מרכז נוער ראשון מסוגו בפרדס חנה כרכור

0

 

המרכז נולד ביוזמת מחלקת הנוער באגף החינוך בשיתוף הנהלת התיכון החקלאי

20170216_123255_001-1024x576 מרכז נוער ראשון מסוגו בפרדס חנה כרכור
מרכז נוער פרדס חנה כרכור. צילום: דוברות מ.פרדס חנה כרכור

בשבועות האחרונים החל לפעול מרכז נוער ראשון מסוגו בשטח  התיכון החקלאי "ברנקו וייס" בפרדס חנה כרכור. המרכז שהוקם על ידי מחלקת הנוער באגף החינוך בשיתוף הנהלת בית הספר פעיל בשעות הלימודים ומציע לתלמידי בית הספר פינה חמה למשחק, ייעוץ והדרכה בשעות ההפסקה ולעיתים אף בשעות הלימודים.

המרכז ממוקם בחצר התיכון החקלאי במבנה בן 150 מ"ר ששופץ והותאם לצרכים. המרכז פועל בכל יום במהלך שעות הלימודים בין השעות  9:00-15:00 ומפעילים אותו  4 רכזי נוער מטעם מחלקת הנוער. המקום כולל  משחקי חשיבה, משחקי קופסה, מוסיקה עם אזניות, עמדות מחשבים והפעלות רבות עבור התלמידים. רכזי הנוער מציעים יעוץ והדרכה ומהווים מערך משלים לצוותי ההוראה והחינוך בבית הספר.

ג'ודי בנר מנהלת מחלקת הנוער באגף החינוך " מרכז הנוער החדש מלא בבני נוער בהפסקות בית הספר ואף בשעות השיעורים באופן המתואם עם הנהלת בית הספר וצוותי החינוך. אני ורכזי הנוער  נכנסים לביה"ס, ללב העשייה החינוכית, במהלך  שעות הלימודים, ומציעים אפשרות לשיח משותף עם התלמידים ומקום 'אחר' בשטח בית הספר שמהווה תוספת והמשך  לחינוך הפורמאלי, כחלק מהמסגרת הבית ספרית. הפעילות שלנו היא מענה משלים והכרחי ליצירת רצף חינוכי עבור בני הנוער, חיבור אישי המסייע לתלמידים להצליח, לצמוח וליהנות לצד הלמידה הפדגוגית."

ראש המועצה, חיים געש, ציין כי "לראשונה, רכזי נוער פועלים בתוך שטח בית הספר. זהו מהלך פורץ דרך שהינו חלק ממדיניות רחבה להרחיב את פעילותה של מחלקת הנוער ולבססה כחלק בלתי נפרד והכרחי באגף החינוך. בשבוע האחרון התבשרנו כי מועצת הנוער של פרדס חנה כרכור זכתה באות הצטיינות ממועצת הנוער הארצית, אחת משלוש מועצות בשלוש רשויות בלבד מכל הארץ. זהו הישג מכובד ומרשים המעיד על איכותו של הנוער ועל איכות העשייה של מחלקת הנוער ואגף החינוך המובילים את פעילות זו. יוזמה זו אף מצטרפת לרשימה ארוכה של יוזמות של מחלקת הנוער ומועצת הנוער, רובן ככולן מיושמות ומקודמות על ידי הנוער עצמו. " לדברי געש: "בנוסף, אנו מקדמים בנייתם של מבנים לתנועות הנוער בשנה זו. הראשון יהיה גם הוא בבית הספר החקלאי, באופן זה נרחיב את החיבור בין פעילות הבוקר לאחר הצהריים ושמירה על רצף חינוכי עשיר בתכנים."

במקביל החל לפעול ערוץ הנוער היישובי ובו  בני הנוער מפיקים ויוצרים כתבות המתמקדות בתחומי העניין וסוגיות המעסיקות את בני הנוער.

אילנה זגול, מנהלת אגף החינוך: " אנו מבקשים לטשטש את ההבחנות בין החינוך הפורמאלי לבלתי פורמאלי בדרך להעצמתם של בני הנוער. אני מאמינה שלמחנכים הפורמאליים והבלתי פורמאליים יש הרבה מהמשותף ואלו גם אלו פועלים להובלת בני הנוער למודעות ולאחריות חברתית. זאת מתוך תפיסת הוראה-למידה שלמה המתייחסת לתלמידים כאל בני אדם שלמים והמקשרת בין ביה"ס לבין הסביבה התרבותית והקהילתית שהוא פועל בה".

מנהל בית הספר התיכון החקלאי "ברנקו וייס" ליאור אבימן מרחיב ומספר כי :" החיבור בין יחידת הנוער לבית הספר נועד להוות כלי נוסף אשר ישפיע על האקלים החברתי בבית הספר. חיבור בין החינוך הפורמאלי לבלתי פורמאלי כאשר בין שעות הלימודים המחייבות משמעת וסדר מובנה מוצעת לתלמידים אלטרנטיבת ביניים מפוקחת, מבוקרת ובה אוזן קשבת, הכלה רגשית וכמובן אפשרויות תעסוקה ופנאי. כל זאת במטרה  להביא לאווירת לימודים נינוחה יותר, סביבת לימודים תומכת ותלמידים רגועים בשעות הלימודים ובהפסקות."

לדברי בנר : "אנחנו רוצים להקשיב לתלמידים ולהפוך את המרכז לבית חם המשתלב במסגרת הבית ספרית. כבר כעת אנו נערכים למסיבת פורים חגיגית שמארגנים בני הנוער . בימים הקרובים נכניס למרכז כלי נגינה לרגעים של הפוגה באמצעות נגינה עם החברים מסביב בהפסקות  ,נכניס אנשי מקצוע כמו במאים, יוצרים, פיזיקאים בהתנדבות למען הנוער הם יעבירו סדנאות יומיות ואפילו ייצרו קבוצות עניין של בני נוער כאשר התוצאות יוצגו בהפסקות הפעילות ובאירועי הנוער. אנו בונים בימים אלו על בסיס הניסיון המצטבר בשבועות האחרונים תכנית עבודה ולוח שעות מפורטים ומקצועיים אשר יהפכו את מרכז הנוער הזה למודל למידה עבור כלל הרשויות בארץ. זה מרכז שצמח מתוך צורך בשטח, מתוך הבנה שלצד המחנכים והמורים בבית הספר, יש מקום למענה משלים. רכזי הנוער יחד עם צוותי ההוראה והחינוך יכולים להפוך את התיכון החקלאי לבית ספר מוביל חברתית, ערכית ולמסגרת מכילה ושלמה."

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.