הנהלת התוכנית הלאומית 360 זכתה מסיירת בחדרה

0

הנהלת התוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון התארחה בחדרה וערכה סיורי היכרות במרכזים שבהם מופעלת התוכנית בעיר.

הביקור נפתח בפגישת עדכון עם ראש העיר צביקה גנדלמן ומנכ"ל העירייה והממונה היישובי על התכנית יעקב זיגדון, אשר סיפר על הצלחת התוכנית בעיר ועל הפלטפורמה הייחודית שהיא מביאה עמה.

לאחר מכן יצא הצוות, שמנה את מנהל התוכנית הארצית אחיה קמארה, סגניתו מימי אקרמן, מנהלת המחוז של התוכנית מולו ברהן ווגאיו, וסגניתה חגית ענבר חפר; מנהלת התוכנית באגד היישובים חדרה-אליכין ליאת איציק, מנהלת אגף החינוך סיגלית איציקוביץ, מנהלת אגף הרווחה זיוה היימברג, יו"ר ועדת הנוער ורדה ביטון, יו"ר ועדת הגיל היסודי  שלי הרוש, יו"ר ועדת הגיל הרך עינב כצמן, ונוספים.

בין היתר סייר הצוות במרכז פנאי" קלור" בשכונת פאר, על מנת לבחון מקרוב את עבודת הנוער של המרכז. את הפעילות הציגו מנהלת המרכז ליאנה מישייב וצוותה. בנוסף נפגשו עם נערים הלוקחים חלק בפעילות וסיפרו את סיפור חייהם ועד כמה התוכנית שינתה את חייהם.

מנהלת התוכנית ליאת איציק, מעדכנת כי התוכנית פועלת בחדרה מזה עשור, ומטרתה מתן הזדמנויות לילדים ונוער שאותרו מגילאי לידה עד 18, על מנת לעזור להם להתקדם ולממש את הפוטנציאל שלהם. התוכנית ייחודית בכך שהיא פלטפורמה לעבודה בין משרדית, לשיתופי פעולה בין אגפים שונים ומספקת נתונים אודות התקדמות הילדים.

מנכ"ל עמותת פנאי העיר אייל עפגין אמר שהחיבורים הללו הכרחיים לשמור על הרצף החינוכי מבוקר ועד ערב. גם מנהלת אגף החינוך סיגלית איציקוביץ בירכה על ההזדמנות לקחת חלק בשותפות עם התוכנית הלאומית, ואמרה כי כתוצאה מהתוכנית הפכו שיתופי הפעולה בעיר לחלק בלתי נפרד מהשגרה השנתית.

ממרכז הפנאי המשיך הסיור אל מרכז הורים ילדים בניהולה של אילנה פרימוביץ, שם פגשו שתי משפחות שסיפרו על התמיכה והליווי שקיבלו מצוות המרכז, אשר הוביל אותם לנקודה טובה יותר בחייהם.

מנהלת אגף רווחה זיוה היימברג סיפרה על החיבורים עם שאר האגפים ועל שיתופי הפעולה המצוינים שקורים על מנת לקדם את המשפחות המגיעות למרכז.

הממונה המחוזית מולו ברהן החמיאה לעיר על העבודה הטובה המתבצעת, ואמרה שחדרה היא עיר מופת שהטמיעה את התוכנית היטב.

סיכמה את הסיור מנהלת התוכנית הלאומית בחדרה-אליכין ליאת איציק, אשר ציינה כי חדרה היא עיר יוצאת דופן בחיבורים ובשיתופי הפעולה. איציק: "אנחנו עובדים מסביב לשעון על מנת לספק לילד את הטוב ביותר, לשנות ולדייק את המענים השונים בעיר ולספק לילדים את המענה הטוב ביותר עבורם".

הנתונים מראים כי חדרה שמה בראש סדר העדיפויות את אוכלוסיית היעד, וזאת בהתאם למדיניות ראש העיר הרואה את הגיל הרך בראש סדר העדיפויות, ועושה כל שביכולתה על מנת לקדם אותם כבר מגילאי לידה, על מנת לתת לילדים את הסיכוי הטוב ביותר להצליח במהלך בגרותם.

התוכנית הלאומית לילדים ובני נוער בסיכון נועדה לחולל שינוי בהתמודדות של החברה הישראלית עם מצבי הסיכון של ילדים ונוער ובני משפחותיהם, ופועלת כתוכנית בין-משרדית בשיתוף משרדי ממשלה, ובנוסף מרכז השלטון המקומי ואשלים ג'וינט ישראל.

מטרת התוכנית לצמצם את מספר הילדים ובני הנוער החיים במצבים המסכנים אותם, הן במשפחתם והן בסביבתם. מצבי הסיכון נבחנים בתחומי חיים שונים: קיום פיזי, בריאות והתפתחות, השתייכות למשפחה, למידה ורכישת מיומנויות, רווחה ובריאות נפשית, השתייכות והשתתפות חברתית, הגנה מפני אחרים והגנה מפני התנהגות מסכנת שלהם עצמם.

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.