"המפחמות הם טרור סביבתי"

0

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה : המפחמות  הם טרור סביבתי. אנו מכריזים עליו מלחמה

המשרד להגנת הסביבה ערך הערב מפגש עם תושבים – ביוזמת ראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה המוביל את המאבק במפגע המפחמות, בו הוצגה בהרחבה תכנית הפעולה הבין משרדית לטיפול במפגעי המפחמות.בישיבה השתתפו   צביקה כהן, סמנכ"ל השקעות במשרד  החקלאות אשר עמד בראש הועדה הבין משרדית לטיפול במפגע, חברת הכנסת יעל כהן-פארן; ראש מועצה אזורית מנשה, אילן שדה; מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה שרון-כרמל ניר סהר ורבים אחרים.

בישיבה הציגו התושבים את מצוקתם אל מול מפגע המפחמות הגורם להם לתחלואה רבה. נציגי המשרד הציגו את תוכנית הפעולה לטיפול במפגע המפחמות בשיתוף עם סמנכ"ל משרד החקלאות צביקה כהן.

ישראל דנציגר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה פירט אודות התוכנית לטיפול במפגע,"  "אנחנו מוציאים לדרך תוכנית פעולה משולבת: המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות, משרד הבריאות, הצבא, והמינהל האזרחי. זאת לא מלחמה של יום או שבוע, זו מלחמה עיקשת לאורך זמן. אי אפשר לעמוד מנגד כשתושבי ישראל מותקפים יום אחרי יום על ידי פיח שמסכן את בריאותם". תוכנית הפעולה כוללת: הוצאת צו על-ידי משרד החקלאות האוסר העברת גזם לגורם לא מורשה; פיקוח ואכיפה על-ידי משרד החקלאות ובכלל זה הטלת קנסות על החקלאים ומובילי הגזם לרשות; מימון הקמת מפעלים לא מזהמים לייצור אנרגיה מגזם; מימון שינוע וטיפול בגזם בתקופת הביניים עד הקמת המפעלים על-ידי המשרד להגנת הסביבה; הכפלת הפיקוח במעברים; עבודה עם הרשות הפלסטינית להקמת מפעלי פחם לא מזהמים וכן השקת קמפיין הסברה לחקלאים.                                         

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.