החל פיילוט לציוד חדיש – להרחבת מדידות זיהום האוויר באיזור

0

איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה שרון כרמל החל בפיילוט לבחינת ציוד מתקדם נוסף למדידת זיהום האוויר במרחב האיגוד.

20170625_091821-1024x576 החל פיילוט לציוד חדיש – להרחבת מדידות זיהום האוויר באיזור
המכשיר החדש (כסוף) בסמוך לתחנת ניטור
צילום:איגוד ערים שרון כרמל

השבוע הותקן לראשונה מתקן ה-  BAM 10 ,שהינו מכשיר חדשני אשר מודד חלקיקים מרחפים מזהמים באוויר. הנתונים מהמתקן מדווחים און ליין לאנשי המקצוע של האיגוד , אשר בוחנים את מידת זיהום האוויר והחריגות. יו"ר האיגוד יעקב אדרי ציין כי," עם סיום הפיילוט יבחן האיגוד שימוש קבוע בציוד, בכדי להרחיב את מדידות זיהום האוויר, ובכך לשפר את תחום איכות הסביבה ואיכות חיי התושבים".

ברשות האיגוד, קיים כבר כיום,  אחד ממערכי הניטור הגדולים והמתקדמים בישראל. מנכ"ל האיגוד ניר סהר פירט כי האיגוד מבצע מעקב ופיקוח על פליטות זיהום האוויר מארובות תחנת הכוח אורות רבין , חגית ושאר תעשיות פולטות באמצעות נתוני ניטור רציף המתבצע בארובות ברציפות בזמן אמת, לאורך כל שעות היממה- 365 ימים בשנה.

בנוסף, האיגוד מבצע ניטור רציף סביבתי של מצב איכות האוויר על הקרקע בסמוך לבתי מגורים ולתושבים, באמצעות רשת של 16 תחנות ניטור אוויר אוטומטיות רציפות. הפעלת תחנות הניטור ובקרת הנתונים על ידי  האיגוד נערכת על בסיס יומי, בהתאם לדרישות והנחיות המשרד להגנת הסביבה. יו"ר האיגוד יעקב אדרי," בשנים האחרונות שיפרנו באופן ניכר את מקצועיות, איכות ואמינות מערך ניטור האוויר בכדי שתושבי מרחב האיגוד ינשמו אויר נקי יותר.השקענו מיליוני שקלים ברכישת ציוד ניטור אוויר מהמתקדמים בעולם, על פי תקינה אירופאית ואמריקאית, ציוד הניטור הישן הוחלף בציוד חדש ואמין, שופרה תשתית החשמל והתקשורת לתחנות הניטור ושודרג מערך המחשוב בחומרה ותוכנה בכדי להבטיח את העברת המידע בזמן אמת ".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.