הקונצרט של חנוכה בפרדס חנה

0
DSC_2068-300x199 הקונצרט של חנוכה בפרדס חנה
קונצרט חזנות פרדס חנה צילום:דוברות

במוצאי חג החנוכה תשע"ו השבוע,  נערך קונצרט רחב היקף וראשון מסוגו בישוב המשלב בין שני סגנונות מוסיקליים ייחודיים -חזנות ואופרה 100 זמרים ממקהלות החזנים של נתניה, כפר סבא ומודיעין יחד עם מקהלת ילדי נתניה וסימפונט רעננה ליוו את ענקי החזנות אברימי רוט , צבי ויס, ואת סולן האופרה הישראלית יותם כהן חבר המועצה המקומית, הרב יעקב צדקה שיזם וארגן את הערב: "בכוונתנו להפוך את האירוע למסורת שנתית"

ביום ב' האחרון, ,14.12.15 התקיים במרכז לאמנויות הבמה בפרדס חנה כרכור קונצרט ראשון מסוגו בפרדס חנה כרכור. הקונצרט יוצא הדופן שילב בין שני סגנונות מוסיקליים הנחשבים איכותיים וייחודיים- חזנות ואופרה. 100 זמרים ממקהלות החזנים של נתניה, כפר סבא ומודיעין יחד עם מקהלת ילדי נתניה וסימפונט רעננה ליוו את ענקי החזנות אברימי רוט וצבי ויס ואיתם את סולן האופרה הישראלית המוכשר יותם כהן.

האירוע התקיים במוצאי חג החנוכה במסגרת ציון "וזאת חנוכה" המסורתי. את הערב יזם וארגן חבר המועצה האחראי על החינוך התורני בישוב, הרב יעקב צדקה. בערב נכחו ונשאו דברים הרב הראשי לפרדס חנה כרכור, הרב דוד צדקה,  וראש המועצה, חיים געש, כמו כן כיבדו בנוכחותם מזכיר וגזבר המועצה, רן גלר, סגן ראש המועצה, אלי אטיאס, אישי ציבור וחברי מועצה.

שילוב הסגנונות המוסיקליים היווה מוקד משיכה עבור קהל רב, והאולם היה מלא עד אפס מקום. הקהל כלל חובבי חזנות לצד חובבי אופרה ואוהבי המוסיקה בכלל ממגוון מגזרים.

הזמרים, המלווים והתזמורת הסימפונית העניקו למאות המשתתפים שמילאו את האולם חוויה תרבותית ומוסיקלית רחבת היקף ומרשימה. העוצמה הווקאלית של החזנים המוכרים משולבת  באיכויותיו המוסיקליות  של סולן האופרה כהן, אפשרו לצופים להנות מאירוע מוסיקלי ייחודי שלדברי הנוכחים באולם היה "בלתי נשכח".  על ניצוח המקהלות וניהול מוסיקלי של הערב עמד בגאון יענקל'ה רוטנר. רוטנר אפשר בכישרון רב את החיבור בין יצירות חזנות לאופרה, מחזות זמר ומולטימדיה מרהיבה לקול תשואות הקהל.

ראש המועצה, חיים געש, שנכח בערב ברך את הרב צדקה על היוזמה ועל האירוע וציין כי מדובר באירוע מרשים ומוצלח. געש מסר כי :"העושר המוסיקלי על הבמה הכולל תזמורת סימפונית, מקהלות חזנים וילדים חזנים מהבולטים כיום לצד סולן האופרה הישראלית יותם כהן, כל אלו יחד אכן, מרגשים ועוצמתיים. מרגש לא פחות להתבונן על הקהל באולם עם ישראל על גווניו הרבים- שומרי ומסורת וחובשי כיפה לצד קהל חילוני חובב אופרה, כולם מציינים יחד את "וזאת חנוכה",  וחולקים יחד את האהבה למוסיקה באשר היא . "

חבר המועצה, הרב יעקב צדקה, יוזם ומארגן האירוע  ציין בנחת כי זו הפעם הראשונה בה מתקיים קונצרט חזנות בפרדס חנה, וודאי רחב היקף ומרשים כמו קונצרט זה. ערב זה הינו ללא ספק הצלחה גדולה! מסר הרב צדקה. "אני שמח שבחרנו לציין את "וזאת חנוכה" בקונצרט זה, המשלב ומדגיש את יופי המסורת והשורשים יהודים, בתרבות מוסיקלית עשירה וחווייתית."   הרב צדקה ביקש להודות לראש המועצה, חיים געש ולמזכיר וגזבר המועצה, רן גלר על תמיכתם המלאה באירוע" "בכוונתנו להפוך ערב זה למסורת שנתית" סיים צדקה את דבריו.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.