המועצה המקומית פרדס חנה כרכור זכתה השבוע ב- 5 כוכבי יופי בתחרות רשויות מקומיות

0

לראשונה ! המועצה המקומית פרדס חנה כרכור זכתה השבוע ב- 5 כוכבי יופי בתחרות רשויות מקומיות שמובילה המועצה לישראל יפה בשיתוף משרד הפנים והמרכז לשלטון מקומית בישראל. המועצה זכתה ב חמישה כוכבים בתחום איכות החיים והסביבה ברשות המקומית. בשנים האחרונות הושקעו מעל 50 מיליון ₪ בפיתוח גינות ושטחי ציבור חדשים לרווחת התושבים.

הזכייה בחמישה כוכבים הינה הזכייה הגבוהה ביותר והיא התקבלה בתחום "קריה יפה", וזאת הודות להשקעה האדירה של המועצה בכלל נושאי חזות היישוב ובדגש על פיתוח גנים ושטחי ציבור והקמת פארקים חדשים לרווחת התושבים, שמוביל אגף שפ"ע ובהתאם למדיניות וחזון המועצה. בחודשים שלפני הזכייה, פקדו שופטי התחרות את המושבה במספר רב של אתרים ציבוריים שונים והתרשמו כאמור ומביצוע מגוון פרויקטים לרווחת התושבים ומשיפור חזות היישוב. מה שכאמור הביא לזכייתה של המועצה ובדרוג הגבוהה ביותר- 5 כוכבי יופי.

תחרות קריה יפה ומקיימת בישראל יפה חוגגת את השנה ה – 30 לקיומה והינה אחת מהבולטות ביותר שבתחרויות המועצה לישראל יפה. היא נערכת מדי שנה החל משנת 1993, ומשתתפות בה ערים, מועצות מקומיות, מועצות אזוריות, ישובים במועצות אזוריות, כפרי נוער ובתי ספר אזורים, המתמודדות על קבלת כוכבים בתחום איכות החיים והסביבה מטעם המועצה לישראל יפה, כל אחת לפי סיווגהּ. מספר הרשויות המקומיות המשתתפות בתחרות הולך וגדל מדי שנה, דבר המעיד על הצלחה רבה בהגשמת יעדיה של התחרות – הטמעת ההכרה בחשיבות טיפוח הסביבה העירונית לאיכות החיים של התושבים ולאיכות הסביבה. התחרות מעודדת פיתוח של הסביבה היישובית על פי העקרונות המודרניים, המכתיבים יצירת שיווי משקל נאות בין הבנייה האורבנית לטיפוח הריאות הירוקות. זאת, תוך כדי הקפדה על מניעה של מפגעים סביבתיים וחזותיים והנעת תהליך של שיפור מתמיד באיכות חיי התושבים.

בתוך כך מציינים השבוע במועצה כי בשנים האחרונות הושקעו כ- 50 מיליון ₪ בפיתוח גינות ושטחי ציבור חדשים, שהבולטים ביניהם: הקמת פארק נינג'ה בהשקעה של כ- 1.7 מיליון ₪, פארק עסיס בהשקעה של 2.5 מיליון ₪, פיתוח רחוב הגלעד בהשקעה של 1 מיליון ₪, הקמת פארק פיק"א בהשקעה של 1.5 מיליון ₪, הקמת פארק אלחריזי בהשקעה של 1 מיליון ₪, הקמת גן התקווה בהשקעה של 1.5 מיליון ₪, הקמת גן אבן גבירול, הקמת 11 מתחמי ספורט, הסדרת גן הגיבורים, שתילת עצים, הסדרת ריאות ירוקות ועוד. 

מנהל אגף שפ"ע אודי קוברסקי ציין: "אני גאה ונרגש על הזכייה ב- 5 כוכבי יופי. הזכייה מבטאת את העבודה הקשה שמבצע אגף שפ"ע יחד עם השותפים במועצה. המושבה שלנו נוסדה על בסיס הרעיון התכנוני של "עיר גנים", אגף שפ"ע אמון על פיתוח המושבה על בסיס רעיון תכנוני זה, כאשר על בסיס חזון "מושבת הגנים" נבנתה תכנית עבודה של אגף שפ"ע שמתמקדת בפיתוח המושבה בפיתוחה וביצירת מרחב ציבורי שוקק ומכבד לתושביה ומבקריה, זאת תוך הנגשתו לציבור ושמירה על ערכי הטבע והרחבת הריאות הירוקות. כחלק מחזון המועצה, אגף שפ"ע ביצע בשנים האחרונות עיבוי והנגשת השטחים הציבוריים, גנים משחקים ופארקים לרווחת התושבים".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.