מסתמן: תחנת הגז לא תקום בסמוך למשמרות

0

בשורה חשובה לתושבי פרדס חנה כרכור והסביבה בישיבת הממשלה הבוקר מופו אזורים אפשריים להקמת תחנות גז-  נכון להחלטות הישיבה הבוקר, משמרות הוסרה מהרשימה.

הבוקר נערכה ישיבת ממשלה בה מופו אזורים אפשריים להקמת תחנות גז בארץ. המשרד להגנת הסביבה דיווח כי הצליח להסיר שלושה מיקומים באזורים רגישים כמיקומים אפשריים לתחנות גז בהם שטח משמרות.

על רקע קיום הישיבה בנושא זה הוציאה  הבוקר לשכת ראש המועצה של פרדס חנה כרכור מכתב למזכיר הממשלה, צחי ברורמן, המבהיר את התנגדות הרשות למהלך אשר יאפשר הצבת תחנת כוח בסמוך לבתי הישוב.

כמצוין במכתב: "אנו מתנגדים נחרצות להוספת מזהמים נוספים לאזור, כמו גם לכל פגיעה נוספת באיכות האוויר אותו נושמים תושבי הישוב. המתקנים המתוכננים יהוו מפגע בטיחותי ואף בטחוני, הסמוך לאזורים מאוכלוסים של הרשות.

חשוב לציין את הפגיעה באיכות חיי תושבי המועצה עקב הקמת תחנות כוח בלב אזורים פתוחים, במנותק מאזורי תעשייה קיימים, תוך פגיעה בנוף, בחי ובצומח.

אנו דורשים כי הקמת תחנות כוח תתבצע, תוך התייחסות מקצועית ורצינית למגוון השיקולים התכנוניים, הסביבתיים והבריאותיים, כמקובל בהליכי התכנון הקיימים בנושאים מהותיים במדינת ישראל. כמו כן, אנו דורשים עמידה בעקרונות הצדק הסביבתי בכל הקשור בפיזור מזהמים.

המשך קידום הצעת ההחלטה תגרום למאבק ציבורי עיקש מצד רשויות האזור ותושביהן." הודגש במכתב הנחרץ עליו חתום ראש המועצה געש.

מכתב זה מצטרף לפעולות נוספות בהן נקטה הרשות בשבועות האחרונים בהן-קידום קמפיין פרסום להרחבת המאבק הציבורי, שיתוף פעולה עם מטה המאבק של התושבים ורשויות שכנות.

מזכיר וגזבר המועצה, רן גלר, ציין כי : "אנחנו מברכים על ההתקדמות המשמעותית שחלה היום בישיבת הממשלה הכוללת החלטה להסיר את משמרות כאתר אפשרי להצבת תחנת כוח. אנחנו מודים בשם הרשות והתושבים למשרד להגנת הסביבה ולחברה להגנת הטבע על המאבק החשוב למען המטרה ולמען מחויבותם בשטח לצמצום מפגעי זיהום האוויר באזורים הרגישים. "

"כמו כן, בהמשך לשיתוף הפעולה היעיל עם מטה המאבק-תושבים ורשויות שכנות אנחנו ממשיכים לבחון את המשך ההתפתחויות למיקומים חלופיים הנמצאים על הפרק כיום באזור, בהם גן שמואל."

"נמשיך לפעול בכל הערוצים האפשריים למען אוויר נקי עבור תושבי המועצה." הבהיר גלר בדבריו.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.