מחלקת הנוער באגף החינוך של פרדס חנה כרכור נבחרה על ידי משרד החינוך כמחלקה מצטיינת

0

בשבוע האחרון הודיע משרד החינוך על הבחירה במחלקת הנוער באגף החינוך של פרדס חנה כרכור כמחלקה מצטיינת מחוזית לשנת תש"ף. הבחירה במחלקת הנוער מצטרפת לבחירה במנהלת המחלקה, ג'ודי בנר, למנהלת מצטיינת, וקבלת אות ההוקרה בטקס חגיגי בחודש האחרון.

על פי הודעת משרד החינוך: " בתהליך נטלו חלק חברי ועדת השיפוט, בראשותו של רמי בן גרא, יו"ר ועדת הפרס,  שבחרה את המצטיינים על פי תבחינים שהועמדו לרשותם בזיקה לחוזר מנכ"ל בנושא פרסי חינוך. בעקבות ההמלצות שהתקבלו למחוז ביקרו חברי הועדה במוסדות החינוך, צפו וראיינו, ובתום התהליך התקבלו ההחלטות. מוסדות החינוך שנבחרו לקבל את פרס החינוך המחוזי הוכיחו בין היתר תהליך מתמיד של דבקות במטרה ואמונה בדרך החינוך ועל כן הם משמשים דוגמא ומופת במחוז. במחוז חיפה מציינים מוסדות החינוך ויחידות הנוער בחינוך הבלתי פורמאלי בלטו השנה מעל כולם בעשייה חינוכית מצטיינת. 3 הראשונים ברשימה יתמודדו גם על פרס החינוך המוסדי הארצי ."

במכתב  הרשמי ממנהל המחוז, ד"ר סער הראל, המבשר על הבחירה במחלקת הנוער של פרדס חנה כרכור כמצטיינת צוין כי הועדה מצאה את המחלקה ראויה לפרס בזכות דרכה הייחודית והמרשימה להעניק לתלמידים מענים חברתיים ורגשיים מיטביים. "המחלקה זוכה להערכה ולמוניטין בקרב הקהילה ומיטיבה ליצור קשרים איכותיים עם הרשות המקומית ומשרד החינוך."

מחלקת הנוער באגף החינוך במועצה מקיימת פעילות נרחבת למען בני הנוער בישוב ומהווה מודל לעשייה חינוכית המייצרת רצף  בין החינוך הפורמאלי לבלתי פורמאלי בין הפרויקטים הייחודים הרבים שמפעילה המחלקה- מרכז נוער 'החצר' בבית הספר התיכון החקלאי הפועל בשעות בית הספר, כיתת מנהיגות בבית הספר, העצמת בני נוער באמצעות מתן כלים לחיים- לימודי גלישה, סייבר, הכשרה כמתנדבי מד"א, ליווי תנועות הנוער ומועצת הנוער היישובית, אירועים קהילתיים בהובלת הנוער והפעלת בית קפה באמצעות ולמען בני נוער.

מנהל המחוז, ד"ר סער הראל: מציין כי, ״מחוז חיפה חרת על דגלו את קידום המצוינות, יזמות וחדשנות חינוכית. מוסדות החינוך שנבחרו גם השנה מאופיינים בהישגיות, חדשנות, יזמות ויצירתיות. כמו כן בתי הספר פועלים לצמצום פערים ולמניעת נשירה של תלמידים תוך מתן דגש על אווירה חינוכית איכותית השׂמה דגש על אקלים מיטבי על כבוד הדדי ועל דרך ארץ. אני רואה לנכון לשבח את בתי הספר אשר מצטיינים בחינוך לערכים, למורשת, לסובלנות ולדו קיום ובהדגשת חשיבותה של המעורבות בחיי הקהילה ובקירוב הקהילה במעשׂה החינוכי. המוסדות המצטיינים מהווים מגדלור מחוזי, ובטוחני שיהוו מוקד השראה למוסדות נוספים במחוז ובארץ כולה הן בחתירה למצוינות והן בחשיבה ובעשייה פורצת דרך. עוד מוסיף מנהל המחוז את מלוא הערכתו למפקחי מוסדות החינוך המצטיינים והרשויות המקומיות על הובלה והעבודה החינוכית המשותפת בקידום מוסדות חינוך הללו".

ראש מועצת פרדס חנה כרכור, הגר פרי יגור, מסרה את ברכותיה החמות למנהלת המחלקה ג'ודי בנר למנהלת אגף החינוך, אילנה זגול ולצוות מדריכי מחלקת הנוער על בחירתם כמצטיינים. ראש המועצה, פרי יגור ציינה: " ההכרה באיכות פעילותה של מחלקת הנוער חשובה ומרגשת לא כמטרה אלא כהכרה בדרך הרואה בשאיפה למצוינות ובמסירות ומחויבות מקצועית ואישית ערכים מובילים.  מעבר לכך, הצטיינות זו מעניקה רוח גבית למחלקה ולמועצה ולהשקעה הרבה בבני הנוער בישוב . מחלקת הנוער יוזמת פרויקטים חדשניים ופורצי דרך שמטרתם העצמת בני הנוער מתן כלים לעצמאות והטמעת ערכים אישיים, חברתיים וקהילתיים. חלק מהפרויקטים הופכים למודל פעילות ארצי כאשר השנה הורחבה הפעילות והורחבו מוקדי הפעילות הכוללים כעת גם את המרכז הקהילתי החדש בנווה פרדסים . כמו כן, השנה ניתן דגש גם למענה לנוער דתי.  בני הנוער הם העתיד שלנו, הם המפתח להתהוותה של חברה בריאה, אנושית וערכית היום ובעשורים הבאים. אני גאה בג'ודי ובצוות המחלקה המסור על השקעתם בנוער ועל ההישג. "

מנהלת אגף החינוך במועצה, אילנה זגול  ציינה במכתבה בשמה ובשם ראש המועצה למנהלת המחלקה, ג'ודי בנר: " גאווה לכולנו על זכייתה של מחלקת הנוער, בהנהגתך, בפרס חינוך מחוזי. הפרס התקבל בזכות: עשייה חינוכית ייחודית ששמה את הנוער במרכז. חיזוק החינוך לערכים ולמעורבות חברתית. אימוץ "גישות אחרות", מאתגרות, שמאפשרות מתן מענים ראויים לנוער. יוזמות בהפעלת טווח רחב של סוגי פעילויות למגוון אוכלוסיות. הערכתנו ותודתנו לצוות הרכזים והמדריכים, השותפים להישג הנכבד. מוקירות ומחזקות ידיכם להמשך הדרך. "

מנהלת מחלקת נוער , ג'ודי בנר, מסרה לאחר קבלת הבשורה: " הפרסים, הן האישי והן המחלקתי הם ללא ספק מרגשים ,כי עצם הפרס הוא אות להערכה שלה אנו זוכים מבכירי החינוך. מצוינות היא לא מילה גסה שנחבאת אל הכלים.. ההיפך הוא הנכון היא מילה שחייבים לצעוק אותה וליישם את משמעותה בפעילות השוטפת שלנו בכל יום.  רק אם נהיה הכי טובים, נצליח להגיע מוכנים למקצועות המחר. עידוד יצירה, חדשנות, יזמות ומנהיגות יניעו התלהבות, סקרנות, התרגשות ומוטיבציה גבוהה ללימוד ועשייה. הגמישות המחשבתית ובעיקר החשיבה השונה מהכלל גורמת לנו לצמצום הפער בין שליטה במידע אין סופי לבין היכולות לעשות בו שימוש ממוקד מהנה וחוויתי.  בחיבור וסנכרון בין מערכת החינוך הפורמלית לבין המערכת הבלתי פורמלית, אנו מצליחים להעביר לבני הנוער שלנו שהם הדור שיוביל אותנו מחר את החדשנות וכישורי החיים בצורה המיטבית. ללא ספק הפרס הוא זריקת מוטיבציה להמשך. אני מודה לצוות המחלקה שנמצא לצדי יום יום כל השנה, אני מודה לכל חבריי ברשות וכמובן לראש המועצה על הרוח הגבית והתמיכה. לשותף העיקרי שלי מנהל חברה ונוער והמפקחת הרשותית שלנו הגב' מלי מלכא, לכם התודות והברכות על המקצועיות , ההכלה והייעוץ לאורך כל הדרך. הפרס הוא של כולנו!

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.