טבעוני זה הכי, אחותי!

0
מעיל כפתורים דמוי עור, 99 שח, להשיג ברשת קמדן אנד שוז. ובאתר צילום: אושרי תורתי

החורף הישראלי הגיע במלוא תפארתו ועוצמתו ושטף את הארץ לא רק ברוחות וגשמים קרים ועזים, אלא גם בטרנדים חורפיים חדשים וישנים. בעוד שטרנדים מטבעם באים ומתחלפים, הרי שיש כאלו הנחשבים לקלאסיים ועל זמניים. אחד החומרים האהובים ביותר בעולם האופנה בעונות הקרות הוא כמובן העור, הנחשב עמיד, חמים ונעים וממנו מייצרים כל פריט אופנתי שעולה על הדעת, מז'קטים ומעילים, דרך תיקים וארנקים ועד חגורות, נעליים ואקססוריז רבים אחרים. בעת האחרונה הופכים טרנדיים דווקא פריטים העשויים מחומרים חלופיים, תחת הגדרה חדשה וטרנדית- "טבעוניים". האם מדובר במהפכה?

בעוד שעולם האופנה נחשב לפורץ דרך ואף אוונגרדי בתחומים מסוימים, נדמה כי בכל הקשור במודעות לסביבה נשאר מדשדש ונשרך מאחור, כאשר המעצבים ובתי האופנה הגדולים עדיין משתמשים בפרוות אמתיות ועורות מבעלי חיים אקזוטיים, בכדי לשמר את מעמדם כיוקרתיים ומסרבים להיכנע לתחליפים. רק לאחרונה קמה צעקה גדולה בתקשורת וברשתות החברתיות, כאשר אחד הזמרים הצעירים המצליחים בעולם, ג'סטין ביבר, הנמנה עם דור צעיר האמור להוביל טרנדים חברתיים וסביבתיים חדשים, התגאה כשלבש מעיל העשוי פרוות שועל אמיתית והעלה את חמת הציבור. עם זאת, נראה כי יש מי שנשמע לקולות הציבור והארגונים החברתיים ותחת האף התגבש ועלה טרנד אופנתי חיובי, בו אותם פריטים שבעבר קיבלו את השם "דמויי עור", עברו מהפך תדמיתי והוגדרו כ"טבעוניים".

לדברי מיטל שני, סטייליסטית, מעצבת ומבעלי רשת חנויות האופנה קמדן אנד שוז, "אין ספק שבכדי להחדיר את עניין תחליפי העור לשוק היה דרוש להם מהפך תדמיתי, כשהשיוך לעולם הטבעונות שרבים רוצים להיות חלק ממנו ולקחת חלק במהפכה הוא בהחלט הכיוון הנכון. יחד עם זאת, ניתן בהחלט לקבוע כי השינוי אינו רק ברמה התדמיתית, עם כי גם בחומרים עצמם אשר הפכו להיות כיום לא רק דומים לדבר האמיתי מבחינת הטקסטורה והמגע, אם כי גם אינם נופלים באיכותם!"

לדברי גילי רעני מבעלי רשת חנויות האופנה מאיושה, אשר אינו מחזיק אף פריט עור בחנויות הרשת מספר כי "אם בעבר היו מגיעות נשים לחנויות ומחפשות פריטים מעור ואף בודקות אותם שוב ושוב על ידי מישושם והרחתם, הרי שכיום המגמה הפוכה. עם עליית הרשתות החברתיות, הצליחו ארגוני בעלי החיים לשים אל מול עיני הציבור את מה שלא היה מעוניין לראות ומה שבעבר היה רחוק מן העין ומן הלב הפך קרוב מתמיד וכבר אינו ניתן עוד להתעלמות. נשאר רק לקוות כי המהפכה שהתחילה עם עולם הפרוות תמשיך גם לעולם העור ונהפוך לחברה טובה יותר גם במובן של דאגה לבעלי החיים".

לדברי מורגן שאואט- עוז, מנהלת שיווק של רשת חנויות האופנה SELECT, "תחליפי העור לא רק משקיטים את המצפון, אם כי ברוב המוחלט של המקרים גם מטיבים עם כיס הצרכן. מוצרי אופנה העשויים חומרים דמויי עור אומנם אינם נופלים במראם וברוב המקרים לא ניתן אפילו להבחין בין עור אמיתי לכזה דמוי, אך מבחינת מחיר מדובר גם במהפכה צרכנית, כאשר אותם הפריטים מוצעים לפעמים בחמישית המחיר".

תומר בן יוסף מעצב ומבעלי מותג התכשיטים והאקססוריז ASAF & TOMER, מסכים עם דבריה של שאואט- עוז ומוסיף, "אחד הטרנדים החזקים ביותר בעולם האופנה שהיו רלוונטיים הן בחורף שעבר והן בזה הנוכחי, מלבד העור, הוא זה הפרוותי. בעוד שפרווה אמיתית עולה כסף רב, זו הסינטטית אינה נופלת ממנה במראה ובמגע הנעים ומחירה זול הרבה יותר. בקולקציה הנוכחית אנו מחזיקים תיקי קלאץ' דמויי פרווה בלבד ובאשר לתכשיטים, מאפשרים גם כאלו מחומרים דמויי עור".

לדברי דניאל בלום, מבעלי BLOOM תכשיטי יוקרה, מציין כי "על אף שהמהפכה החלה דווקא בקרב הרשתות העממיות והמעצבים הצעירים, אשר יכלו להרשות לעצמם לקחת את הסיכון מבחינה תדמיתית וליצור אופנה עם חומרים הנחשבים פחות יוקרתיים, הרי שגם עולם האופנה העילית לא נשאר אדיש למגמה וגם אם לא הפסיק לגמרי להשתמש בחומרים מן החי, לפחות משלב אופציות חלופיות בקולקציות השונות"

לדבר יען נוה, מעצבת ראשית ומבעלי סטודיו התכשיטים "עדיים מכל הלב", "עולם האופנה, ככל עולם צרכני נשען בסופו של דבר על ביקוש צרכני. ככל שיגבר הביקוש להשתמש בחומריים שלא מן החי ותגבר המודעות, כך יבינו המעצבים והרשתות שאין טעם להמשיך להתעקש ולייצר. בסופו של דבר מדובר בביצה ותרנגולת. בדיוק כפי שאיש לא מחזיק בחנויות פריט שלא יהיו לו קונים, כך יהיה אם הדרישה לעור תפסק".

לדברי לילי פסקינו, מומחית שיער ומבעלי מרכזי פתרונות השיער "דורון פסקינו", מקווה כי המגמה לא תיעצר רק בפריטים העשויים פרווה או עור ותמשיך גם לעולם הביוטי, כאשר יופסק לחלוטין ייצור מוצרים המזיקים לסביבה, כדוגמת כאלו אשר נערך בייצורם ניסוי בבעלי חיים או פוגעים באוזון. "אם השינוי לא יגיע מלעלה, על הצרכן להשמיע קולו ולגרום לכך שיגיע מלמטה."

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.