גם הקיץ "בתי ספר של החופש הגדול" בחדרה

0

 

בהחלטת ראש העיר מופעלת בחדרה זו השנה השלישית תוכנית משרד החינוך לבתי ספר של החופש הגדול לכיתות א'-ב' בחדרה

ראש העיר מסייר בבתי ספר של קיץ אשתקד. צילום: דוברות עיריית חדרה.

בהחלטת ראש העיר צביקה גנדלמן תופעל בחדרה גם השנה תוכנית בתי הספר של החופש הגדול, של משרד החינוך, המיועדת לכיתות א'-ב'. זו השנה השלישית להפעלת התוכנית אשר נחלה הצלחה רבה בחדרה, והפעלה ברוב בתי הספר היסודיים בעיר עם עלייה עקבית במספר התלמידים שלקחו בה חלק. מטרת התוכנית לתת מענה חינוכי איכותי לתלמידים הלומדים בחינוך הציבורי, וכן להקל על ההורים בנטל הכספי.

בעיריית חדרה רואים בתוכנית זו נדבך נוסף בפעולות לטיפוח תרבות פנאי משמעותית ולחיזוק מקומו של המוסד החינוכי כעוגן בקהילה, וכן להעמקת תחושת השייכות וחלק בלתי נפרד מהתוכנית האסטרטגית של העיר "מעמיקים שורשים, יוצרים שייכות ולוקחים אחריות".

התוכנית מיועדת למסיימי כיתות א'-ב' בבתי הספר היסודיים, בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד הלומדים בחינוך הרשמי. הנושא המרכזי שנבחר השנה על-ידי משרד החינוך הינו "אמנויות ותרבות בנושא חברות". הנושא יכלול תכנים ערכיים ואיכותיים, ימי שיא מיוחדים ופעילויות מגוונות מתחום ההעשרה והפנאי. העובדה שבבית הספר של החופש הגדול אין אילוצים של חומר, מבחנים, מערכת שעות וכדומה, מאפשרת להפעיל את התוכנית כמרחב התנסות ויצירת מודל חדש לקידום עשייה הנבדלת מהעשייה המאפיינת יום לימודים רגיל, ועדיין מקדמת למידה משמעותית, חווייתית ואטרקטיבית עבור הילד.

בפעילות מושם דגש על היבטים כמו שייכות, חיים בצוותא, פעילות חברתית ערכית להקניית  מיומנויות חברתיות, והתנסות בפעילויות המשלבות דרכי תקשורת בינאישית, דיאלוג ומשא ומתן, עבודת צוות וחיזוק ההשתייכות. הילדים חווים פעילויות מתחומים שונים ומגוונים, ועל הצלחת התוכנית העידה פנייתם של הורים רבים בבקשה להפעיל בתי ספר של החופש הגדול גם בקיץ זה.

בתי הספר של החופש הגדול יופעלו בשלושת השבועות הראשונים של חודש יולי (לא כולל ימי שישי) בין השעות 8:00 עד 13:00, כולל ארוחת עשר קלה. הרישום יתבצע בבתי הספר. מועד אחרון לרישום: יום שני 20 ביוני.

יישום התוכנית באחריות אגף החינוך, העמותה לתרבות הפנאי ומתנ"ס גבעת אולגה, ובשיתוף הצוותים החינוכיים של בתי הספר.

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.