבוע יכלול 20 הרצאות מרתקות שיתקיימו במשך חמישה ימים 4 הרצאות בכל ערב, בבתי קפה וברים מקומיים ברחבי הישוב.

ההרצאות יועברו על ידי אנשי ונשות חינוך מהקהילה, ויתמקדו בנושאים מגוונים הקשורים לחינוך, תוך הדגשת חשיבות החוסן כחלק בלתי נפרד ממערכת חינוך בריאה וחזקה.

"שבוע 'חינוך על הבר' נועד עבור הקהל הרחב, שנושא החינוך קרוב לליבו ורוצה לשמוע, להשמיע ולהשפיע על השיח הציבורי", אומרת ירדני. "השנה, ביתר שאת, שמנו את נושא החוסן כמרכיב הכרחי בחינוך הבונה קהילה. הנחת היסוד היא שהכל מתחיל ונגמר בחינוך, וכאן במושבה שלנו, אנו שמים את החינוך בראש סדר העדיפויות ומבקשים להביא אותו לקדמת הבמה."

הקהל מוזמן לקחת חלק במפגשים אלו, ללמוד, להרחיב אופקים ולדון בנושאים חשובים הנוגעים לחינוך ילדינו.

אנו מאמינים שחינוך הוא ערך עליון, וכי שיתוף פעולה בין כל הגורמים בקהילה חיוני להצלחתו מציינת השבוע אוריה ירדני, מנהלת אגף החינוך במועצה ומוסיפה כי  שבוע "חינוך על הבר" הוא הזדמנות מצוינת עבור כולנו להיפגש, לשוחח ולעצב יחד את עתיד החינוך בפרדס חנה כרכור.

לפרטים נוספים והרשמה להרצאות, ניתן לבקר באתר האינטרנט הייעודי>>> https://edubar.org.il/

 

תקציר ההרצאות :

יום ראשון 19.05

הולכת לטייל ביער.

יוסי מרימונט – קרימינולוג וקצין שב"ס בדימוס, בוגר היחידה למניעת עבירות מין, ידבר על הסכנות שאורבות לבני ובנות הנוער במרחב הציבורי. הרצאה ייחודית הנותנת כלים פרקטיים להורים להתמודדות עם הסכנות השונות.

בירה שבט, חרושת 2

 

  התמכרות לגראס בקרב בני ובנות נועראיך עוזרים להם.ן

אילן זומר – מדריך ומנחה קבוצות בכפר איזון ומטפל בהתמכרויות וחזרה לחיים אחרי משברים נפשיים, ידבר על מסעו של הגראס בישראל והתפתחותו של הגראס הרפואי, ועל סוגיית ההתמכרות בקרב בני נוער וכיצד להתמודד איתה.

 קפה נעורים, רחוב נעורים 54

 

  הורותאהבה שאינה תלויה בדבר.

זיו ינר –  בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראה מתקנת. מאמנת ילדים, נוער ומבוגרים לניהול כעסים ושיפור איכות החיים, הסיפור האישי של המשפחה, הורות לנערה טרנסג'נדרית, תדבר על היציאה מהארון, ההתמודדות המשפחתית, והאתגרים. הפחדים, ההצלחות, הקבלה והאהבה, שאינה תלויה בדבר.

קפה ויעל, נעורים 27

הורות דרך הנומרולוגיה.

חן אליהו – מטפלת תודעתית, רגשית ורוחנית, נומרולוגית ויועצת משפחתית, תדבר על השוני הקיים בין ילדים הגדלים באותו הבית בראי הנמורולוגיה, ועל  המסע השונה, התדר והאנרגיה הייחודית לכל אחד ואחת מבני הבית, וכן על איך יהיה נכון לנו ההורים להתנהל מולם בשאיפה למערכת יחסים מעצימה ומיטיבה.

קפה BLOOM, חרושת 1 מתחם הידית

 

יום שני 20.05

 

תורת המשחקים

אביב רייכמן בעל תואר ראשון בחינוך גופני מפתח שיטת אקרונינ'גה – אומנות התנועה, יסביר לנו על המשחק ככלי הלמידה וההתפתחות הטוב בעולם. מה מקומו בהיסטוריה, מה משמעותו בחינוך ילדים וכיצד ניתן להשתמש בסביבה ליצירת משחקים מעניינים ומפתחים. הרצאה שכולה משחק על הבר

.Little wine bar, נעורים 41

 

דתיים וחילוניםהילכו שניהם יחדיו?

ניקול גיל חן יזמית חינוכית ופעילה ציבורית שחיה ונושמת חינוך מקרוב תסביר על החינוך המשלב, המציג תפיסת עולם לחיים משותפים החל מגיל הגן. בזמן שחומות הניכור בין דתיים לחילוניים הולכות וגובהות, התפיסה מציבה אתגרים, מורכבויות והרבה תקווה. בהרצאה נשמע איך הפלא הזה קורה הלכה למעשה.

קפה BLOOM, חרושת 1 מתחם הידית

 

  איך לדבר מיניות בקלילות

עומר אור – מנחת הורים ומנחה למיניות בריאה לילדים, נוער, צוותים חינוכיים והורים, תספר כיצד לנהל מול הילדים דיאלוג של ממש בנושא מיניות? השימוש במחשב ובניידים הופך להיות מקור רחב למידע ומעלה איתו שאלות שכדאי שהורים יהיו מוכנים אליהן. ההרצאה קלילה, מחוייכת ומלאת כלים פרקטיים על שיח מיני בבית.

קפה נעורים, רחוב נעורים 54

 

מאמינים בחינוך לחוסן 

שירה הר-צבי והרב אהרלה פוגל – שירה הר צבי – מנהלת מחלקת חינוך על יסודי במועצה המקומית פרדס חנה כרכור, הרב אהרלה פוגל – מנהל הישיבה התיכונית הצומחת בפרדס חנה כרכור יעשו דיון משותף בשאלה: האם לאדם מאמין ישנם יותר משאבי חוסן? כיצד עבודת החינוך בונה את הילדים שלנו חזקים יותר מול כל מכשול? שיח משותף על חוסן ואמונה.

בירה שבט, חרושת 2

 

יום שלישי 21.05

 

עבר הווה עתיד בניהול בית ספר. אני וסבא שלי ז"ל מדברים על חינוך 

בוריס גורביץ' – מנהל בית הספר הייחודי 'הבית העגול', דוקטורנט באוניברסיטת חיפה, יספר על הקשר בינו ובין סבו ז"ל, מנהל בית ספר באוזבקיסטן הקומינסטית. בוריס מנהל בית ספר אלטרנטיבי דיאלוגי – פתוח בפרדס חנה כרכור,  ויערוך שיחה על תפיסות ופרקטיקות חינוכיות.

ביגנס, המושב 35

 

לבחור נכון 

ד"ר עינת ינוביץ – מרצה במרכז האקדמי לוינסקי וינגיט, מנחת קבוצות, מגשרת, מטפלת ב-NLP, דירקטורית, מאמנת אישית, ספורטאית עבר, תאיר את עינינו על אינטואיציה. את ההחלטות הגדולות של החיים רובנו מקבלים על סמך אינטואיציה. איזו מגמה ללמוד בתיכון? איזה תחום לימודים לבחור? איך להציב מטרות ולהשיגן? ההרצאה תיתן נקודת מבט על הבחירות שלכן.ם וכמה כלים בסיסיים לבחירות נכונות.

קפה הצבי, אורוות האמנים

   סגנונות תקשורת עם ילדים ונוער

דניאל שטרנברג – יזם ופעיל חברתי, מקדם את קהילת הצעירים של פרדס חנה – כרכור במרכז הצעירים, מנהל צהרון חברתי, יספר לנו על תקשורת. כולנו יודעים שלמילים יש המון כוח אבל מה עם הצורה בה הן נאמרות? איך יוצרים חיבור משמעותי עם ילדים ונוער בעזרת תקשורת נכונה? נלמד מהן צורות התקשורת הטבעיות שלנו ושל הסביבה ואיך יוצרים חיבור בעזרתן.

בסיום ההרצאה נקיים ג'אם מוזיקלי ובמה פתוחה. מוזמנות ומוזמנים להגיע עם כלי נגינה.בית.

הפרדס – מרכז הצעירים המושב 48

 

לכעוס נכון 

מור קציר – מלמדת הורים להוביל ולחנך מתוך חיבור, להצמיח את הילדים שלנו וגם לגדול בעצמנו בדרך. מור היא מנחת הורים בגישה היקשרותית מקרבת, שתספר לנו על כעס, כחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו כהורים ובכלל. במקום לנסות לא לכעוס ובסוף להתעצבן יותר – בואו נלמד לכעוס נכון ולהשאר מחוברים, לבטא תסכול וקושי, להשאר הורים מובילים ולהצמיח גם בילדים שלנו תקשורת מקרבת ויכולת ביטוי וויסות רגשי.

קפה יוגלך, דרך הנדיב 16

 

יום רביעי 22.05

 

חינוך יערלמידה משמעותית 

איילת באשר – עוסקת בחינוך יער משנת 2011 דרך ארגון שומרי הגן. חברת צוות ההפקה של ׳התכנסות מלאכות קדומות׳ ו׳שפת הציפורים׳, תספר לנו על השינוי שחל בשנים האחרונות, שבו בתי ספר יער וגני יער צוברים תאוצה בישראל. בהרצאה נסביר מה זה בדיוק אומר, איך פדגוגיית יער נראית ולמה זה כל כך בריא לילדים מבחינה פיזית, רגשית, קוגניטיבית וחברתית

קפה יובלים, הנחילות 2

 

חוסן נגד חסינות לגדל ילדים בעולם מלא אתגרים

ד"ר ליאור הלוי – איש חינוך, בוגר בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית וחוקר חוסן יסביר לנו כיצד להתנהל בעולם מורכב. ילדנו חווים לא אחת תחושות כגון: מתח, הצפה רגשית, לחץ, תשישות וכדומה. על מנת להתמודד עם הקשיים שהסביבה מזמנת חשוב מאוד שלילדנו יהיה  חוסן. כיצד נפתח חוסן בקרב ילדנו? ואיך נלמד אותם לעמוד ואף לשגשג אל מול האתגרים? 

קפה יוגלך, דרך הנדיב 16 

 

  בין שובבות להפרעות התנהגות

טל פלוטקין – מנחה מסגרות חינוכיות בתהליכי שינוי במכון ברנקו וויס, מרצה באקדמיה  ומחבר הספר 'אור בקצה' יסביר לנו על הפרעות התנהגות, כאשר ההרצאה מייצרת מפגש חוויתי בין הקהל הרחב לבין אוכלוסיית הפרעות ההתנהגות. נערוך התבוננות משותפת על עקרונות מיטיבים ומענה אפקטיבי להתמודדות עם אתגרים חינוכיים בבית או בכיתה.

קפה הצבי, אורוות האמנים

 

חינוך מונטסוריאיך מחנכים ילדים מתוך כבוד

ירון יעקב – מדריך מונטסורי, מחבר הספר "אמן חינוך", מרצה בסדנת "להבות לאבות" ובקורס אמן חינוך ילמד אותנו על כבוד לילדים. כולנו רוצים לכבד אותם אבל איך עושים זאת בדיוק? עשרה כללים ברורים שנכתבו באלבומה של אחת התלמידות של מריה מונטסורי, אשר יאפשרו לכל מי שנמצא בסביבת ילדים לכבד אותם כראוי. 

ביגנס, המושב 35

 

יום חמישי 23.05

 

ממאבק החטופים לחינוך לדמוקרטיה ולכידות

אודי גורן – צלם גיאוגרפי, יוצר וידאו, מרצה, מדריך ואקטיביסט. הוא גם בן דודו של טל חיימי, שגופתו נחטפה לעזה. ולכן פעיל במאבק להשבת החטופים ובמטה החטופים. הוא יספר כיצד מאז 7.10 הפך לפעיל משמעותי במאבק להשבת החטופים ומעורבותו שלחה אותו אל לב החברה הישראלית ולהיכרות עם נבחרי הציבור. מתוך החוויה הזו, גורן מנסח כמה מבעיות הליבה של ישראל, כפי שהוא רואה אותן, ומהי חובתנו האזרחית על מנת לפעול לפתרונן.

קפה ויעל, נעורים 27

 

תופסת כוחותלעזור לילדינו להגדיל את הכוחות החבויים בהם.ן 

ג'נט אוהבי טייכמן – מרצה, מנחת סדנאות, עוסקת בפיתוח מנהלים למנהיגות שוברת שיאים. מתמחה בהקניית מיומנויות עתיד המאפשרות מנהיגות עצמית תשמיע לנו הרצאה אופטימית, מלאה בעוצמה ומסייעת לפתח תחושת חוסן ומסוגלות אצל ילדים החווים מצבים של שינוי בחייהם. בהרצאה נציע מקורות כוח מגוונים שחבויים בכל ילד ונדגים כיצד להגדיל אותם, ממש כמו במשחק "תופסת". 

קפה יובלים, הנחילות 2 

 

  לאט, מעט, פשוטחינוך ילדות וילדים בריאים בעידן של עומס

ליבי קשת – גננת וולדורף (חינוך על פי מדע האנתרופוסופיה) תלמד על התפיסה, לפיה הילד הוא ישות ייחודית ומעודנת המבקשת הזנה גופנית, נפשית ורוחנית מיוחדת ושמורה, על מנת שיגדל להיות אדם חופשי ובריא בגופו ובנפשו. בהרצאה נעסוק בסביבת החיים המומלצת שכדאי לגדל בה את ילדינו, גם בתוך המציאות הקשה של ימינו.

קפה נעורים, רחוב נעורים 54

 

אוטיזםאהבה, חברות, אכפתיות ותקווה בין אחים

ניצן שמעוני – חוקר את תחום ההורות לילדים עם צרכים מיוחדים, אח של בר, בעל צרכים מיוחדים, אשר הוביל אותו לעסוק בתחום, וגרם לו להיות אסיר תודה. איך זה להיות בר מזל? לגדול לצד אח מופלא שבין היתר יש לו גם אוטיזם. על חווית האחאות (אהבה, חברות, אכפתיות ותקווה) המיוחדת, היפה, השונה ובעיקר מלאת אהבה.

לאבלבי, המייסדים 27

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.