הנשיא ביקר ביד לבנים בחדרה

0

unnamed4-203x300 הנשיא ביקר ביד לבנים בחדרה
ליד עמודי הזכרון. צילומים: מארק ניימן – לע"מ
נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע לחדרה לביקור פרטי שהתקיים במתחם "יד לבנים" ונפגש עם ראש העיר, צביקה גנדלמן, האמן הבינלאומי דני קרוון, האדריכל צבי דקל ויו"ר עמותת ידידי "יד לבנים" אהרון קמינגר.

ריבלין שמע מאהרון קמינגר על הרעיון העומד מאחורי גן המייסדים, והאזין להסברו של דני קרוון על עיצוב הגן. קרוון ציין בפני הנשיא כי מבין כל הפרויקטים שלו בארץ ובעולם, הפרויקט בחדרה הינו השמור והמתוחזק ביותר.

בתום הפגישה יצא הנשיא ריבלין עם מארחיו לסיור רגלי ברחבי הגן כדי לצפות מקרוב באלמנטים העיצוביים.

הרעיון להקמת גן המייסדים נולד לפני כ-30 שנה עם הקמתה של עמותת ידידי "יד לבנים" בחסות עיריית חדרה. קמינגר נבחר ליושב ראש העמותה ומכהן בתפקיד עד היום. מטרת העמותה הייתה לדאוג להנצחה ראויה לחללי חדרה ומייסדיה, והרעיון היה להפוך את כל שטח הגן ליחידה אחת המשלבת בתוכה את בית "יד לבנים", את אנדרטת המייסדים ואת הגן עצמו.

האתר המשולב, בשטח של 17 דונם, תוכנן על ידי האמן דני קרון, אדריכל הנוף צבי דקל והמהנדס מיכה פרי ז"ל. כיום מנציח האתר את תולדות הקמת חדרה באמצעות המאפיינים שעיצבו את דמותה והתפתחותה כגון: פרדסים, תעלות השקיה, באר מים ומשאבה, משטחי כורכר, חול הים וצמחי ים.

שמונה עמודי זיכרון נישאים לגובה ועליהם חרוטים שמותיהם של חללי מערכות ישראל, כך שיחד עם בית יד לבנים המנציח ומתעד את קורות חייהם של החללים, אנדרטת המייסדים ורחבת הזיכרון, מהווה המתחם אתר הנצחה עירוני המשלב בצורה אינטגראלית את תולדות הקמת חדרה מדור המייסדים ועד לימינו.

כיום משמש המתחם יעד מבוקש על מטיילים ועל תלמידים, המגיעים ללמוד באמצעותו על תולדות העיר, מייסדיה וחלליה. בית "יד לבנים" בחדרה הוא מוסד פעיל, תוסס ותומך חינוך של עיריית חדרה. בנוסף על הפעילות עם  המשפחות השכולות, מתקיימת במתחם פעילות חינוכית נרחבת בשיתוף אגף החינוך של העירייה.

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.